Mittariston teko näytöstä

<< < (9/16) > >>

tigert:
Mä miettisin kotisimun paneelin kokoa siitä monitorin koosta lähtien, jos ei oikeaa lentokonetta ole tarkoitus osien muodossa sotkea simuun mukaan. Jos sulla on fsx/fs9, hommaa fspanelstudio ja ala rakentaa sille näytölle paneelia ja katso mikä toimii käytännössä sun tarpeisiisi parhaiten. Siitä sitten reikämaski ja encodereita mittareille joissa tarvitaan nuppeja oita pyörittää jne...

Flightgearin fgpanel:ista voisi fsuipc:n lua-outputilla saada hyvän mittariston, se ei vaadi koneelta paljon. Pitää vaan määrittää dataprotokolla millä kamat liikkuu (flightgearin puolelta xml-tiedostolla dataprotokollan määritys, fsuipc:stä lua-skriptillä saanee pihalle tai sit ihan jollain visualbasicilla tms..) Mielenkiintoinen ajatus tuossa olisi se, jaksaisiko raspberry pi vääntää fgpanelia... Siinä on potkua kyllä ok, ja 3d-kiihdytystäkin, mutta vain OpenGL ES, kun flightgear on täydelle OpenGL:lle tehty. Mutta kenties vääntö riittäisi jopa ilman 3d-kiihdytystä, fgpanel näyttää vain 2D-gaugeja mitkä määritellään xml:llä vähän samoin kuin fs:ssä.

(fgpanel on siis flightgear (www.flightgear.org) -simun oma "mittarit eri monitorille"-apusofta, mutta koska se toimii dataprotokollan yli, sehän uskoo ihan mitä simua hyvänsä kun vaan datastriimistä saa tolkkua mittarien näyttämiksi)

masawee:
just löysin ja kokeilin fspanelia torrentissa oli,

arduinolla saan ainakin nuo 16 kytkintä/lediä toimimaan tuossa, (ardu megalla olikohan se 30-50 kytkintä jo)
eli tähän asti ilmaista toimintaa ollut ja jokusen kytkimen tänään sain kasaan (pitää tilata kytkimiä lisää)

Myös GA panel ohjelmaa kokeilin no toimii ja ei toimi,aika näyttää miten saan viritettyä kunnolla.
encoderit mittareille kai tuossa seuraava rojecti olisi,täytyy tutkia arduinon koodia josko siihen saisi ja netistä jos löytyisi jotain myös.

Tätä tarkoitin ilmaisella,kokeillaan testaillaan ensin ja JOS toimii niin mAKSETAAN lisenssit mutta vain jos kun toimii moitteetta,ja itse värkkäämällähän saa aika paljon tehtyä,

En ole ihan tuohon takaisin lähdössä että i/o kortteja väsäilisin TAAS niinkuin pikkupoikana,On noita arduinoja yms, Kehittyneempää tavaraa jo markkinoilla ja ei kannnata itse syövytellä piirilevyjä enää (lue,ei juuri kiinnosta enää leikkiminen)

kun halvalla löytynee monipuolista ohjelmoitavaa korttia mihin saa kaikki ilman syövyttelyjä. näytti osa noista i/o korteista yms,mitä netissä on olevan ajalta aatami ja eeva muuntajineen.
Tollaset 20-30 euron arduinot on käteviä tuossakin hommassa,arduino,oopic,pic,picaxe,avr,rasperryt yms alustat on nykyisin se helpompi tie liityntöihin.siksihän nuo tehtiin että päästiin aikoinaan kehitys pajoilla nopeammin ja helpommin uuden alkuun ilman ainaisia täysin uusia kortteja syövyttelemällä ja ohjelmoimalla samaa uusiksi joka kerta.
Vaan kehitettiin ohjelmoitavat joustavat kehitysalustat juuri näihin hommiin.

no meni vähän noiden alustojen kehumiseksi kun itse noilla työksenikin joskus tehnyt paljon nopeasti pc:lle.

jäänyt kyllä vähän takaalalle jo kun muita harrastuksia tullut

50V tätä elektroniikka harrastusta katsellut oppipoika.

Transisto:
Linkittelen poikkeuksellisesti pari kuvaa Mycockpit.org:n puolelta. Kaveri nimeltää Louie Mendez tekee itse LCD-näytön päälle asetettavia 'bezel':tä.
Sen verran vakuuttavaa jälkeä ja hienosti upotettu encoderit kehykseen, että jos olisin nyt rakentamassa mittaristoa littunäytön päälle, ottaisin heti yhteyttä tähän kaveriin:

Sivuilla kotiohjaamorakentajalle, varsinkin C172 simun mallintajalle kohtuuhintaan tosi hienoja osia:
http://diyrealism.webs.com/apps/webstore/
http://diyrealism.webs.com/

Makoy:

Linkittelen poikkeuksellisesti pari kuvaa Mycockpit.org:n puolelta. Kaveri nimeltää Louie Mendez tekee itse LCD-näytön päälle asetettavia 'bezel':tä.
Sen verran vakuuttavaa jälkeä ja hienosti upotettu encoderit kehykseen, että jos olisin nyt rakentamassa mittaristoa littunäytön päälle, ottaisin heti yhteyttä tähän kaveriin:

Louie on muuten Filippiiniläinen 

Transisto:

Louie on muuten Filippiiniläinen 

Marco, nyt jonkinlainen kontakti kaveriin, että saadaan tuotteita joustavasti myös tänne puolelle palloa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page