FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.17, 08:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS2004 Torbacka airfield scenery - VALMIS - Linkki vikalla sivulla
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 Reply Print
Author Topic: FS2004 Torbacka airfield scenery - VALMIS - Linkki vikalla sivulla  (Read 7087 times)
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #40 on: 11.03.12, 18:23 »

Juu, täytyy se sitten kai tehdä ne pensaat itse.
Vähän vaan ongelmana tuo, että aikaisemmin yritin tehdä jotain scenery objektia simuun harjoitusmielessä, ja se kyllä onnistui. Ainakin osittain. Siinä kohtaa kun GMaxissa muutetaan se tiedosto .mdl tai .bgl muotoon ohjelma sanoo jotain että objekti ei ole määritelty metreissä tai jotain, mutta painoin vain ok ja se meni ihan hyvin se muunto. Sitten kun menin testaamaan simuun, yritin mennä kentälle johon sen objektin laitoin, mutta simu kaatui latausvaiheessa. Sitten yritin uusiksi sillein, että lähelle toiselle kentälle ja lentämällä sieltä kattomaan. Paljastu että se mun objekti olikin hieman odotettua suurempi. Korkeus oli tarkoitus olla pari metriä mutta katto olikin vähän yli 6000 jalan korkeudessa Shocked Eli siis jokin meni pieleen.
Osaako joku ratkaista pulmani, jos nyt kukaan mitään tuosta äskeisestä tekstistä mitään ymmärtää?

EDIT: Nii ja sitte vielä miten pystyn tekemään niin sen bitmapin (puskan texture), että puskan reunat (musta alue) on läpinäkyvä?

Topias Rossi
« Last Edit: 11.03.12, 18:36 by Topias Rossi »


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3655
Date Registered: 27.03.08

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #41 on: 11.03.12, 18:59 »

Quote
EDIT: Nii ja sitte vielä miten pystyn tekemään niin sen bitmapin (puskan texture), että puskan reunat (musta alue) on läpinäkyvä?

Tekstuurin alpha kanavalla, tarvitset kuvankäsittelyohjelman (photoshop tai vastaava) sekä ilmaisen DXTBmp ojelman. Allaolevassa linkissä on Oskari Syynimaan ohje jonka avulla itse opin tekemään osittain läpinäkyviä tekstuureja. Tutustu siihen ja samassa ketjussa minun pari viestiä aiempaan yksinkertaiseen ohjeeseen jolla koko tekstuuri tulee läpinäkyväksi. Ehkäpä pääset näillä alkuun.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,93127.msg1182216.html#msg1182216


Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #42 on: 11.03.12, 19:08 »

Jes, kiitokset  Grin

Taas edittiä: Tuli mutka matkaan. Sain tehtyä tuolle pensaan texturelle tuon alpha channelin, ja tallennettua sen DXTBmp:llä. Nyt kun yritän ladata kuvaa GMaxin objektiin se sanoo että Invalid bmp file format.
Kokeilin useampaa eri bmp-muotoa, mutta niihin muotoihin, jotka GMax hyväksyy, ei saa alpha channelia  Huh APUA TARVITAAN!

Topias Rossi
« Last Edit: 11.03.12, 19:54 by Topias Rossi »


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #43 on: 12.03.12, 12:44 »

Oikein olet todennut. Gmax ei tue alpha kanavaa samoin kuin simu. Toisaalta, ei ehkä tarvitsekaan. Itse tein tekstuurit aina tga-formaattiin, mutta myös esim. psd käy. Sillä onko tiedosto gmaxissa tga, psd, bmp vai mikä ei ole merkitystä, koska export kääntää bagelin aina sellaiseksi joka etsii bmp tiedostoa simusta.

Eli esim. otetaan Puska.tga tiedosto. Tämä on pakkaamaton, joten varmaan ihan hyvä muutenkin säilyttää jokin hyvä versio tiedostosta. Dxt pakatut bmp:t ovat aika heikkolaatuisia editointiin.

Nyt olisi siis perustekstuuri valmiina, Puska.tga. Käytät tätä gmaxissa, ja teet simuun oman Puska.bmp tiedoston. Asian ydin on siis se, että homma toimii niin kauan kuin tekstuurin nimi pysyy samana gmaxissa ja simussa. Formaatin ei tarvitse olla sama.

Mitä tulee läpinäkyvyyteen gmaxissa, niin läpinäkyvästä osasta kannattaa tehdä musta. Näin tekstuurin kuva näkyy gmaxissa objektissa, mutta tietysti myös se musta osa, joka merkkaa tässä tapauksessa simun läpinäkyvyyttä. Smiley

Toivottavasti auttoi.
« Last Edit: 12.03.12, 12:49 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #44 on: 12.03.12, 19:59 »

Joo, kylläh tuo auttoi  Grin Kiitos!
Sitten vaan tekemään! Cheesy

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #45 on: 13.03.12, 14:45 »

Aina vaan probleemia ja probleemia...
Nyt kun yritän GMaxissa exporttaa tuon .gmax tiedoston .bgl tiedostoksi, ohjelma sanoo että:
[ attachment removed / expired ]

Mitä voin tehdä tälle?

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #46 on: 13.03.12, 19:11 »

Mene gmaxin asetuksiin, varmaankin joku preference valikko, ja etsi sieltä kohta jossa muutat mittayksiköt metriseen muotoon.

Näin sanoo joku englannin ohje:
On the Menu Tool Bar click on Customize then Preferences.
On the General Tab in the dialog that appears in the top left corner is a box that is for setting System Unit. This MUST be set to 1 unit = 1 meter

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #47 on: 14.03.12, 17:50 »

Kiitokset! Nyt tuo puoli toimii.
Kuitenkin taas ilmeni uusi probleema.
Kun yritän exportata tuota tiedostoa, lopussa se heittää virheen. Kertoo tällaisen viestin:

Code:
Running model

Start! (C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9\SCENERYNTEKO\Sceneryt\Torbacka 2004\Scenery\shrub)
Loading X C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9\SCENERYNTEKO\Sceneryt\Torbacka 2004\Scenery\shrub...
Processing...
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,-11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176).
(Part Box01) Found colocated vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000).
(Part Box01) Found colinear vertices within triangle
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213,20.485176)
    ( 0.000000,11.051213, 0.000000).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000,20.485174)
    (11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174).
(Part Box02) Found colocated vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000).
(Part Box02) Found colinear vertices within triangle
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000,20.485174)
    (-11.051213, 0.000000, 0.000000).
Model units are 1024.00 units/meter
Error!
Error!

Mitä tuo tarkoittaa ja miten sen voi korjata? Jos nyt vain joku osaa neuvoa.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #48 on: 14.03.12, 19:04 »

Sulla on mallissa 'vertices' eli niitä polygonien pisteitä samalla kohtaa kaksi (tai useampi) päällekkäin.

Miten tämän nyt selittäisi... kuvittele vaikka kuutio. Vertex on jokaisessa kulmassa oleva piste. Yhdellä sivulla on siis 4 pistettä, yksi jokaisessa kulmassa. Jos nyt rakennat kuution sivu kerrallaan uusista osista, niin silloin samalle kohdalle (pisteeseen) tulee aina useamman sivun kulma (piste). Tuloksena monta pistettä samassa kohdassa. Tästä tuo exportteri siis herjaa, haluaisi nimittäin että kulmissa olisi vain yksi piste johon jokainen sivu yhdistyy.

Tämän voi fiksata vaikka niin, että valitset mallin kaikki 'verticet' ja käytät weld työkalua tosi pienellä threshold luvulla, vaikka 0.001. Tämä yhdistää päällekkäin olevat pisteet yhdeksi.

Malli kuitenkin kääntyi bageliksi? Tuon ei nimittäin pitäisi estää sitä, varoittaa vain tällaisesta. Kaiken pitäisi toimia sinussa ihan ok.

EDIT

Taisi mennä gmaxissa näin, että teet objektille uuden Edit Meshin, ja siitä valitset Vertex. Malli pitäisi olla sinisiä pisteitä täynnä. Valitset kaikki pisteet hiiren nappi pohjassa "piirtäen objektin ympäri suorakulmion" (muuttuvat punaisiksi) ja sitten se Weld.
« Last Edit: 14.03.12, 19:25 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #49 on: 14.03.12, 19:47 »

Yritin, mutta en löydä GMaxista kohtaa 'Weld' tai mitään siihen viittaavaakaan.
Oon mä kyllä aika aloittelija näissä hommissa ku koko ajan tarvitsen apua...  Embarrassed

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #50 on: 14.03.12, 20:34 »

Yritin, mutta en löydä GMaxista kohtaa 'Weld' tai mitään siihen viittaavaakaan.
Oon mä kyllä aika aloittelija näissä hommissa ku koko ajan tarvitsen apua...  Embarrassed

Topias Rossi

Selaa sitä oikeaa palkkia alaspäin niin siellä pitäisi olla nappula missä lukee Weld.

Voi olla, että jos sinulla on monta eri palikkaa mallissasi, niin joudut ensin yhdistämään ne yhdeksi Attach toiminnolla. Löytyy myös sieltä oikean laidan palkista. Valitse yksi objekti, sitten Attach nappula pohjaan ja klikkaa muut objektit hiirellä jolloin ne "liittyvät" siihen ensimmäiseksi valittuun. Tämän jälkeen voit sitten yhdistää ne vertexit.

Kuten sanottua, jos tämä ei toimi, niin ei välttämättä maailmaa kaada edes simussa.  Smiley

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #51 on: 15.03.12, 17:47 »

Ei kyllä vaan löydy...
Taitaa nuo omat puskat sinne jäädä haaveeksi...
Kahtellaan nyt josko vielä jotain keksisi.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #52 on: 15.03.12, 19:58 »

Ei kyllä vaan löydy...
Taitaa nuo omat puskat sinne jäädä haaveeksi...
Kahtellaan nyt josko vielä jotain keksisi.

Katsoppas tuo kuva:
http://www.simviation.com/gryphon/tutorials/gMax_05-16.gif

Ja tuolta, vaikka kyseessä onkin lentokone, niin ohje on silti pätevä myös maisemiin.
http://www.simviation.com/gryphon/tutorials/gMax_05.htm

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #53 on: 15.03.12, 20:10 »


'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #54 on: 15.03.12, 20:44 »

Nyt on kyllä varmaan joku mulla pielessä ku ei tuolta modifier lististä löydy koko kohtaa Editable poly, vaikka koko model on valittuna  Shocked
En tiiä mikä voi olla.

Mutta tuo alkuperäinen exporttaus probleema johtua oikeasti vaan tuosta verticien määrästä? En oikeen usko että on, koska koko model koostuu kahdesta boxista ja niihin läntätyistä textureista.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #55 on: 15.03.12, 20:52 »

Ethän ole vahingossa kloonannut bokseja?

Editable poly, Editable mesh... ei sen väliä. Kyllä sieltä pitäisi löytyä tuo. Se modifier (Editable poly, editable mesh jne.) pitää itse lisätä, kyllä ne siellä pitäisi olla. Noita edittejä voi olla päällekkäin vaikka kuinka paljon, eli ei tarvitse olla myöskään ainoa tuo editable poly tai mesh.

Jotenkin muistelen että Edit mesh olisi se paras vaihtoehto simu exportille tuolla Modifier listassa.

Ja joo, kyllä se exportteri nyt väittää että sulla on monta pistettä samassa kohdassa.  Smiley




'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #56 on: 15.03.12, 21:07 »

Eikö sitä bgl-filua synny herjauksista huolimatta?

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #57 on: 16.03.12, 05:41 »

Ethän ole vahingossa kloonannut bokseja?

Editable poly, Editable mesh... ei sen väliä. Kyllä sieltä pitäisi löytyä tuo. Se modifier (Editable poly, editable mesh jne.) pitää itse lisätä, kyllä ne siellä pitäisi olla. Noita edittejä voi olla päällekkäin vaikka kuinka paljon, eli ei tarvitse olla myöskään ainoa tuo editable poly tai mesh.

Jotenkin muistelen että Edit mesh olisi se paras vaihtoehto simu exportille tuolla Modifier listassa.

Ja joo, kyllä se exportteri nyt väittää että sulla on monta pistettä samassa kohdassa.  Smiley


En kyllä mielestäni ole kloonannut niitä bokseja. Tuo edit mesh taitaa sieltä kyllä löytyä, mutta ei editable polyä.

Eikö sitä bgl-filua synny herjauksista huolimatta?

En ole varma, viimeksi kun testasin niin ei muistaakseni syntynyt sitä. Täytyy kokeilla uudestaan.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #58 on: 17.03.12, 09:00 »

Onnistuisiko tuo niin, että joku ystävällisesti osaisi korjata virheen tuossa shrub.gmax tiedostossa ja exportata se .bgl muotoon, ja sen jälkeen lähettää minulle?
Ärsyttävää, kun vaikka kuinka tarkkaan yritän seurata ohjeita, niin ei vaan onnistu.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #59 on: 17.03.12, 16:24 »

Onnistuisiko tuo niin, että joku ystävällisesti osaisi korjata virheen tuossa shrub.gmax tiedostossa ja exportata se .bgl muotoon, ja sen jälkeen lähettää minulle?
Ärsyttävää, kun vaikka kuinka tarkkaan yritän seurata ohjeita, niin ei vaan onnistu.

Topias Rossi

En lupaa mitään, mutta jospa haen PC:n vintiltä niin voisin vilkaista tuota.

Gmaxin valikossa (ehkä File) on toiminto joka tekee valmiin zip tiedoston jossa on kaikki tarvittava. Löytäisitkö sen? Pistän spostin privaviestinä.


'Don't panic'
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1