MS Flight, viktig info...

(1/4) > >>

samba:
Detta verkar väldigt spännand...

http://forum.avsim.net/topic/358538-important-update-to-flight-news-coming-tomorrow/

ggustavsson:
Spännande? mer som man hoppades på en kostym och det blev bara en tummetott snarare, kallar sånt här för arkadspel.
Nåja man får väl se, men det bådar inte gott inte

kitte:
Men jag har ännu inte förstått konceptet! Kan man alltså ladda ner en demo som bara täcker Hawaii och sedan köpa extra content and that's it eller kommer man att kunna köpa Flight på några DVD som täcker hela världen. Mycket åsikter på AVSIM's forum men ingen som vet fakta... Om det är det förstnämnda, så går det bort rejält för mig.

frazer:

Men jag har ännu inte förstått konceptet! Kan man alltså ladda ner en demo som bara täcker Hawaii och sedan köpa extra content and that's it eller kommer man att kunna köpa Flight på några DVD som täcker hela världen. Mycket åsikter på AVSIM's forum men ingen som vet fakta... Om det är det förstnämnda, så går det bort rejält för mig.

Jag tolkar det såhär (mao inga fakta utan bara som jag gissar att upplägget är):
När man lade ner FSX och ESP sålde man den produkten till Lockheed Martin (heter idag Prepar3d). Jag gissar på att Lockheed Martin inte hade varit intresserade att betala för något sådant om Microsoft avser fortsätta utvecklingen av en uppföljare till just den produkten (FSX+ESP). Så min gissning är att Microsoft tagit beslutet att inrikta sig mer på arkad-flyg-"simulator", och låta Lockheed Martin köra vidare på det mer seriösa spåret som man gått mot fram till FSX (öppnar upp för utvecklare bl.a.).

ggustavsson:
Man kan ju hoppas på att Prepar3d kanske i framtiden släpps i en billigare version som riktar sig just till lite seriösare FSX användare idag, vad som är intressant är att dom verkar utveckla produkten med bättre prestanda, DX11 osv, och kommer fortsätta med detta.

Finns en del HD filmer på Youtube med Prepar3D med högupplösta texturer, REX och annat godis, men man skulle ju vilja att det flögs över nån storstad med tillhörande storflygplats för att avgöra om det flyter lika bra som över vildmark.

Navigation

Up one level

Next page