FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.06.17, 08:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS2004 Torbacka airfield scenery - VALMIS - Linkki vikalla sivulla
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print
Author Topic: FS2004 Torbacka airfield scenery - VALMIS - Linkki vikalla sivulla  (Read 6795 times)
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #60 on: 17.03.12, 17:13 »

Olisi tosi kiva jos voisit.
Juu, kyllä tuo löytyi. GMax pakkasi tiedostot valmiiksi zipiksi.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #61 on: 18.03.12, 10:47 »

No niin. Minä korjasin fileen, mutta laitan tähän nyt kuitenkin pari kuvaa.

Eli tässä tilanne:

Koska oletettavissa on virheen takia, että pisteitä on kaksi tai useampi päällekkäin, niin valitsin hiirellä kulman ympäriltä vähän isommalta alueelta jotta varmasti kaikki siinä olevat pisteet tulee valituksi. Pisteitä on kaksi päällekkäin.  Wink
* Gmax ilmoittaa (ylempi punainen nuoli) 2 vertices selected.
* Sitten korjataan tämä painamalla Weld selected nappulaa. (toinen punainen nuoli)
[ attachment removed / expired ]

Kun Weld selected nappia on painanut (alin nuoli) niin gmax ilmoittaa Vertex 3 selected (keskimmäinen nuoli). Eli siinä meillä on yksi piste, eli vertex nro 3 valittuna.
Ylemmästä nuolesta näet rakenteen. Eli sulla oli siellä jo Edit Mesh valmiina, josta sen vertex moodin saa päälle.
[ attachment removed / expired ]

Todennäköisesti teit ensin laatikon, poistit siitä muutaman sivun ja sen jälkeen siirsit yhden seinän tuohon samalle kohtaa "toiseksi puoleksi". Tämä ei välttämättä ole se oikea tapa, koska olisit voinut lisätä toiselle puolelle polygonin alunperinkin käyttämällä olemassa olevia pisteitä. Tosin ei tämä todellakaan ole kuin 2 minuutin juttu pyöräyttää ja "weldata" nuo pisteet.  Smiley

Kokeile nyt itse, niin pitäisi sen exportinkin alkaa toimia.  Smiley

EDIT

Ai niin... tuo puska muuten näyttäisi olevan 20m korkea, tai tuo miten teksuuri siihen ulottuu niin ehkä noin 12m. Tuota voi skaalata pienemmäksi siinä vaiheessa kun asetat objektin simuun.

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #62 on: 18.03.12, 11:01 »

Jes! Kiitos ohjeista! Nyt onnistui tuo exporttaus.
Nyt sitten vain pitää saada lisättyä tuo objekti simuun... Jos vaan tietäisi millä ohjelmalla tuota objektia voi lisätä useita ettei erikseen GMaxin exporttaus kohdassa tarvitse tehdä useita koordinaattien avulla.
Pystyykö tuon lisätä esim SBuilderiin?

Ai niin... tuo puska muuten näyttäisi olevan 20m korkea, tai tuo miten teksuuri siihen ulottuu niin ehkä noin 12m. Tuota voi skaalata pienemmäksi siinä vaiheessa kun asetat objektin simuun.
Joo, täytyy katsoa. Mää en ole oikein haka näissä hommissa ja en tiedä mistä sen objektin koon pystyy edes näkemään GMaxissa.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #63 on: 19.03.12, 05:23 »

Nyt täytyy muistuttaa, että tuossa ylempänä on hyvä ohje kuinka objekti saadaan simuun.
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,77997.0.html

Xml-tiedosto, mitä käytetään bgl tekemiseen, mahdollistaa saman objektin ripottelemisen maisemaan vaikka 200 kertaa. Koordinaatit voi vaikka katsoa simusta slew päällä.

Gmaxissa on alhaalla koordinaatit josta näet pisteiden etäisyydet scenen keskipisteestä.

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #64 on: 19.03.12, 13:23 »

Nyt täytyy muistuttaa, että tuossa ylempänä on hyvä ohje kuinka objekti saadaan simuun.
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,77997.0.html

Xml-tiedosto, mitä käytetään bgl tekemiseen, mahdollistaa saman objektin ripottelemisen maisemaan vaikka 200 kertaa. Koordinaatit voi vaikka katsoa simusta slew päällä.

Gmaxissa on alhaalla koordinaatit josta näet pisteiden etäisyydet scenen keskipisteestä.
Hups! Eipä tullut katottua muita aiheita!
No, kiitokset muistutuksesta, että ohje löytyy jo  Grin
Tuolla sitten kokeillaan!

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #65 on: 19.03.12, 15:55 »

Taas virhe!
Nyt, kun sain toimimaan sen exportin, ja rupesin katsomaan tuota objektin paikalleen asettelua, niin huomasin että tuo objekti siis pitää ensin pakata .mdl muotoon. Sitten pitää tehdä se XML ja sen jälkeen BGLCompilla pakata .bgl:ksi. MUTTA: XML on tehty nyt, ja tarkistin vielä että missään kohdassa ei ole virheitä. Silti, BGLComp herjaa tällaista:

[ attachment removed / expired ]
(hitsi, ku oli muuten vaikea saada riittävän nopeasti otettua kuva)

Mitä tuo oikein tarkoittaa ja miten voin tuon korjata?

EDITTIÄ: Yritin tuota useamman kertaa ja kokeilin eri juttuja tuon XML:än kanssa. Nyt selvisi että tuo on (kai) kiinni GUID valuesta. Vähän hämmentävää kun ei pysty GMaxista asettaa sitä automaattista GUID hommaa, mitä tutoriaalissa neuvotaan (kun tutoriaali on FSX:lle ja FS2004 tuo on vähän erilainen), mutta paikka, mistä sen luultavasti voi asettaa käsin, on tiedossa. Kokeilin tehdä uuden GUID lukeman BGLCompin libraryobjects.xls tiedoston arvojen avulla (saman pituinen, numerot ja kirjaimet vaihedttu muihin) ja asetin sen GMaxista tuonne File->File properties->Custom kohtaan (siihen loin uuden valuen ja nimeksi GUID ja arvoksi tuo kyseinen tekemäni arvo). Vieläkään ei toimi. Nyt BGLComp sanoo tällaista:

[ attachment removed / expired ]

Osaisko joku auttaa? (jos nyt kukaan ymmärtää mitä mää tässä edes yritän selittää...)

Topias Rossi
« Last Edit: 19.03.12, 19:22 by Topias Rossi »


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #66 on: 20.03.12, 21:04 »

En näköjään pysy kärryillä.  Tongue

Kun exportataan FS9 (FS2004) varten niin GUID luodaan automaattisesti. Ei tarvitse muuta kuin Gmaxista Export mdl-tiedosto ja raksi ruutuun save xml, jolloin saadaan xml tiedostokin.
Eli exporttasin Puska.mdl tiedoston ja sain tämän lisäksi xml tiedoston, joka siistittynä näyttää tältä:

Code:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-122 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0" />
</SceneryObject>


<ModelData name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" sourceFile="Puska.mdl" />
</FSData>

SceneryObject asettaa objektin paikalleen käyttäen LibraryObject name GUIDia, ja tämä taas annetaan ModelData name kohdassa Puska.mdl sourceFileelle. Käytännössä siis tässä tehdään "kirjasto objekti:
<ModelData name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" sourceFile="Puska.mdl" />
Tähän modeliin ja GUID koodiin viitataan objektin asettelussa kohdassa SceneryObject.
Näitä SceneryObject kohtia voi siis olla vaikka 500 kpl eri koordinaateilla ja kaikki viittaavat samaan GUID numeroon.

About näin:

Code:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-122 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0" />
</SceneryObject>

<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-121 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="40" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0" />
</SceneryObject>

<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-120 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="30" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0" />
</SceneryObject>


<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-119 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="20" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0" />
</SceneryObject>


<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-118 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="10" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0" />
</SceneryObject>



<ModelData name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" sourceFile="Puska.mdl" />
</FSData>

Joko pelittää?  Cool

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #67 on: 21.03.12, 12:32 »

Joo, nyt päästiin astetta, mutta VAIN astetta pidemmälle.
Tällä kertaa BGLComp sai pakattua tuon .bgl muotoon, mutta: asetin tuon .bgl tiedoston tuonne torbackan scenery kansioon ja texturet texture kansioon. Sitten menin katsomaan kentälle, ja ei, mitään ei näkynyt, puskan palastakaan. Sitten rupesin selvittämään tuota miksi se ei näy simulaattorissa, ja kokeilin uudestaan pakata tuolla BGLCompilla. Otin kuvan, ja paljastui, että se heittää tämmöisen virheen, vaikkakin se luo kyllä sen bgl tiedoston:

[ attachment removed / expired ]

Mitäs sitten tuo nyt tarkoittaa?

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #68 on: 21.03.12, 18:32 »

Pistäppä se koko xml tiedosto tähän, siitä on helpompi bongata jotain.

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #69 on: 21.03.12, 18:53 »

Joo, tässä tulee:
Quote
<FSData version="9.0"
        xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
        xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

    <SceneryObject lat="60.04456703" lon="24.10296215" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04455672" lon="24.10294152" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04454585" lon="24.10294152" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453777" lon="24.10293761" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453137" lon="24.10291531" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04452970" lon="24.10289635" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453527" lon="24.10287350" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453527" lon="24.10285176" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453332" lon="24.10283335" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04454168" lon="24.10281830" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04454920" lon="24.10281440" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04457510" lon="24.10280102" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04458819" lon="24.10280102" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04461105" lon="24.10280772" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04462887" lon="24.10281330" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04465394" lon="24.10282166" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04468291" lon="24.10285234" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04467706" lon="24.10289507" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04464670" lon="24.10300789" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04472719" lon="24.10298896" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04473416" lon="24.10292429" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04474865" lon="24.10282616" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04476760" lon="24.10271300" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04477512" lon="24.10268456" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04478209" lon="24.10256639" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04478794" lon="24.10240138" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04478349" lon="24.10227533" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04475229" lon="24.10217777" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04465702" lon="24.10214709" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456734" lon="24.10206234" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04451079" lon="24.10184267" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04452222" lon="24.10169271" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04458629" lon="24.10152883" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04457376" lon="24.10120850" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456735" lon="24.10118451" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456039" lon="24.10099268" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456402" lon="24.10075855" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04455150" lon="24.10041291" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456543" lon="24.10033542" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>


    <ModelData name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" sourceFile="shrub.mdl" />

</FSData>

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #70 on: 21.03.12, 19:11 »

Alusta puuttui rivi.  Kokeiles tällä:

Code:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

    <SceneryObject lat="60.04456703" lon="24.10296215" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04455672" lon="24.10294152" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04454585" lon="24.10294152" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453777" lon="24.10293761" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453137" lon="24.10291531" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04452970" lon="24.10289635" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453527" lon="24.10287350" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453527" lon="24.10285176" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04453332" lon="24.10283335" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04454168" lon="24.10281830" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04454920" lon="24.10281440" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04457510" lon="24.10280102" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04458819" lon="24.10280102" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04461105" lon="24.10280772" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04462887" lon="24.10281330" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04465394" lon="24.10282166" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04468291" lon="24.10285234" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04467706" lon="24.10289507" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04464670" lon="24.10300789" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04472719" lon="24.10298896" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04473416" lon="24.10292429" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04474865" lon="24.10282616" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04476760" lon="24.10271300" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04477512" lon="24.10268456" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04478209" lon="24.10256639" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04478794" lon="24.10240138" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04478349" lon="24.10227533" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04475229" lon="24.10217777" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04465702" lon="24.10214709" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456734" lon="24.10206234" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04451079" lon="24.10184267" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04452222" lon="24.10169271" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04458629" lon="24.10152883" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04457376" lon="24.10120850" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456735" lon="24.10118451" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456039" lon="24.10099268" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456402" lon="24.10075855" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04455150" lon="24.10041291" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

    <SceneryObject lat="60.04456543" lon="24.10033542" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="46" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="DENSE">
        <LibraryObject name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" scale="1.0"/>
    </SceneryObject>


    <ModelData name="C5BC511E46B1004DF342C0A6241B2C1B" sourceFile="shrub.mdl" />

</FSData>

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #71 on: 21.03.12, 19:27 »

[ attachment removed / expired ]
Edelleen tuo sama virhe.

EDIT: Voisiko tuo virhe johtua siitä, kun GMaxissa kun exporttaan tuota tiedostoa .mdl muotoon, niin siinä voi ainoastaan valita että Flight Sim BGL file (.BGL) tai Flight Sim MDL file (.MDL). Siinä kohtaa kun valitsen että .MDL, siinä voi valita että Model type: Aircraft tai Scenery. Ja, jos valitsen että Scenery, tiedostosta, joka tulee ulos GMaxista tulee .bgl päätteinen. Ja sen takia siinä kohtaa valitsin Aircraft. Ja tuon virheen nimihän on "Model is not an FS9 scenery model". Voiko tuossa kohtaa olla se probleema?

Topias Rossi
« Last Edit: 21.03.12, 19:34 by Topias Rossi »


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #72 on: 21.03.12, 19:29 »

Hmh....  Tongue

Mulla kyllä onnistui ilman virheitä. Onhan sulla se shrub.mdl tiedosto siellä samassa kansiossa missä Bglcomp.exe?

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #73 on: 21.03.12, 19:34 »

Joo kyllä on.
EDIT: Katos tuon mun edellisen viestin edittiä  Smiley

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #74 on: 21.03.12, 19:48 »

Juu, siis Scenery object tai Model gmaxista.

Export -> Flightsim scenery object (*.mdl) -> Save
Aukeaa ikkuna jossa on 5 välilehteä
Input file, pitäis olla ok
Output file, samoin ok
Model Type Scenery FS9

Sitten options välilehti
Rasti pois Crash kohdasta
Varmista että viimeisessä eli XML on rasti

Sitten painat Start nappulaa. Avot, pitäisi tulla mdl ja xml tiedosto.

Tuossa muuten minun todisteet....  Roll Eyes
[ attachment removed / expired ]

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #75 on: 21.03.12, 19:53 »

Muttakun jos laitan että Scenery siihe 5 välilehden ikkunaan niin tulee .bgl tiedosto, ei .mdl tiedostoa.
Ja sitten mulla ei ole missään välilehdessä sitä XML ruutua mihin voi laittaa raksin.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #76 on: 21.03.12, 19:59 »

Tarkista MakeMDL.exen versio: (Lukee MakeMDL ikkunan yläosassa)

FS90 (9.00.030612.02)

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #77 on: 21.03.12, 20:01 »

Justiinsa, siinä se virhe on. MakeMDL on mulla versio FS8  Grin
No, uutta versiota kehiin ja sitten pitäis onnistua.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #78 on: 21.03.12, 20:02 »

No, uutta versiota kehiin ja sitten pitäis onnistua.

Toivotaan.  Smiley

'Don't panic'
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: FS2004 Torbacka airfield scenery
« Reply #79 on: 21.03.12, 20:08 »

Eih...
Ei vieläkään, nyt kun yritän painaa export niin GMax sanoo tällaisen virheen:

[ attachment removed / expired ]

Laitoin sen MakeMDL ohjelman tismalleen samaan paikkaan missä aiempi oli ja korvasin. Mutta ei...
Kopioin sinne myös sen MakeMDL:n .parts.xml tiedoston, jonka MakeMDL tarvitsee.

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1