Jumbo Hostel på Arlanda

(1/5) > >>

Swesim:
Tänkte att jag skulle piffa upp Arlanda med Jumbo Hostel! Modellen är AI-Aardvark 747-200 PW. Har hittils målat flygplanet och hittat rätt placering, tänkte nu sätta ut en parkeringsplats i AFCAD:n och se om det kan stå på samma ställe hela tiden. Flygplanet kommer att få en tidtabell som gör att det står på marken hela tiden, förutom en dag i veckan mitt i natten.

Kommer att göra ett test och se om flygplanet står kvar på sin plats, jag vet i nuläget inte om det går att ha en fungerande parkeringsplats utan anslutning till omkringliggande taxibanor, någon som vet?

[ Attachment not found - or removed ]

Johan Grauers:
Intressant projekt, men ska inte nosen vara vänd mot taxibanan egentligen?

Gripen94:
Snyggt! men bästa vore väll att den stog som ett object? alltså som en byggnad t.ex.

Swesim:

Intressant projekt, men ska inte nosen vara vänd mot taxibanan egentligen?
Tvärtom faktiskt, nosen är vänd mot vägen och stjärten mot taxibanan. 

Snyggt! men bästa vore väll att den stog som ett object? alltså som en byggnad t.ex.

Ja det hade varit bäst om det var en vad jag tror kallas statiskt objekt, men då måste jag bygga en 747 och det vet jag inte hur man gör. I det här fallet har jag redan en utmärkt 742 som är enkel att texturera så det knepiga är att få den på plats, men det bör ju gå på något sätt kan man ju tycka. 

Ska spåna lite på detta ikväll, även lägga till asfalt under samt se om jag kan bygga trappor och liknande runt om flygplanet, men måste som sagt först se om jag kan få flygplanet på plats. Hade ju varit synd om det inte skulle fungera, Jombo Hostel är ju ändå ett one-of-a-kind motell och det första man ser när man kommer till Arlanda, enligt mig ett viktigt landmärke på ARN.

Swesim:
Den fick sig en egen parkeringsplats separerad från alla taxibanor. En gång i veckan så ska den flyga från ARN till ARN, men då parkeringsplatsen inte är ansluten till någon taxibana så kan den ej taxa, och det kommer leda till att den bara försvinner. Men flyger man inte vid 3-tiden på söndagsnätterna så kommer detta inte att synas, övriga tiden så står den precis där den ska!

Som ni ser på bilderna nedan så har jag gjort allt väldigt enkelt, inga större detaljer.

Filerna (.bgl och texturerna) måste ligga på samma ställe som Aerosoft Arlanda är installerat, annars fungerar det inte, man måste även ha rätt afcad så flygplanet får sin parkering.

Hade gärna velat dela med mig av detta offentligt men vet inte hur det fungerar om det är tillåtet att lägga till saker i Aerosofts sceneri, även AI-Aardvarks 747 kan man inte lägga upp för nedladdning huxflux utan då krävs tillstånd. Man måste även vara villig till att ersätta sin gamla afcad med den nya.

Jag delar gärna med mig via mail, bara att PM:a mig er adress så skickar jag.

Navigation

Up one level

Next page