FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.12.17, 07:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Viestiesi "moderointi"
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print
Author Topic: Viestiesi "moderointi"  (Read 29589 times)
Kiwipilot
Former member
Re: Viestiesi "moderointi"
« Reply #20 on: 17.02.12, 19:10 »

Mistä näitä kaiken maailman urpoja sikiää...  Roll Eyes

Bingo. New low tämän foorumin historiassa Grin

Tommi Pettinen

Date Registered: 17.08.11

« Reply #21 on: 17.02.12, 19:12 »

Sana on vapaa...

Olen melko pitkävihainen. Kyse on lähinnä siitä miten viestejäni kohdeltiin liittyen presidenttikeskusteluun ja sen ala-otsikkoon: homot. En voi sietää homoja!! Kävin juuri Barcelonassa ja jouduin sielläkin näkemään kyseistä sakkia ja menetin heti ruokahaluni... Peräänkuulutan sitä että jos jostakin asiasta saa olla jotain mieltä pitäisi saada olla myös vastakkaista mieltä joutumatta hampaisiin. Tässä ei ole minun kannaltani mitään asiatonta eikä henkilökohtaista, kristilliset perinteiset arvot ohjaavat vain voimakkaasti näkemystäni.

Neljä puhallinta on liikaa - kaksi liian vähän - vastaus on... MD-11
Kiwipilot
Former member
« Reply #22 on: 17.02.12, 19:19 »

Olen melko pitkävihainen. Kyse on lähinnä siitä miten viestejäni kohdeltiin liittyen presidenttikeskusteluun ja sen ala-otsikkoon: homot. En voi sietää homoja!! Kävin juuri Barcelonassa ja jouduin sielläkin näkemään kyseistä sakkia ja menetin heti ruokahaluni... Peräänkuulutan sitä että jos jostakin asiasta saa olla jotain mieltä pitäisi saada olla myös vastakkaista mieltä joutumatta hampaisiin. Tässä ei ole minun kannaltani mitään asiatonta eikä henkilökohtaista, kristilliset perinteiset arvot ohjaavat vain voimakkaasti näkemystäni.

Miten on, ohjaavatko kristilliset arvot kohti hyviä tapoja ja kohteliasta käytöstä internetin keskustelupalstoilla? Itse en voi sietää urpoja, jotka perustelevat fundamentalistisen maailmankuvansa kristillisillä arvoilla. Ei mitään henkilökohtaista.
« Last Edit: 17.02.12, 19:29 by Mikko Salminen »
Jouni Laukkanen
Kylän ravattisonni

Date Registered: 04.01.04

« Reply #23 on: 17.02.12, 19:21 »

Peräänkuulutan sitä että jos jostakin asiasta saa olla jotain mieltä pitäisi saada olla myös vastakkaista mieltä joutumatta hampaisiin. Tässä ei ole minun kannaltani mitään asiatonta eikä henkilökohtaista, kristilliset perinteiset arvot ohjaavat vain voimakkaasti näkemystäni.

Tuo mitä nimität mielipiteeksi on lähimmäiseen käyvää loukkaavaa ja herjaavaa kirjoittelua. Sen lisäksi se näyttää typerältä, eikä ole hyvien tapojen mukaista. Tässä ei ole minun kannaltani mitään asiatonta eikä henkilökohtaista sinua kohtaan, kristilliset perinteiset arvot ohjaavat voimakkaasti näkemystäni.

SZD-9 K8b Ka6CR PIK16c RF5 K7 C140 PIK23 Janus B G102 AA5 SZD-48 PIK19 FR172 PIK20D C150 DG300 L-13 G103 H304 VL70 C172 SZD-50 ASK21 J3 PA38 C206 PA18 PA28R PA28 M4 C152 RF4D Ka2b SF25 7ECA PA24 C182 LS4 ASW20 C185 PIK15 S235 G109 C195 S880 PIK11 C188 RV6 BE19 PIK18 DuoDiscus LS8 C177 Auster6 PA25 C42 Zephyr C150TD EuroFox2K/3K P220S Pegase C180 EV97 Avid Flyer FK9 Faeta A22L Pulsar EuroCub
Tommi Pettinen

« Reply #24 on: 17.02.12, 19:30 »

Antaa olla! Onnea nyt ja jatkossa... thmbup

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #25 on: 18.02.12, 07:26 »

kristilliset perinteiset arvot ohjaavat vain voimakkaasti näkemystäni.

Huomaan, että olet kovin valikoiva kristillisten arvojesi kanssa. Suosittelisin lukemaan isoa kirjaa hiukan enemmän ja sisäistämään uuden testamentin sanomaa. Sen jälkeen voit miettiä ovatko kirjoituksesi olleet sellaisia joita haluaisit sinusta kirjoitettavan.

-JukSii-
srantanen
Former member
« Reply #26 on: 18.02.12, 12:01 »

Tässä ei ole minun kannaltani mitään asiatonta eikä henkilökohtaista, kristilliset perinteiset arvot ohjaavat vain voimakkaasti näkemystäni.
Pitäisitkö edelleen foorumia asiallisena ja mielekkäänä keskustelupaikkana, jos saisit lukea "kristityt on perseestä" -tyylisiä kommentteja?
AD
Former member
« Reply #27 on: 18.02.12, 19:26 »

"kristityt on perseestä"

Eikö ne sitten ole?
Tommi Pettinen

« Reply #28 on: 18.02.12, 19:34 »

Antaa olla! Onnea nyt ja jatkossa... thmbup

Olen helposti provosoituvaa tyyppiä mutta nyt tyydyn toteamaan: Antaa olla! Onnea nyt ja jatkossa  thmbup Toisia ei voi muuttaa, kukin ajatelkoon mitä haluaa. Paras pitäytyä ilmailua aiheissa kun ei ne muut ymmärrä...  Wink

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #29 on: 18.02.12, 22:01 »

Olen helposti provosoituvaa tyyppiä mutta nyt tyydyn toteamaan: Antaa olla! Onnea nyt ja jatkossa  thmbup Toisia ei voi muuttaa, kukin ajatelkoon mitä haluaa. Paras pitäytyä ilmailua aiheissa kun ei ne muut ymmärrä...  Wink

Loppuiko argumentit kesken?
Tommi Pettinen

« Reply #30 on: 18.02.12, 22:18 »

Argumentit on edelleen yhtä vahvat mutta jos hakkaa päätä seinään siitä ei tule kuin paksu kuhmu otsaan... Ei mun tarvitse toisille todistaa mitään. Ja oma nahka on niin paksu kuin olla voi. Oma mielipide ei muutu: homous on kieroutuma.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #31 on: 19.02.12, 01:29 »

Joo täällä ei saa nykyään sanoa mitään muuta kuin positiivista Smiley
Kappas, täällä on tälläinenkin. No työnnetään nyt lusikka tähänkin soppaan Grin

Olen aiemminkin tämän sanonut, mutta nyt kun Mikkokin tuon sanoi, niin jatketaanpa. En viittaa nyt seuraavassa mihinkään tai keneenkään. Tongue

Esimerkkinä valokuvat tai kuvakaappaukset. Jos ne nyt on ihan selkeästi huonolaatuisia, epäselkeitä, tärähtäneitä, pimeitä/tummia/mustia, pikselimössöä yms yms, suomeksi siis paskoja kuvia, niin miksei sitä voi sanoa ilman, että 20 tyyppiä on heti kimpussa syyttämässä sen vasta aloittelevan, 5 vuotta kuvausta harrastaneen lannistamisesta jne? Huh Ja vaikka sen "passkat kuvat" yrittäisi miten kiemurella kauniiksi ja asialliseksi, ja heittää vaikka jotain vinkkejä millä parantaa kuvia, niin silti on samat jannut syyttämässä samasta asiasta, ja neuvoillekin viitataan kintaalla ja parhaassa tapauksessa jopa vittuillaan takaisin. Shocked

Se on ihan tosiasia, että täällä ei saisi antaa mitään negatiivista palautetta, koska heti saa vähintäänkin paskan jätkän ja kusipään leiman. Kun noita kuvaketjuja selailee, niin huomaa kuinka samat jätkät (nuorimmasta päästä) kehuvat siellä toisiansa ristiinrastiin. Näin on toki ollut aina, että tietty "piiri" kehuu toisiaan toistensa ketjuissa jne. mutta on täällä silloin ennen kestetty paremmin tuota kritiikkiäkin. Ja ehkä siitä on myös jotain opittukin, koska joku viitsi vielä neuvoakin asioissa, kun ei oltu heti haukkumassa ja vittuilemassa takaisin.
Nykyään tuntuu, että jos vähänkin vihjaat jotain muuta kuin "Hyvät kuvat!1! upeetamahtavaa!!", niin loukkaannutaan syvästi ja ollaan lopettamassa koko harrastusta, ja sen jälkeen tulee vielä ne muut haukkumaan "aloittelijan" lyttäämisestä yms. Näinkö on ajat muuttuneet? thmbdn

Tosi harva uskaltaa tuolla sanoa sen oikean mielipiteensä ja muut tyytyvät olemaan kokonaan kommentoimatta. Ja sitten ne jotka valehtelevat kuvaan kuin kuvaan sen "upeetamahtavaa ihqujeejee". Tämä jos mikä ärsyttää täällä.

Aloitan laskennan moniko tästäkin vetää lannoitteet nenäänsä... Wink
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #32 on: 19.02.12, 01:37 »

Onko se kuvien paskuus sellainen asia, joka täytyy ilmoittaa ja jota varten kannattaa edes postata? Kaikilla ei ainakaan oo sitä tarvetta, koska kukaan ei ole postannut mun viimeisiin valokuvaani ainuttakaan kommenttia väärästä valotuksesta yleensä, puhkipalamisesta, vinoudesta, rakeisuudesta tai epäselvyydestä, vaikka kaikki nuo olisivat sinällään valideja huomautuksia :)

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
AD
Former member
« Reply #33 on: 19.02.12, 04:31 »

Onko se kuvien paskuus sellainen asia, joka täytyy ilmoittaa ja jota varten kannattaa edes postata?

Ei ole.  Itselleni kamera on vain väline jolla saan tallennettua omaksi iloksi kuvia siitä tärkeimmästä asiasta eli kaikesta lentävästä.

Ne joille itse kuvaaminen on pääasia voi antaa parannusehdotuksia mutta toisten kuvien lyttääminen ei aiheuta muuta kuin mielipahaa. Mutta jos kuvaaminen valotus ja kameratekniikka on se pääasia, lienee kai ihan sama kuvaako lentokoneita tai Ämmässuon kaatopaikan lokkeja ja näin ollen flightforum ei välttämättä ole se oikea paikka vaan http://www.digicamera.net/keskus/index.php

Ei ne ylenmääräiset kehutkaan ole pääasia. Jotkut niistä kuvista jotka minä olen tänne laittanut ovat aika heikkoja verrattuna valokuvauksen "Ammattilaisten" tänne laittamiin. Mutta minä kuvaan pääsääntöisesti työskennellessäni, yöllä 15 tunnin päivän jälkeen, paikoissa missä kuvaamista katsotaan nenän vartta pitkin ja laiteilla joita ei kannata verrata niihin vehkeisiin millä jotkut täällä kuvaavat.

Kuvien tasosta vielä sen verran että vaikka se AY bussi on kuvattu sen miljoona kertaa ja täälläkin ehkä joku sata tuhatta kuvaa, niin joskus näkee niitä kuvia missä on kaikki niin kohdallaan että tälläinen amatöörikuvaaja nostaa hattua ja kumartaa kuvaajan taidoille. Itse kuitenkin katson mielummin kuvia erikoisemmista aiheista. Matkakuvat maailman ääristä paikoissa missä en ole käynyt ovat hyviä samoin vanhat negoista scannatut kuvat koneista jotka eivät enään lennä.
Tähän vielä lisään sen että ymmärrän hyvin että monille matkustaminen ulkomaille kuvaamaan ei ole helppoa ja kuvataam omien mahdollisuuksien mukaan niin tekniikan kuin kuvauspaikkojen puolesta.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #34 on: 19.02.12, 06:50 »

Ei ole.

Itse kuitenkin katson mielummin kuvia erikoisemmista aiheista.

Oho, olemme useammasta kuin yhdestä asiasta samaa mieltä Shocked

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Juha-Matti Lavonen

Date Registered: 16.04.05

« Reply #35 on: 19.02.12, 09:32 »

Kappas, täällä on tälläinenkin. No työnnetään nyt lusikka tähänkin soppaan Grin
Mikon kommentoinnit nyt eivät liittyneet mitenkään sinun esimerkkeihin.
Lähinnä vittuilua minulle, tyyliin bisnesmiehet on perseestä, harmi, että ehdit jatkolennolle.. Ja joka ikinen kerta nykyään tätä, kun tänne kuvaketjun postaan, niin tämä herra se jaksaa vit**illa ja solvata, täysin tuntemattomalle ihmiselle.
Ihmettelen vain, että miten alas voi ihminen vajota, olipa jopa erään foorumi käyttäjän galleria sivullakin kommentti: Juha-Matti Lavonen on ihan paska! jne. muuta melko henkilökohtaiselle alueelle menevää juttua. Osansa myös saaneet muutamat muutkin.
Mulle on silti aivan sama mitä hän ajattelee, ei sitä maailmassa kaikkia tarvitse miellyttää.

Joonas Mustonen

Date Registered: 31.07.09

« Reply #36 on: 19.02.12, 10:34 »

Ihmettelen vain, että miten alas voi ihminen vajota, olipa jopa erään foorumi käyttäjän galleria sivullakin kommentti: Juha-Matti Lavonen on ihan paska! jne. muuta melko henkilökohtaiselle alueelle menevää juttua. Osansa myös saaneet muutamat muutkin.
Jep, minun galleria oli kyseessä. Mikko, kuitenkin tämän luet niin sanon tässäkin, rajoita vähän. Sulta tulee yleensä hyviä vinkkejä kuvankäsittelyyn, mutta taas joskus sulta tulee tommoista paskaa kuvien kommentit täyteen.

Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

« Reply #37 on: 19.02.12, 11:10 »

Haisee nettikiusaamiselta.

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #38 on: 19.02.12, 11:40 »

Onko se kuvien paskuus sellainen asia, joka täytyy ilmoittaa ja jota varten kannattaa edes postata? Kaikilla ei ainakaan oo sitä tarvetta, koska kukaan ei ole postannut mun viimeisiin ainuttakaan kommenttia väärästä valotuksesta yleensä, puhkipalamisesta, vinoudesta, rakeisuudesta tai epäselvyydestä, vaikka kaikki nuo olisivat sinällään valideja huomautuksia Smiley
No on kai se siinä missä se "hyvätkuvat" -paskanjauhantakin? Pelkkä "paskat kuvat" -kommenttihan ei aiheuta kuin kuvaajalle pahan mielen, mutta sen takia se pitäisikin perustella, että miksi näin omasta mielestä on, ja mitä voisi parantaa / tehdä toisin. Ehkä se Jussi 12v Konnevedeltä tekee sitten jotain eri tavalla seuraavan kerran, ja kuvatkin parantuvat siinä samassa.
Nyt kun se Jussi 12v postaa 25 paskaa suttukuvaa tänne, ja nämä kukkahatut käyvät kommentoimassa sen "hyvät kuvat, hienoa Jussi jatka samaan malliin! Smiley", niin mikä idea? Samoja suttukuvia tulee myös seuraavan ja sitä seuraavan kerran ja Jussi pitää itseään loistavana kuvaajana. Ja sitten kun joku erehtyy olemaan toista mieltä, ja sanoo sen että huonot kuvat, kokeile tehdä näin tai näin, niin Jussi vittuileekin takaisin. ***kele miten haavoittuvaa porukkaa nykyään.
Ja onko tuo sun kuvasi otettu edes millään oikealla kameralla? Näyttää ainakin vahvasti puhelimen laadulta... lienee vähän eri asia Grin

Ja tuohon Jannen viestiin sen verran, että joo, jos joku kuvailee omaksi iloksi esim. jossain lomamatkalla tjsp sillä kehnolla pokkarilla, niin ok. Niissä sitä huonompaa laatua voi katsoa läpi sormien, koska se lomafiilis on se tärkein siinä. Ja ne erikoisuudet.

Jos taas joku Janipetteri käy efhk:lla sen 2000e Canoninsa kanssa kuvaamassa sitä Finnairin airbussia, ja laatu on heikompaa kuin iPhonella kuvatut, niin siitä voinee antaa palautetta ihan hyvällä omatunnolla? Kuitenkin on se satatuhatta muuta kuvaa siitä samasta koneesta ja paremmalla laadulla.
Siihen liittyen vielä sekin, että nykyään myös se itsekritiikki on joku aivan tuntematon käsite. Jos sieltä kentän laidalta tarttuu se 200 kuvaa, niin niistä 180 räkäistään väkisin tänne, oli sitten kuinka huonolaatuisia tahansa. Jälkikäsittelyyn tuskin jaksetaan en enempää panostaa, kunhan ne on vaan sallitussa koossa. Ei siis missään tapauksessa kannata selailla niitä kuvia läpi, ja valita ehkä max. 5-10 parasta ja yrittää parannella niitä mahdollisuuksien mukaan vielä koneella.

Ja Juha-Matti, en kommentoinutkaan Mikon vittuiluja, vaan tuota Mikon tekstiä jonka lainasin. Olen kyllä huomannut, että ko. kaveri kirjoittelee välillä vähän mitä sattuu... mutta minkäs teet thmbdn Tuollaiset voi jättää täysin omaan arvoonsa.
« Last Edit: 19.02.12, 11:48 by Petri Koivisto »
Juha-Matti Lavonen

Date Registered: 16.04.05

« Reply #39 on: 19.02.12, 11:46 »

Ja Juha-Matti, en kommentoinutkaan Mikon vittuiluja, vaan tuota Mikon tekstiä jonka lainasin. Olen kyllä huomannut, että ko. kaveri kirjoittelee välillä vähän mitä sattuu... mutta minkäs teet thmbdn Tuollaiset voi jättää täysin omaan arvoonsa.
Juu, kunhan nyt tuli tilaisuus tuon viestin taustat kertoa. Mutta joo, ihan omassa arvossaan. En mä tommosia juttuja turhan vakavasti viitsi edes ottaa, voisi vaan miettiä ennen kuin kirjoittaa ja vielä omalla nimellään.

Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1