ATC

(1/2) > >>

marcus8:
Eftersom mitt drömjobb är flygledare när jag blir stor så tror jag att det kan vara bra att lära sig grunderna på vatsim. Det jag skulle vilja veta vad ni som piloter skulle tycka om jag som är 13 skulle sitta i tornet när ni flyger till till exempel Arlanda. Ni behöver inte berätta vad jag ska göra för att bli atc och få träning för det vet jag redan, jag vill bara veta eran reaktion när en 13 åring sitter atc på vatsim.

Nigge:
Jag själv flyger och flygleder på IVAO så kan egentligen inte svara för VATSIM men jag bryr mig inte om åldern,  så länge personen kan "sitt jobb" fraselogi,  procedurer o dyl. 

mgerner:

Jag själv flyger och flygleder på IVAO så kan egentligen inte svara för VATSIM men jag bryr mig inte om åldern,  så länge personen kan "sitt jobb" fraselogi,  procedurer o dyl. 

+1

Mikael

MagnusGustafsson:
Håller med tidigare talare! Ålder har inget med saken att göra! (nå, lite! Du måste vara 13 i vatsim, men det är du ju redan!)

Välkommen!

Johan Grauers:
så länge du är 13 är du hjätligt välkommen

Jag själv kommer börja plugga flygledare i augusti, så om du vill haffa tag i mig på vatsim och fråga.
/Johan

Navigation

Up one level

Next page