Longreach - Barcaldine [11/P-40/FTX]

(1/2) > >>

jsandhol:
Valitan, mutten pysty hillitsemään itseäni ja tällä koneella lentämistä. Ehkä paras kone mitä hangaarista löytyy - ja niitä löytyy yli 40:n payware-koneen verran. Koneessa on yleistä raakuuden ja raa'an voiman tuntua. Ja mahtavat soundit - muusta mallinnuksesta puhumattakaan. En keksi mitään valittamista, kuin ehkä sen, miten kone käyttäytyy tuulessa (oliko tosiaan näinkin herkkä). Siispä taas kerran mennään yhdistelmällä P-40 + FTX.


01. Uusi koneyksilö, kujeet tutkittava tarkkaan




02. Telineet menossa ylös. Pikkuhiljaa.




03. Longreach




04. Lennetään yli down underin (täh?)




05. Tää kone rokkaa - joten kai sen sitten pitäisi rollatakin. Ja sen se tekee.




06. Barcaldine, ready or not - täältä tullaan




07. Laskuasu - check




08. Aah, vintagelinjaa...




09. Voin vahvistaa että gummit on alhaalla. Ainakin toinen.




10. Landing in motion




11. Taxi!



Ja ne isommat kuvat täällä.

Wanhis:
Varsin vakuuttavan näköinen kone ja upeat maisemat.

Itseasiassa voisinkin käydä ostamassa yhden A2A-firman tekemän sotakoneen. On jotenkin jäänyt aukko sivistykseen tälläkohdin.

jsandhol:
Quote

Varsin vakuuttavan näköinen kone ja upeat maisemat.

Itseasiassa voisinkin käydä ostamassa yhden A2A-firman tekemän sotakoneen. On jotenkin jäänyt aukko sivistykseen tälläkohdin.


Tää P-40 on viimeisin, ja sitä edellinen on Spit (sarja WOP3, Wings of Power 3, viimeisimmässä aina viimeisimmät ominaisuudet myös). Ota myös Accusim lisäosa, muuten on ihan peruskone ilman sen kummempia hienouksia...

cabpilot:
Jep! Samaa voin todeta Warbirdssimin Mustangista. Vaikea pitää näppejä irti hankinnan jälkehen. Tosin sitä tuli hieman muokattua mm. äänien osalta paremmaksi, kun Mustangien sulosointuja on ollut mahdollista kuunnella joka kesä viimeiset kuusi vuotta useammankin yksilön sinfonioissa. 

Voitko Jan tarkentaa tuon Accusim lisäosan merkityksen... eli onko peruskone siis "CTRL+E -mallia" (lähtee käyntiin ilman namikoiden naputtelua) ja Accusim-malli vaatii kaikkien namikoiden hallinnan, jotta saa myllyn pyörimään...?

jsandhol:
Quote

Voitko Jan tarkentaa tuon Accusim lisäosan merkityksen... eli onko peruskone siis "CTRL+E -mallia" (lähtee käyntiin ilman namikoiden naputtelua) ja Accusim-malli vaatii kaikkien namikoiden hallinnan, jotta saa myllyn pyörimään...?

Accusim tuo koneeseen erittäin syvällisen mallinnuksen moottorin, hydrauliikan, propellien, sähköjärjestelmien, renkaiden, laskutelineen jne. jne. osalta. Ja niin, että kukin kone on yksilö - se muistaa mihin tilaan jätit koneen viimeksi ja jatkaa siitä seuraavalla kerralla. Pikkuhiljaa osat kuluvat, väärin käytettynä nopeammin jne. jne. Mallinnos on siis syvällinen eikä perustu mihinkään satunnaisgeneraattoriin. Se perustuu nimenomaan fysiikkaan ja matematiikkaan - ja siihen miten pilotti konetta (väärin)käyttää. Koska fysiikan lait ovat samat kaikille, Accusimia ei tarvitse muuttaa kun se otetaan käyttöön toisessa A2A koneessa - Core on sama. Pakettiin vain lisätään uudet fysiikat uutta konetta varten ja otetaan pois käytöstä sellaiset, joita kyseisessä koneessa ei tarvita (jos vaikka kone käyttää erilaista jäähdytysjärjestelmää). Tai toisella tapaa sanoen: virtuaalisissa putkissa tosiaankin liikku X lämpöistä nestettä paineella Y jonkun muun suureen ollessa Z. Kylmällä kelillä öljy on paksumpaa, jne. Moottorin yksittäiset sylinterit on mallinnettu yksilöinä ja niillä on hieman eri kompressiokyky jne. jne. Osat voivat rikkoutua ja niitä voidaan vaihtaa vaikka tuo mainittu sylinteri kerrallaan.

P-40:n manuska löytyyy täältä: http://dl.dropbox.com/u/34075223/downloads/manuals/P-40_Accusim_Manual.pdf

Tässä videossa puhutaan hydrauliikasta: http://www.youtube.com/watch?v=LTL8KtJawTQ (hydrauliikka on siis vain yksi pieni osa accusimia)

- Erittäin mielenkiintoista, miten videon mukaan keksivät laittaa koneen tunkille, jotta voisivat tutkia miten hydrauliikka toimii kun tassut on pois maasta. Vasta myöhemmin kävi ilmi, että juuri samoin oli tehnyt USAF kouluttaessaan omia pilottejaan mm. hydrauliikkaan todellisessa elämässä...

PS. Accusimissäkin on napista käynnistäminen jos välttämättä haluaa...

Navigation

Up one level

Next page