FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 19:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Viestiesi "moderointi"
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 3 4 Reply Print
Author Topic: Viestiesi "moderointi"  (Read 29100 times)
Jaakko Kuusisto

Date Registered: 04.04.05

Viestiesi "moderointi"
« on: 02.02.12, 12:19 »

Multa poistetaan jatkuvasti viestejäni.
Nyt herää kysymys: Olemmeko Kiinan-netissä vai Njeuvostoliiton vallan alla  Shocked
Täällä ei ainakaan ole sana VAPAA
Lauri Kangas

Date Registered: 05.08.07

Re: Viestiesi "moderointi"
« Reply #1 on: 02.02.12, 12:25 »

Täällä ei sanan tarvitsekaan olla vapaa. Sananvapaus on sitä että jokainen voi perustaa itse foorumin jonne kirjoitella haluamiaan mielipiteitä. Ei sitä, että voi jonkun toisen vapaaehtoisesti ylläpitämällä foorumilla riehua miten tahtoo (viittaamatta mitenkään sinun viesteihisi).

Jee, olen matkustajana matkustajalentokoneessa. Etunimi Sukunimi Photography! Ei saa kaartaa myötätuuleen!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2 on: 02.02.12, 12:30 »

Multa poistetaan jatkuvasti viestejäni.
Nyt herää kysymys: Olemmeko Kiinan-netissä vai Njeuvostoliiton vallan alla  Shocked
Täällä ei ainakaan ole sana VAPAA

Jaska, mikä siinä privaattiviestillä saamassasi vastauksessa ei kelvannut, kun pitää sama viesti laittaa nyt tänne? Ja sen sijaan, että rupeat täällä julkisesti keuhkoamaan, voisit ensin vaikka vastata myös siinä viestissäni esittämääni vastakysymykseen...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #3 on: 16.02.12, 20:42 »

Joo täällä ei saa nykyään sanoa mitään muuta kuin positiivista Smiley

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Miko Verno

Date Registered: 21.11.10

« Reply #4 on: 16.02.12, 20:44 »

Mikko jos tarkoitat tuota dusseldorf-ketjua, niin mielestäni aika törkeästi kirjoitettu.  thmbdn Vieläpä ensimmäinen kommentti!
Juha-Matti Lavonen

Date Registered: 16.04.05

« Reply #5 on: 16.02.12, 20:51 »

Mikko jos tarkoitat tuota dusseldorf-ketjua, niin mielestäni aika törkeästi kirjoitettu.  thmbdn Vieläpä ensimmäinen kommentti!
Enpä edes nähnyt. Kuten täällä jotkut tietää, tällä eräällä herralla on kummallinen tarve aina minun alottamiin ketjuihin postailla milloin mitäkin. Kuten myös yv.n välityksellä, tosin ei minulle, mutta turhanpäiväistä solvaamista ja vittuilua.

Seppo Siltalahti

Date Registered: 20.09.08

« Reply #6 on: 17.02.12, 01:15 »

............. Sananvapaus on sitä että jokainen voi perustaa itse foorumin jonne kirjoitella haluamiaan mielipiteitä. ...........

Tuo on hyvä idea .....  Grin ... Siksi minulla onkin ollut  ihan oma foorumi jo vuodesta 2005.   Aurinkoista mieltä ja alkavaa kevättä kaikille tasapuolisesti.  Smiley
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #7 on: 17.02.12, 05:29 »

Joo täällä ei saa nykyään sanoa mitään muuta kuin positiivista Smiley

Ai viesti "bisnesmiehet on perseestä" on sinub mielestä asiallinen viesti jossa on jotain sisältöä?

No terve vaan, ja bannille takaisin kun ei kerran ymmärrä.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Osmo Jalovaara

Date Registered: 06.10.06

« Reply #8 on: 17.02.12, 09:07 »

Ai viesti "bisnesmiehet on perseestä" on sinub mielestä asiallinen viesti jossa on jotain sisältöä?

No terve vaan, ja bannille takaisin kun ei kerran ymmärrä.

Minulle ei oikein ole selvinnyt, kenen tai minkä maineesta esimerkiksi ylläolevan lauselman tapauksessa modet ovat huolissaan. Tietenkään tällainen möläytys ei kaunista palstan kunniaa, mainetta ja arvovaltaa, jos sellaisia keskustelufoorumilla on. Se antaa kylläkin kuvan palstalla liikkuvista, sen osanottajista sekä heidän ajattelu- ja kirjallisista kyvyistään. Moni palstalainen varmaankin kaihtaa mahdollisuutta tulla tavatuksi tässä seurassa. Mutta kun tiedotuksen ja keskustelun pitää nykyään olla niiin demokraattista ja avointa kaikille, niin joukkoon mahtuu tällaisiakin.
Mielestäni tällaiset kolme-viisisanaiset huonoa käytöstä ja tyylittömyyttä osoittavat parahdukset eivät juurikaan vaikuta niiden tähdättyyn kohteeseen. Sen sijaan ne paljastavat esittäjästään erittäin paljon. Jos joku haluaa nolata itsensä julkisesti tällä tavalla, hänelle pitäisi toki suoda siihen mahdollisuus. Ilmeisesti modet yrittävätkin epätoivoisesti pitää pystyssä näiden yksilöiden julkisivua poistaessaan heidän viestejään. En tiedä. Monien palstallakäviöiden kannalta voisi olla parempi, jos olisi olemassa esimerkiksi erillinen "oksennuspalsta", missä kaikki pahoinvoivat voisivat käydä kaatamassa aivojensa sisällön, ja muiden ei tarvitsisi näitä "aforismeja" lukea.

OJ
Miko Verno

Date Registered: 21.11.10

« Reply #9 on: 17.02.12, 09:11 »

Suomi24 on sellainen palsta, johon voi ihan nimettömästi(kin) laittaa nämä kommentit, jotka tekevät ketjun aloittajalle/kuvaajalle huonon mielen
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #10 on: 17.02.12, 09:27 »

Minulle ei oikein ole selvinnyt, kenen tai minkä maineesta esimerkiksi ylläolevan lauselman tapauksessa modet ovat huolissaan. Tietenkään tällainen möläytys ei kaunista palstan kunniaa, mainetta ja arvovaltaa, jos sellaisia keskustelufoorumilla on.

Kylläpä hyvin pitkälle vastasitkin jo omaan kysymykseesi. Lisänä nyt voisi sanoa, että tuollaiset viestit, joilla ei ole mitään sisältöä ko. viestiketjuun ylipäätään, joutavat pois ilman sen kummempia selittelyjä. Jo ihan pelkästään siitä ennaltaehkäisevästä syystä, että tuollainen typerä möläytys jos joku on omiaan aiheuttamaan koko ketjun karkaamisen täysin ohi aiheen ja molemminpuoliseksi paskan heittelyksi. Yksi räksäyttää jotakin vastaan, toinen räkyttää vähän lisää ja kohta on sen kakskymmentä räkyttämässä puolin ja toisin. Ketjun aihe on kuitenkin lentokoneruokakuvat, eikä bisnesmiesten anaaliusstatus...

Mielestäni tällaiset kolme-viisisanaiset huonoa käytöstä ja tyylittömyyttä osoittavat parahdukset eivät juurikaan vaikuta niiden tähdättyyn kohteeseen. Sen sijaan ne paljastavat esittäjästään erittäin paljon. Jos joku haluaa nolata itsensä julkisesti tällä tavalla, hänelle pitäisi toki suoda siihen mahdollisuus.

Eiköhän tuollainen jalkapuumenetelmä ole oman aikansa elänyt jo joskus keskiajalla Tongue

Tommi Pettinen

Date Registered: 17.08.11

« Reply #11 on: 17.02.12, 09:36 »

Lainaan erästä toista foorumin jäsentä hänen lähettämästään yksityisviestistä: "Finnairin, Airbussien, homojen ja moderaattorien arvostelu on kielletty tällä foorumilla". Itsekin olen joitakin näistä tabuista kommentoidessa törmännyt ns. nollatoleranssiin. Ei kai mielipiteen ilmaisu myöskään moderaattorien mielipidettä vastaan voi olla väärin? Vai onko varpaat liian hellänä...  Huh

Neljä puhallinta on liikaa - kaksi liian vähän - vastaus on... MD-11
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #12 on: 17.02.12, 09:48 »

Lainaan erästä toista foorumin jäsentä hänen lähettämästään yksityisviestistä: "Finnairin, Airbussien, homojen ja moderaattorien arvostelu on kielletty tällä foorumilla". Itsekin olen joitakin näistä tabuista kommentoidessa törmännyt ns. nollatoleranssiin. Ei kai mielipiteen ilmaisu myöskään moderaattorien mielipidettä vastaan voi olla väärin? Vai onko varpaat liian hellänä...  Huh

En voi olla sanomatta tätä asiaa täysin suoraan: Älä puhu paskaa!!  Roll Eyes

Siteeraamasi eräs toinen foorumin jäsen voi katsoa itseään vain ja ainoastaan peiliin, kun mietitään syitä, miksi hänen viestinsä harvinaisen usein lähtee bittitaivaaseen. Syynä ei ole kertaakaan ollut mikään mainitsemistanne aiheista, vaan vain ja ainoastaan hänen agressiivinen ja jopa henkilöönkäyvä, turhaa provosoiva tapansa kirjoittaa. Kun osaa kirjoittaa aiheesta asiallisesti, ja asiayhteys on oikea, sellaista asiaa ei olekkaan, mistä ei saisi keskustella, tai mitä ei saisi arvostella. Puhuimme tästä viimeksi kanssasi presidenttiketjussa, mutta jotain siitä keskustelusta on sinulta ilmeisesti kuitenkin jäänyt sisäistämättä?

Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #13 on: 17.02.12, 10:28 »

Aha.

Jos kirjoittaisin jotain tähän tyyliin:

"MD-11 -koneista tykkäävät on minun mielestäni homoja ja moderaattorit on perseitä kun ne eivät anna mun kirjoittaa mitä haluan  thmbdn thmbdn thmbdn Shocked Shocked Shocked"

- onko se sinun mielestäsi fiksua keskustelua MD-11:sta, homoseksuaalisuudesta ja moderaattoreista?
Jouni Haimi

Date Registered: 15.11.06

« Reply #14 on: 17.02.12, 11:32 »

Aha.

Jos kirjoittaisin jotain tähän tyyliin:

"MD-11 -koneista tykkäävät on minun mielestäni homoja ja moderaattorit on perseitä kun ne eivät anna mun kirjoittaa mitä haluan  thmbdn thmbdn thmbdn Shocked Shocked Shocked"

- onko se sinun mielestäsi fiksua keskustelua MD-11:sta, homoseksuaalisuudesta ja moderaattoreista?

Grin aika pahaloukkaus tuota md 11 kohtaan
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #15 on: 17.02.12, 12:05 »

Grin aika pahaloukkaus tuota md 11 kohtaan

No mitä, eikö MD-11:sta saa arvostella tällä foorumilla?  laugh

ajatus meni varmaan perille - ei se mitä arvostelee vaan miten arvostelee.

Tommi Pettinen

« Reply #16 on: 17.02.12, 19:00 »

AAMEN!

Neljä puhallinta on liikaa - kaksi liian vähän - vastaus on... MD-11
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #17 on: 17.02.12, 19:05 »

AAMEN!

EHHEHE  laugh

Luuletko olevasi jotenkin muka vitsikäs, vai etkö vain ymmärtänyt? Onko sinua nytkään kielletty kommentoimasta tai arvostelemasta mitään? Sano nyt suoraan, mikä sinua esim. moderaattoreissa ja moderointilinjassa ****ttaa. Sana on vapaa...

Petteri Olli

Date Registered: 29.01.11

« Reply #18 on: 17.02.12, 19:07 »

Mistä näitä kaiken maailman urpoja sikiää...  Roll Eyes
Tommi Pettinen

« Reply #19 on: 17.02.12, 19:08 »

Mistä näitä kaiken maailman urpoja sikiää...  Roll Eyes