FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.10.19, 01:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  AI-liikenne
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: AI-liikenne  (Read 2381 times)
Matti Westerholm
Offline Offline

Posts: 173
Date Registered: 08.10.06

AI-liikenne
« on: 09.02.12, 18:43 »

Latasin äsken Polish airports ja samalla hävisi AI-liikenne Puolan kentiltä. Osaisiko joku sanoa, miten sen AI-liikenteen saa takaisin, muuten kun vain itse manuaalisesti järjestää liikennettä näille kentille?
Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2540
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: AI-liikenne
« Reply #1 on: 10.02.12, 07:17 »

Riippuu mikä lisuri sulla on ai- pohjana. Teet jonkin muutoksen, että kirjoittaa uudelleen fsx.cfg- tiedostoon jotain.
Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2540
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: AI-liikenne
« Reply #2 on: 10.02.12, 07:18 »

Latasin äsken Polish airports...

Lisuri, joka kiillottaa kentät?  Tongue
Matti Westerholm
Offline Offline

Posts: 173
Date Registered: 08.10.06

Re: AI-liikenne
« Reply #3 on: 10.02.12, 12:15 »

Minulla on AI-pohjana WOAI-liikenne.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3660
Date Registered: 27.03.08

Re: AI-liikenne
« Reply #4 on: 11.02.12, 07:05 »

Kumpi simu sinulla on käytössä? Näkyvätkö ne kaikki Puolan kentät simun kenttävalikossa? Tuliko paketin mukana AF2 afcad tiedostoja jotka pitäisi asentaa jonnekin?

Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 458
Date Registered: 10.02.09

Re: AI-liikenne
« Reply #5 on: 11.02.12, 09:48 »

Samaan aiheeseen liittyen...
Piti koota taas kerran koko käyttöjärjestelmä (win7 64 prof) uusiksi.. josta syystä niinikään myös FSX.
Nytpä tilanne on semmoinen, että defu liikennettä on, mutta esim finskin koneet ovat hävinneet EFHK:lta...Airtrafik lootaa kun klikkaa, niin sen mukaan koenita on liikkeellä ..busseja OH- tunnuksin, mutta ne ovat kuitenkin sitten näitä defu orbitteja yms...
Koko AI-liikenne on myös tuota WOAI-isntallerilla asenneltua.
Samoin tuo aiemmin esiintynyt sotilasliikenne Suomen kentillä on hävinnyt kokonaan..( taitaa enteillä tätä ääliömäistä puolustusvoimien alasajoa...anteeksi oma mielipiteeni, mutta en voinut vastustaa kiusausta..)
yst. jussi
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 458
Date Registered: 10.02.09

Re: AI-liikenne
« Reply #6 on: 12.02.12, 08:08 »

Do diii...onnistuin lopulta palauttamaan sotilasliikenteen ihan ite...Poistin trafficAircraft.pgl-tiedoston. Nyt H:ki- Vantaallakin  näkyy parkissa muutamia finskin kone ja pari lufthansaa. Nyt sitten ongelmaksi muodostui se, että kentällä kuin kentällä on kiitoteiden ja rullausteiden väliset kaistaleet täysin mustia!!!... Osaako kukaan antaa valistunutta arvausta siitä, mistä vikaa voisia alkaa etsiä?

Tuosta AI-liikenteestä vielä..mistähän tuo johtunee, ettei noita koneita näy tuon enempää...??
WOIA:lla asentelin aikanaan kaikki sellasiet yhtiöt, jotka vierailevat hesassa ja Suomessa, mutta vain nuo muutamat koneet ovat näkyneet koko aikana.

yst. jussi
« Last Edit: 12.02.12, 15:08 by Juhani Pelli »
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5437
Date Registered: 14.12.05

Re: AI-liikenne
« Reply #7 on: 12.02.12, 14:44 »

WoAI-asennusohjelma asentaa aikataulut vain FS2004:n ymmärtämään muotoon. Myös FSX ymmärtää niitä, mutta jos sinulla on sekaisin FS2004- ja FSX-muotoisia trafficxxxx.bgl-tiedostoja ainakin osa liikenteestä lakkaa näkymästä. FSX:ään kannattaa kaikkit traffic-tiedostot muuntaa/asentaa FSX-muotoon. Sellainen ohjelma kuin AIFP2 (AI Flight Planer v.2) osaa sekä tehdä FSX-muotoisia traffic-tiedostoja lähdetiedostoista ja alusta alkaen että muuntaa valmiita FS2004-muotoisia FSX-muotoon. Sen avulla voi myös etsiä simusta FS2004-muotoiset traffic-tiedostot. Yksikin sellainen saattaa estää muuta (FSX)liikennettä näkymästä.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Matti Westerholm
Offline Offline

Posts: 173
Date Registered: 08.10.06

Re: AI-liikenne
« Reply #8 on: 12.02.12, 17:01 »

Kiitos Pekka! Tuosta sain paljon apua! Kiitos vielä kerran!
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 458
Date Registered: 10.02.09

Re: AI-liikenne
« Reply #9 on: 15.02.12, 10:42 »

WoAI-asennusohjelma asentaa aikataulut vain FS2004:n ymmärtämään muotoon. Myös FSX ymmärtää niitä, mutta jos sinulla on sekaisin FS2004- ja FSX-muotoisia trafficxxxx.bgl-tiedostoja ainakin osa liikenteestä lakkaa näkymästä. FSX:ään kannattaa kaikkit traffic-tiedostot muuntaa/asentaa FSX-muotoon. Sellainen ohjelma kuin AIFP2 (AI Flight Planer v.2) osaa sekä tehdä FSX-muotoisia traffic-tiedostoja lähdetiedostoista ja alusta alkaen että muuntaa valmiita FS2004-muotoisia FSX-muotoon. Sen avulla voi myös etsiä simusta FS2004-muotoiset traffic-tiedostot. Yksikin sellainen saattaa estää muuta (FSX)liikennettä näkymästä.

Pekka


Näin olen menetellyt, eli muuttanut ne FSX muotoon. Scenery/World kansiossa ei ole nyt yhtään AI trffic bgl. tiedostoa ilman fsx.bgl päätettä....mutta edelleen esim Hessassa vain  em. koneet
Imutin tuon ilmaisen FTX demon ja se näytti laittaneen Traffic_Bowerman.bgl tiedoston mainittuun kansioon...mahtaako vaikuttaa??

Sitten tuota  toistakaan onkelmaa...eli  kiito-ja rullausteiden vierukset sekä osa maisemaakin on mustatana...en ole osannut selvittää.

Olisko kenelläkään ideaa siitä mitä muuta pitäis tehdä, kun poistaa simu, ajaa se uudelleen ja ruveta lisäilemään lisureita takas yks kerrallaan..??

yst. Jussi
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5437
Date Registered: 14.12.05

Re: AI-liikenne
« Reply #10 on: 15.02.12, 15:11 »

Näin olen menetellyt, eli muuttanut ne FSX muotoon. Scenery/World kansiossa ei ole nyt yhtään AI trffic bgl. tiedostoa ilman fsx.bgl päätettä....mutta edelleen esim Hessassa vain  em. koneet
Imutin tuon ilmaisen FTX demon ja se näytti laittaneen Traffic_Bowerman.bgl tiedoston mainittuun kansioon...mahtaako vaikuttaa??

...

Tuosta FTX-demosta en tiedä mitään, mutta haku näyttäisi vievän ORBX:n sivuille joten se todennäköisesti on FSX:lle tarkoitettu. Se yksi FS2004:n traffic-tiedosto, joka voi estää liikennettä näkymästä voi olla missä tahansa scenery-kansiossa. Ei sen tarvitse olla ...Scenery\World\Scenery. Suomen kentille on sotilasliikennettä täällä tiedostoalueella ja muistaakseni se on kaikki FS2004:lle (tai FS2002:lle) tehtyä. Lisäksi MAIW on tehnyt pari pakettia myös Suomeen ja sekin on FS2004-muotoista. Ne kaikki pitää kääntää FSX-muotoon ennen FSX:ssä käyttämistä.

Pekka
« Last Edit: 15.02.12, 15:18 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 458
Date Registered: 10.02.09

Re: AI-liikenne
« Reply #11 on: 19.02.12, 17:22 »

Lisäilin noita FSX:iä bgl tiedostoihin AI Flight Planerilla Scenery\world \scenery kansioon. osa liikenteestä näkyy ja osa ei. Kokeilin myös poistaa niitä pelkkiä bgl päätteisiä tiedostoja yksi kerrallaan ja kävi niin, että kun kansioon jäi vain fsx lisäykset..hävisi loputkin AI liikenteestä..??
 No sitten taas empiirisiä kokeita ja lisäsin kansioon takaisn sieltä poistamani finskin bgl tiedoston.. fsx:n lisäksi...ja finski rupesi taas näkymään...eli kansiossa molemmat tiedostot.

 AI Flight Planerin tuottama prosessing raportista käy ilmi finskin kohdalta seuraavaa:   G:\FSX\Scenery\World\Scenery\Traffic_201_WoA_Finnair_Wi07_FSX.bgl which were not processed)....ja toinen
G:\FSX\Scenery\World\Scenery\Traffic_000_WoA_Air Baltic_Su08_FSX.bgl (contained unused airports/aircraft which were not processed)........Balticin koneet näkyy parkissa Tallinnassa........olin kansakoulussa enkun tunneilla kalassa...joten kehtaako kukaan selvittää mulle mitä toi lopunperin tarkoittaa?
yst. jussi
« Last Edit: 19.02.12, 17:27 by Juhani Pelli »
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5437
Date Registered: 14.12.05

Re: AI-liikenne
« Reply #12 on: 20.02.12, 06:46 »

Lisäilin noita FSX:iä bgl tiedostoihin AI Flight Planerilla Scenery\world \scenery kansioon. osa liikenteestä näkyy ja osa ei. Kokeilin myös poistaa niitä pelkkiä bgl päätteisiä tiedostoja yksi kerrallaan ja kävi niin, että kun kansioon jäi vain fsx lisäykset..hävisi loputkin AI liikenteestä..??
 
...

Tuo viittaisi edelleen mielestäni siihen, että sinulla on jossain (ei tarvitse olla siellä ...scenery\world\sceneryssä) FS9-muotoinen traffic-tiedosto. Oman kokemukseni perusteella yksikin sellainen estää FSX:lle tehtyä/käännettyä  traffic-liikennettä näkymästä, mutta ei estäne FS9-muotoista liikennettä? Tuosta minulla ei ole kokemusta, koska minulla ei ole enää yhtään FS9-muotoista tiedostoa ja kaikki FSX:lle käännetty (myös WoAI) liikenne näkyy normaalisti, mutta kuukausi sitten erään lisurin mukana tuli yksi traffic-tiedosto, joka oli FS9-muotoa, ja se hävitti kaiken muun liikenteen näkyvistä. Kaiken kukkuraksi se maisema oli tehty FSX:lle ja sen traffic-tiedoston päätteenä oli tuo FSX, mutta tarkistus AIFP2:lla paljasti sen armotta FS9-traffic-tiedostoksi.

Nuo virheilmoitukset tarkoittavat suomeksi sitä, että AIFP2 herjaa aikatauluissa puuttuvista/ylimääräisistä kentistä tai koneista. Muistelen nähneeni niitä itsekin, mutta en ole kiinnittänyt niihin sen suurempaa huomiota koska liikenne näyttää sujuvan. Mahdollisesti tuo johtuu FSX:n ja FS9:n eroista ja mahdollisesti joku kone tai kenttä on sitten vailla liikennettä. Pitäisi lukea ohjelman manuaalia selvyyden saamiseksi.

Siis lyhyesti. Kaikkien traffic-tiedostojen pitää olla FSX-muotoa. Saattaa toimia niinkin, että kaikki ovat FS9-muotoa, mutta kuten sanottu tuota en varmuudella tiedä. Noita sekoittamalla FSX-liikenne ei toimi.

Pekka
« Last Edit: 20.02.12, 06:51 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 458
Date Registered: 10.02.09

Re: AI-liikenne
« Reply #13 on: 23.02.12, 08:06 »


Quote
Siis lyhyesti. Kaikkien traffic-tiedostojen pitää olla FSX-muotoa. Saattaa toimia niinkin, että kaikki ovat FS9-muotoa, mutta kuten sanottu tuota en varmuudella tiedä. Noita sekoittamalla FSX-liikenne ei toimi.

Pekka

Kiitos ja kumarrus  Pekka ....nysse toimii
yst. Jussi
Roni Kokko
Offline Offline

Posts: 29
Date Registered: 05.08.11

Re: AI-liikenne
« Reply #14 on: 17.05.12, 12:40 »

Itellä on silleen ku asensin fsx:ään sp1 ja sp2 niin jotku koneet alkoi näkymään valkosina ja joitain ei edes näy mikä köhän on ongelma?Huh?

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5437
Date Registered: 14.12.05

Re: AI-liikenne
« Reply #15 on: 17.05.12, 14:35 »

Itellä on silleen ku asensin fsx:ään sp1 ja sp2 niin jotku koneet alkoi näkymään valkosina ja joitain ei edes näy mikä köhän on ongelma?Huh?

Onko sulla käytössä DirectX10? Kaikki paintit eivät näy siinä oikein.


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Roni Kokko
Offline Offline

Posts: 29
Date Registered: 05.08.11

Re: AI-liikenne
« Reply #16 on: 17.05.12, 15:08 »

Onko sulla käytössä DirectX10? Kaikki paintit eivät näy siinä oikein.




DirectX10 on päällä ja jos sen taas ottaa pois niin kaikki on niin suttusta mössöö et ei mitään järkee mut mitä pitäis tehä??

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5437
Date Registered: 14.12.05

Re: AI-liikenne
« Reply #17 on: 18.05.12, 08:18 »


DirectX10 on päällä ja jos sen taas ottaa pois niin kaikki on niin suttusta mössöö et ei mitään järkee mut mitä pitäis tehä??

Ei se nyt ihan n i i n suttuista mössöä ole. Oletko tarkistanut simusta grafiikan asetukset? Jos vain masiina antaa myöten, niiden tulisi olla niin täysillä kuin mahdollista.

Kannattaa myös lukea vaikka FSNordicin sivuilta mitä simun säätämisestä on sanottu.

Pekka


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
jiitee
Former member
Re: AI-liikenne
« Reply #18 on: 17.06.12, 10:00 »

Kaikki Ai-koneet (WoAI) katosivat FSX:ni IVAOn asentamisen jälkeen. Kuinka saisin ne takaisin poistamatta IVAOta?
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5437
Date Registered: 14.12.05

Re: AI-liikenne
« Reply #19 on: 17.06.12, 17:02 »

Kaikki Ai-koneet (WoAI) katosivat FSX:ni IVAOn asentamisen jälkeen. Kuinka saisin ne takaisin poistamatta IVAOta?

Olivatko WoAI:n traffic-tiedostot muunnettu FSX-muotoon? Jos olivat, yksikin FS9-muotoinen traffic-tiedosto hävittää ne näkyvistä. Eli etsi se/ne (esimerkiksi AIFP2-ohjelmalla) ja poista tai muunna FSX-muotoon (sama ohjelma toimii siihenkin).

FSX osaa kyllä näyttää sekä FSX-liikenteen (luonnollisesti) että FS9-liikenteen, mutta jos molempia on mukana, näkyy vain FS9.

Jos nuo WoAI:n traffic-tiedostot olivat FS9-muotoisia, syy ongelmaan on muualla.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1