FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 12:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Viestiesi "moderointi"
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 Reply Print
Author Topic: Viestiesi "moderointi"  (Read 29095 times)
Kalle Rantanen

Date Registered: 07.03.08

Re: Viestiesi "moderointi"
« Reply #40 on: 19.02.12, 12:18 »

Ihmettelen kuinka monilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää, että sillä miten asiansa ilmaisee on suorastaan ratkaiseva merkitys vastaanoton kannalta. Ja sitten itketään sananvapauden perään. Olen seurannut useita keskusteluja fundamentalistikristittyjen kanssa, jotka on käyty täysin sivistyneesti ja ketään loukkaamatta. Ei se ole mahdotonta jos on edes halua yrittää. Samoin negatiivista palautetta voi antaa nätisti, jolloin se välittää täsmälleen saman viestin, mutta saattaa olla jopa hyödyllistä.
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #41 on: 19.02.12, 12:25 »

Onko tapana antaa pyytämättä huolettomasti "negatiivista palautetta" ystävien tai tuntemattomien ulkonäöstä, omaisuudesta tai kätten töistä? Tuskin, tai sitten sosiaaliset taidot ovat sitä luokkaa että tuskin on paljon ystäviäkään.

Entä antavatko ihmiset toisilleen jatkuvasti yhdentekeviäkin kohteliaisuuksia? Kyllä.

Ei sen monimutkaisempaa. Siinä pitäisi olla ihan riittävästi vihjeitä vastaamaan kysymykseen kommentoimisen tarpeesta.

Palautteen antaminen pyydettäessä on eri asia. Ja ei, kuvien postaaminen nettipalstalle ei ole automaattisesti palautepyyntö, eikä "paskaa kuten yleensä" ole järkevää palautetta.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #42 on: 19.02.12, 12:37 »

Ja ei, kuvien postaaminen nettipalstalle ei ole automaattisesti palautepyyntö

Ei toki, mutta kyllä mun mielestä siitä pitää lähteä, että siinä vaiheessa, kun painat sitä lähetysnappia, tiedostat, että kuvillesi saatetaan antaa palautetta/kritiikkiä...

Olen sanonut tämän varmaan sata kertaa aiemminkin, mutta sanonpa toisenkin kerran Tongue Negatiivista palautetta antaessaan kannattaa yrittää pitää mielessä se ohjenuora, että jos et osaa antaa oikeasti rakentavaa palautetta/kritiikkiä, jätä sitten kokonaan kommentoimatta. Kyllä 99% lukijoista näkee itsekin omilla silmillään, että jotkut kuvat on kuraa ilman, että sitä tarvitsee kenenkään ääneen sanoa.

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #43 on: 19.02.12, 14:02 »

Hyvin pelaa moderointi,toki ehkä liiankin hyvin joskus Grin

Kirjoitin kerran ketjussa "eranto" että pyörii kuin puolukka pillussa,viesti poistettiin kokonaisuudessaan kera ilmoituksen että ei sovi foorumille peellä alkava nimike tästä ihanasta ruumiinosasta.

V----a voi käyttää vapaasti totesin myöhemmin.  Shocked

salgmark miuku telia.com
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #44 on: 19.02.12, 14:07 »

Ihmettelen kuinka monilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää, että sillä miten asiansa ilmaisee on suorastaan ratkaiseva merkitys vastaanoton kannalta. Ja sitten itketään sananvapauden perään. Olen seurannut useita keskusteluja fundamentalistikristittyjen kanssa, jotka on käyty täysin sivistyneesti ja ketään loukkaamatta. Ei se ole mahdotonta jos on edes halua yrittää. Samoin negatiivista palautetta voi antaa nätisti, jolloin se välittää täsmälleen saman viestin, mutta saattaa olla jopa hyödyllistä.

Olen sanonut tämän varmaan sata kertaa aiemminkin, mutta sanonpa toisenkin kerran:  negatiivista palautetta antaessaan kannattaa yrittää pitää mielessä se ohjenuora, että jos et osaa antaa oikeasti rakentavaa palautetta/kritiikkiä, jätä sitten kokonaan kommentoimatta.

Tässä olisi jotain seinälle kehystettävää thmbup Jos arvostaa omaa sanomaansa ja kritiikkiään, näkee sen verran vaivaa asiansa muotoilussa, että viesti menee perille ja vastaanottajassa herää "ahaa-nyt-tiedän-mitä-seuraavalla-kerralla-teen"-oivallus.
Jouko Holopainen

Date Registered: 04.10.11

« Reply #45 on: 16.03.12, 13:36 »

Ei nyt ihan täsmää otsikkoa, mutta sen verran lähelle etten jaksa uutta säiettä aloittaa.

Voinko itse "moderoida"? Haluaisin tehdä "kill" listoja, eli jonkinlaisen selvän merkin (esim. eri taustaväri) eräiden itse valitsemieni henkilöiden postauksista.

Vallan ilmeisistä syistä jätän yksityiskohdat kertomatta.

@jhol

En kaipaa kielioppi- enkä oikeinkirjoitusohjeita, enkä henkilökohtaisuuksia. Pitäkää ne omana tietonanne, kiitos.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #46 on: 16.03.12, 23:58 »

Ei nyt ihan täsmää otsikkoa, mutta sen verran lähelle etten jaksa uutta säiettä aloittaa.

Voinko itse "moderoida"? Haluaisin tehdä "kill" listoja, eli jonkinlaisen selvän merkin (esim. eri taustaväri) eräiden itse valitsemieni henkilöiden postauksista.

Vallan ilmeisistä syistä jätän yksityiskohdat kertomatta.

Esimerkiksi Firefoxiin ja Operaan on helppo koodata moinen ominaisuus (plug-in), joten voit niin tehdä. Ei muuta kun hanskat heilumaan.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #47 on: 09.07.12, 09:14 »

Ensiksi anteeksi että nostan vanhaa viestiäsi.

Mutta sinä sanot tuota mutta huomaatko itse ikinä tekeväsi sitä itse? Yhdessä FFA retki kuvissa rupesit jauhamaan ensin, että onko lupaa kuvata ja kun topiikin aloittaja sanoi saaneensa käteen pääsykortin aulasta ja kyseinen aulassa oleva henkilö mainitsi että kuvaaminen on ok, niin sinä vastasit että harmi ettei antanut järki käteen korttia. Ja aika pian tämän jälkeen sinä tai joku mode poisti koko ketjun ilman mitään ilmoitusta...

Siis että mitä? Kerroppas nyt taas vähän tarkemmin, kun rupeat tuollaisia juttuja heittelemään. Mikä on FFA retki, milloin ja mitä lupia ja mitä ihmettä ylipäätään?

Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #48 on: 10.07.12, 08:56 »

Ja siis FFA(Finnair Flight Academy):ssä pääsi yksi herrra kokeilemaan A320 simulaattoria ja laittoi tänne kuvia siitä. Ja siellä sitten alkoi teidän sirkus siitä onko lupia kuvata jne.

Jos kyseessä on eräs käyttäjä N, niin mitään julkaisulupia ei kai ollut ja viestin lähettäjän itsensä kautta (hieman kiertotietä tosin) tuli minulle pyyntö poistaa kuvat/topic, kun eivät itse siihen pystyneet tms. Tästäkin lienee aikaa jo yli puoli vuotta.

Totuus on taas tarua ihmeellisempää.....

(ja ei kyllä meitä kiinnosta onko jollakin luvat kuvata jossain vai ei, se on ihan käyttäjän omalla vastuulla)
« Last Edit: 10.07.12, 09:11 by Sami Puro »

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #49 on: 10.07.12, 09:02 »

Noin yleisesti voisin mainita omina kokemuksinani Finnarin kuvauspolitiikasta (esim. ffa, technical services, engine services), että melkolailla vapaasti on saanut kyllä kuvata omaan käyttöön, mutta aina on kyllä muistuttu myös mainita, ettei näitä kuvia saa julkaista.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #50 on: 10.07.12, 11:11 »

Totuus on taas tarua ihmeellisempää.....

(ja ei kyllä meitä kiinnosta onko jollakin luvat kuvata jossain vai ei, se on ihan käyttäjän omalla vastuulla)

Kyllä, todellakin. Laurin kannattaisi nyt taas ehkä tarkistaa "faktat", ennenkuin tulee ihan miten sattuu syyttelemään... Jo senkin puolesta, että jos minä näen sellaisia kuvia, joista epäilen, että kaikki jutut ei ole ihan kohdallaan, kysyn asiaa privaatisti kuvaajalta itseltään ja annan hänen tehdä ratkaisunsa. Mutta en kyllä yleensä lähde julkisesti asiasta kinaamaan tai lupia kyseenalaistamaan.

Kuten sanottua, meidän tehtävä täällä ei ole sinällään yrittää miettiä, onko jotkut kuvaus-/julkaisuluvat kunnossa. Lähtökohtaisesti meidän on luotettava siihen, että käyttäjä/postaaja on asianmukaisin luvin liikenteessä. Mutta jos meille tulee pyyntö poistaa jotain kuvia asianosaisilta tahoilta, emme me siinä vaiheessa enää rupea erikseen asiaa tarkistelemaan, vaan kyllä viesti silloin lähtee kokonaisuudessaan.

Lauri Sivuoja

Date Registered: 06.12.10

« Reply #51 on: 10.07.12, 12:09 »

Itselläni ei ollut kyllä mitenkään aihetta puuttua topiikin poistamiseen, mutta siihen sinun kommenttiisi siellä. Mutta what ever.

Tarkistan muuten vielä tuon julkaisu luvan FFA:lta.

FSLabs Support Team
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #52 on: 10.07.12, 12:11 »

Tarkistan muuten vielä tuon julkaisu luvan FFA:lta.

No voi nyt jestas sentään. Jos kyseessä on tämä mainittu tapaus (käyttäjä N, jonka isä on firmassa F töissä), niin ihan turhaa yrität asiaa vääntää. Jos saan firman F edustajalta puhelun, että kuvien ei pitäisi olla siellä, ja N on yrittänyt niitä poistaa siinä onnistumatta (tähän käsitykseen jäin), ja pyysi minua katsomaan asian, niin mitähän tuossa on enää epäselvää?

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #53 on: 10.07.12, 12:14 »

Itselläni ei ollut kyllä mitenkään aihetta puuttua topiikin poistamiseen, mutta siihen sinun kommenttiisi siellä. Mutta what ever.

Mihin ihmeen kommenttiin?  Huh

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #54 on: 10.07.12, 12:16 »

"Harmi ettei antanut järki käteen korttia"

No voi jeesus, unbelievable  Shocked

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #55 on: 10.07.12, 12:23 »

Itse puhuit että modejen tehtävä on karsia sellainen turha kommentointi ja tuo sitten ei ole teidän mielestänne. Asia ok ja loppuunkäsitelty thmbdn.

Ihan tarkoituksella pistin sen tähän, sillä niin turhanpäiväinen oli tuo koko aiheesi nosto, että en voi enää muuta sanoa. En tiedä, missä vaiheessa olen sinun muroihin onnistunut pissimään, mutta en minä muutakaan selitystä sille keksi, miksi jostain tällaisesta tässä ylipäätään keskustellaan...

Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #56 on: 10.07.12, 12:29 »

Itse puhuit että modejen tehtävä on karsia sellainen turha kommentointi ja tuo sitten ei ole teidän mielestänne. Asia ok ja loppuunkäsitelty thmbdn.

Eiku  thmbup.. Minusta tämä päättyi asiallisesti.

Miksi muuten sinua tämä kuvien poisto juttu edes kiinnostaa?  Smiley
« Last Edit: 10.07.12, 12:39 by Ville Lindgren »
Lauri Sivuoja

Date Registered: 06.12.10

« Reply #57 on: 10.07.12, 12:36 »

Eiku  thmbup.. Minustä tämä päättyi asiallisesti.

Miksi muuten sinua tämä kuvien poisto juttu edes kiinnostaa?  Smiley

Kyllähän se asiallisesti päättyi Wink.

Koska kokija sattuu olemaan todella hyvä ystäväni. Mutta eipä tällä enää väliä. Loppu hyvin kaikki hyvin ja jos vielä Mikko voidaan sopia hyökkäämättömyys sopimus Grin.

FSLabs Support Team
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #58 on: 10.07.12, 12:39 »

ja jos vielä Mikko voidaan sopia hyökkäämättömyys sopimus Grin.

Ilman muuta. Mutta sopimuksessa pitää olla pykälä, että ei saa sitten ampua selkäänkään Grin

Kuitti, over and out...  Smiley

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #59 on: 10.07.12, 19:59 »

Kyllähän se asiallisesti päättyi Wink.

Koska kokija sattuu olemaan todella hyvä ystäväni. Mutta eipä tällä enää väliä. Loppu hyvin kaikki hyvin ja jos vielä Mikko voidaan sopia hyökkäämättömyys sopimus Grin.

Otapa nyt ihan rauhallisesti äläkä jaksa pohtia tällaisia. Olen ollut täällä ihan alkuajoista lähtien.  Olen muistaakseni jopa ihan ensimmäisiä käyttäjiä täällä. Olen vittuillut Samista lähtien varmaan jokaiselle ja muutaman kerran on viesti poistettu. Mikollekin on tullut avauduttua muutaman kerran. Ilmeisesti banaania ei ole vielä tullut sen takia, että teissä muissa riittää niin paljon töitä.  Grin Ei tämmösistä pikkuasioista kannata alkaa valittamaan. Täytyy vain etsiä sitten joku toinen foorumi jos tämä ei miellytä.

Ihan hyvin täällä silti menee, vaikka meitä savolaisia on kuitenkin monta muutakin kuin Maliniemi. Ja me kaikki joudutaan pyörittämään hattu päähän. Embarrassed
Pages: 1 2 [3] 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1