Problem aktivera Accelerator i FSX Gold

(1/2) > >>

BadMike:
Efter en lång paus från FS9 bytte jag dator och skaffade slutligen FSX Gold, men jag kan inte aktivera Accelerator. Installerar FSX Deluxe Edition, aktiverar och det rullar fint med alla valmöjligheter åtkomliga. Sedan ska medföljande Accelerator in via separat DVD. Installerar bra men frågar aldrig efter aktiveringskod.

Vid start av FS får jag sedan felmeddelande "..an unexpected error occurred which is preventing product activation from being completed. ERROR CODE: 1-80004005 .."
Hur som helst startar FS, efter jag klickat OK i felmeddelandet, och nya flygmaskinerna är installerade MEN onlinespel är borta liksom route planner m m. Tar jag en Instant flight bryter FSX efter en stund och säger att testperioden är över och att jag borde köpa fullversionen(!)

Har läst överallt på webben utan lösning. Ringde Microsoft men killen i andra änden var inte med på noterna. Har avinstallerat (totalt) och ominstallerat flera ggr. Provat att kasta om de två aktiveringskoderna (FSX/Accelerator). Ingen lycka. Inga tidigare FS-versioner eller demos har någonsin funnits i datorn. Kör just nu FSX utan Accelerator men det känns snopet. Hilfe? 

Processor: AMD Athlon II X2 250 3 GHz
Minne: 4 GB RAM DIMM DDR3
Hårddisk: 320 GB, 7200 RPM (229 GB ledigt, använder raidad extern 1TB för annat)
Grafik: ATi Radeon HD 4200 (stödjer DirectX9 och 10)
Operativ: Win 7 Pro 64 bit
Stick: Logitech Extreme 3D Pro

leppäkeihäs:
Har du prövat att städa registret i Windows med till exempel CCleaner?

BadMike:
Inte gjort eftersom problemet uppstod redan vid första installationen i en ren dator.
- Men nu har jag avinstallerat rensat rubbet och ominstallerat enligt konstens alla regler: FSX funkade och Accelerator sabbade, exakt som tidigare försök.

PerttiLode:

Inte gjort eftersom problemet uppstod redan vid första installationen i en ren dator.
- Men nu har jag avinstallerat rensat rubbet och ominstallerat enligt konstens alla regler: FSX funkade och Accelerator sabbade, exakt som tidigare försök.

Har du registrerad FSX före innan du installerar Acceleratorn

BadMike:
Tack för svar. Har provat olika varianter av normal installation men även tricks som att rega och inte rega FSX före Accelerator. Har avinstallerat och kastat noga och fint mellan varje gång, stundom även städat med Ccleaner. Jag har till slut även desperat provat att kasta om koderna. Har nog lagt över tio timmar på det.
Det är väl bara att acceptera fakta och se sig besegrad. Abstinens och uppgivenhet i skön symbios (kan nog leva med det). Rullar nu FS Delux med SP1 och Sp2. Förutom de två planen och helikoptern i Acceleration, vad har jag gått miste om? Bättre grafik och rate?

Navigation

Up one level

Next page