FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
06.04.20, 05:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma  (Read 1157 times)
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« on: 27.01.12, 19:45 »

Nyt on niin, että en saa kysymyksiäni läpi tuolla Accusimin foorumilla, vaikka rekisteröitynyt olenkin ja kykenen kirjautumaan sisään. Yritetään täältä, sillä tiedän ainakin muutamalla olevan tämä samainen hienolta tuntuva kone.

Ongelmani on etten voi muuttaa polttoainemääriä haluamakseni vaan määrä pysyy jokaisessa pöntössä 100:ssa %:tissa. Se kyllä laskee tilapäisesti hetkeksi, mutta palaa samantien takaisin 100 %:iin. Matkustajamäärieen kanssa ei ole ongelmaa ja se siis toimii asianmukaisesti.

Käytössä on siis tuo perus-setti ja COST eli tuo laajennusosa, joka tuo Heidin ynnä muut pikkulisät tuohon Stratocruiseriin. FSX pyörii Acceleration-osan kanssa ja olen huomioinut tuon asentaessani nämä lisäosat.

Tein tänään myös niin, että poistin nuo molemmat ja asensin uudestaan Base pack - SP1 - COST. Ei auttanut. Kokeilin kuitenkin, että saanko härvelin ilmaan, mutta raskas oli eikä noussut. Kuva kertoo, mutta kyse lienee myös pilotin taidoissa.

Niin joo - käyttöjärjestelmä on Windows 7 Home Premium 64 bit ja SimConnect toimii eli vika ei voi olla siinä. Olen katsellut kyllä A2A:n foorumin näiltä osin läpi molemmilta sivuilta - siis perus- ja tekninen foorumi ja se yksi keskustelu ei tuonnut mitään apuja. Löytyisikö täältä tietoa?



[ attachment removed / expired ]

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #1 on: 27.01.12, 20:15 »

Käytätkö sitä Accusim-paneelia vai simun omaa polttoaine/kuormausvalikkoa?
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #2 on: 27.01.12, 20:21 »

Käytätkö sitä Accusim-paneelia vai simun omaa polttoaine/kuormausvalikkoa?

Accusimin paneelia ja kokeilin kyllä simun omaakin - ei vaikutusta. Löpöt on ja pysyy 100 %:ssa. Lun klikkaan vaikkapa medium-kohtaa, niin se löpömäärä heilahtaa alaspäin, mutta palaa parin sekunnin viiveellä lähtötilanteeseen. Käynnistän simun default-Cessnalla, menen kentälle ja valitsen B377:n haluamallani variantilla ja aivan sama, mitä noista kokeilen. "Vähän" potuttaa. kun kone muuten tuntuu mainiolta kaikkine systeemeineen. Olen tankannut manuaaleja ja kaikkia mahdollisia videoita nyt muutaman päivän ennen kuin päätin lähteä testaamaan.

EDIT

Nyt näkyy kysymykset menneen läpi A2A:n foorumilla...
« Last Edit: 27.01.12, 20:35 by Rolf Niemi »

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #3 on: 27.01.12, 20:34 »

Sellainen tuli mieleen, että oletko koneen kanssa tankkauspaikalla? Eikös simussa ollut niin, että tankkaus tulee siinä tapauksessa automaattisesti?
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #4 on: 27.01.12, 20:36 »

Joo - luin kyllä tuosta. Ei pitäisi olla tankkauspaikkaa ihan lähellä -> CYYJ Gate 9 Medium...

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #5 on: 27.01.12, 20:42 »

Lentoonlähdöistä sen verran, että varsinkin täydellä kuormalla kiitotievaatimukset kannattaa ottaa todesta ja malttaa rotaation jälkeen kasvattaa vauhtia. "Captain, we´re stalling..."
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #6 on: 27.01.12, 20:48 »

Huomasin ja oikeastaan tiedostinkin tuon. Testilento oli hetken päähänpisto testaillessani tuota löpöjuttua enkä valmistautunut kunnolla tähän ensilentooni. Kokeilin pääasiassa sitä, että toimiiko kaikki muu siten kuin pitää ja toimihan ne. Kone on vietävä "varikolle" seuraavalla sessiolla. Mutta tuo löpöjuttu - pitänee kokeilla jotakin muuta porttia...

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #7 on: 27.01.12, 20:55 »

Juu, en saanut samaa ongelmaa aikaiseksi. Kokeilin esivalittua ja itse määrättyä polttoainemäärää, kaikki toimi.
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #8 on: 27.01.12, 21:04 »

Hyvä niin - minulla mättää nyt jokin. UAC on pois päältä. Seuraavaksi täytyy kokeilla asentaa koko roska sulkien virustorjunta (Panda) pois. Miten muuten oikeastaan on tuon asennuksen kanssa - onko tuo SP1 tarpeellinen, jos asennan peruspaketin ja laajennusosan? Minä sain sellaisen käsityksen, että ei, sillä Expansion pack sisältää itsessään tuon SP1:sen?

Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #9 on: 27.01.12, 21:20 »

Jaaha - asia ratkesi mentyäni Vancouverin kentälle. Se oli se saamarin polttoaineen tankkauspaikka  liian lähellä. Hyvä tietää, mutta nyt tuli uuden kotikentän etsintä eteen  Grin

Kiitos Ismo avusta!

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #10 on: 28.01.12, 12:36 »

Tuo asennusjärjestys riippuu hankintahetkestä, itselläni se koostuu muistaakseni 4-5 installerista, perus-accu-sp-cots nyt ainakin.
Kazzukki
Former member
Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #11 on: 28.01.12, 23:50 »

Tyhmin vastaus ikinä, mutta onko simulla "unlimited fuel" kytketty pois päältä?
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #12 on: 29.01.12, 11:15 »

Tyhmin vastaus ikinä, mutta onko simulla "unlimited fuel" kytketty pois päältä?

Kuten tuolta ylempää viestistäni löytyy, niin ongelma ratkesi. Strato ei jostain syystä tykkää olla liian lähellä polttoaine-asemaa kun sitä tankataan. Vaihdettuani kokeeksi Vancouveriin kaikki toimi siten kuin pitääkin. Muilla koneilla en ole huomannut mitään ongelmaa. Tosin olenkin viimeajat lennellyt GA-härveleillä pitkin poikin ORBX-maisemia. Nyt löytyi tuo hieno Vintage-kone, joten päätin vaihtelun vuoksi kuskata matkustajia em. alueilla niiden navigointivälineiden ja järjestelmän avulla, joita tuo kone käyttäjälleen tarjoaa.

Painttien puute hieman vaivaa eikä tunnu oikein realisteselta lentää niitä reittejä, joita olen suunnitellut. Toimintasäde on n. 4000 nm, mutta aion pysytellä sen alueen sisällä, minkä ORBX kattaa - vähän canadalaisen Buffalon tapaan...

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #13 on: 29.01.12, 13:44 »

Äläs nyt, Northwest lensi Seattlen kautta Alaskaan ja sieltä Japaniin. Siinä mennään hyvän matkaa ORBXilla. Pan Am ja United Havaijille San Fransiscosta, BOAC saattoi hyvinkin lentää Ausseihin saakka, vaikka periaatteessa sen lentämät legit päättyivät Singaporeen. Etelä-Amerikkaan on RUTASin paintti. Niin, ja sitten vielä tuo Transocean, se kulki kanssa kaikkialla maailmassa: http://en.wikipedia.org/wiki/Transocean_Airlines

Täälläkin on lisävinkkiä: http://b377.ovi.ch/

Ja minnne eivät lentoyhtiöt lennä, sinne menevät sotilaat. C-97 ja KC-97 lensivät kaikkialla NATO-maissa.
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 29.01.12, 13:51 by Ismo Nurmi »
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #14 on: 29.01.12, 15:15 »

Juu, juu - kyllä asia on kuten sanot ja Northwestillä mennään. Olisi vain hieno juttu, että olisi käytössä jokin - vaikka fiktioonalinen - paintti käytössä, jolla lentää näitä lyhyempiä "kotimaan" lentoja. Näitä isompia kaupunkeja, kuten Seatle ja Vancouver että Anchorage täytyy välttää ihan siitä syystä, että kyseiset paikat ovat PC:lleni hieman liian raskaat. Äsken heitin KPDX-KLMT testimielessä. Hienosti meni ja matkustajat taputtivat laskeutumisen jälkeen. Nyt täytyy syventyä hieman tarkemmin tuohon suunnan pitämiseen AP päällä. Meni nimittäin siksakkia. Tein niin, että nousin marssikorkeuteen 15 000 jalkaa, jonka jälkeen kytkin AP:n päälle. Korkeus pysyi - suunta ei muuten kuin sitä vipua kääntelemällä. Tuuli oli lähes vastainen ja sekin tietysti vaikutti asiaan. Seuraava menee jo ehkä paremmin...

Hienosti mallinnettu kone.

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6487
Date Registered: 27.10.01

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #15 on: 30.01.12, 19:02 »

Nyt täytyy syventyä hieman tarkemmin tuohon suunnan pitämiseen AP päällä. Meni nimittäin siksakkia. Tein niin, että nousin marssikorkeuteen 15 000 jalkaa, jonka jälkeen kytkin AP:n päälle. Korkeus pysyi - suunta ei muuten kuin sitä vipua kääntelemällä.

Johtuu siitä, että se vipu ei säädä suuntaa vaan kallistusta. Käännät vasemmalle, kallistuu vasemmalle ja käännät oikealle, kallistuu oikealle. Eli sitä saa tarkkailla koko ajan.
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #16 on: 30.01.12, 21:58 »

Näin on. Ongelma oli kuitenkin REXin tuulissa. Asensin ASE:n ja meno tasaantui huomattavasti. Enää ei tarvitse syventyä kuin tuohon navigointiin, joka on mielestäni vähän omituinen - olisi mukavampi mennä mittareilla kuin jollakin popup-paneelilla tai laukata naviskassa. Oikeastaan se navigaattori voisi äänen kertoa suunnat käännöksineen. En tiedä - olen vähän oikonut tuossa ja käyttänyt apuna FSCommanderia, josta olen nähnyt reitin, tuulen, nopeuden että sijainnin. Olisihan siinä autopilottikin, mutta sitä en sentään käytä ja muutenkin menen aika pitkiä pätkiä käsipelillä.

Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1953
Date Registered: 14.02.05

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #17 on: 10.02.12, 16:54 »

Pakko vielä vähän hehkuttaa kyseistä konetta. Edelleen mennään samaa väliä KPDX-KLMT ja voi hurja, mitkä turbulenssit oli vähän aikaa sitten päättyneellä lennolla ja millaista nitinää ja natinaa koneesta kuului. Ohjaamossa tärisi. Koko matka mentiin käsipelillä ja matkustajat välillä valittivat menoa. Hieno kokonaisuus kaiken kaikkiaan.

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3392
Date Registered: 23.10.03

Re: A2A:n Stratocruiser B377 ja polttoaine-ongelma
« Reply #18 on: 10.02.12, 20:38 »

Juu, siinähän on samaa efektiä saatu aikaan mitä tuo EZDOK kait saa aikaan. Turbulenssi meinaa tipauttaa penkiltä.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1