EU,Euromaat,Kreikka jne

<< < (25/123) > >>

pho201:

Tuo kommenttisi "suurrosvoista" tayttaa kaikki kunnianloukkauksen merkit. En edes viitsi kirjoittaa, mita ajattelen vasemmistosta.

Sinuahan lukee kuin kirjaa. Arvasinkin, että sinä (tai joku muu) kommentoit, jotta pääsen kirjoittamaan seuraavan:

Minusta tuo on hyvin lähellä todellisuutta. Perinteiset rosvot ovat amatöörejä näiden "laillistettujen rosvojen" rinnalla. Esimerkiksi pankkirosvo tekee "työtään" äärimmäisen suurella riskillä ja tuotto on usein mitätön riskiin verrattuna. Useimmat pankkirosvot löytääkin ennen pitkää vankilasta.

Sen sijaan nämä modernit "rosvopankit" tekevät jopa miljarditulosta nollariskillä, sillä koko riskin kantaa veromaksaja - nykyään ympäri maailmaa. Kysehän ei lopultakaan ole mistään muusta kuin varastamisesta. Rahaa siirretään veronmaksajan taskusta pankkiirien, pankkien osakkeen omistajien ja muiden hyötyjien taskuihin.

Toisekseen en oikein ymmärrä miten rosvojen "kunniaa" voisi loukata.

Ai, että nimiä? Ei "Teijo-boy" sellaisesta voisi oikeasti joutua raastupaan.  

Mutta tokihan minä sinulle perusteluja annan. Katsopa nyt aluksi vaikka tuolta, jos maltat:

http://www.zeitgeist.fi/joomla/

Pekka

Kiwipilot:

Niinpä, kyllä norjalaisilla ja sveitsiläisillä nyt on hauskaa, kun saavat syrjästä seurata tätä katastrofia. Moni EU-maakin on viisaasti pitänyt oman valuuttansa.

Niin, onkin todella harmi, ettei öljymaa Suomi tehnyt norskeja ja jäänyt EU:n ulkopuolelle.

Ymmärrän kyllä, että vanhaa punikkia tämä nykymeno kauhistuttaa mutta jotain rotia näihin vertauksiin .

pho201:

Niin, onkin todella harmi, ettei öljymaa Suomi tehnyt norskeja ja jäänyt EU:n ulkopuolelle.

Ymmärrän kyllä, että vanhaa punikkia tämä nykymeno kauhistuttaa mutta jotain rotia näihin vertauksiin .

Vanha lamppuöljymaa Suomi olisi aivan hyvin voinut jäädä EU:n ja ainakin EMU:n ulkopuolelle. Pelkkä vapaakauppasopimus toi jo kaikki ne edut, jotka tarvitsemme (suomalainen talous tarvitsee - en juurikaan esimerkiksi minä), mutta olisi jättänyt ulkopuolelle mm. kaikki ne haitat, joista kohta kaikki tulemme kärsimään oikein kunnolla. Vasta jäävuoren huippu on näkyvissä.

Koettakaa keksiä välistä jotain uutta. Osaan jo ulkoa kaikki nuo vanhat laulut (paremmin jopa kuin työväen laulut) mm. EU:n ihanuudesta ja siitä miten vain "suuret öljymaat" voivat jäädä ulkopuolelle. Näitä on laulettu jo vuodesta 1994. Valitettavasti tämän hetken todellisuus näyttää, että olin oikeassa 1994. Olisin mielelläni ollut tässä asiassa väärässä - ihan totta.

Suomi ei ole enää itsenäinen valtio, vaan pieni lisäke suuren Euroopan kyljessä. Sen asemaa voisi verrata tämä P-Kurjalan asemaan Suomessa. Pääkaupunkiseutu dominoi ja vähitellen täältä häviää kaikki. Maksajaksi toki kelpaamme.

Pekka

Mikael:
Juu, Pekka, ei kuulu raastupa minun tapoihini...

Kiwipilot:

Vanha lamppuöljymaa Suomi olisi aivan hyvin voinut jäädä EU:n ja ainakin EMU:n ulkopuolelle. Pelkkä vapaakauppasopimus toi jo kaikki ne edut, jotka tarvitsemme (suomalainen talous tarvitsee - en juurikaan esimerkiksi minä), mutta olisi jättänyt ulkopuolelle mm. kaikki ne haitat, joista kohta kaikki tulemme kärsimään oikein kunnolla. Vasta jäävuoren huippu on näkyvissä.

Koettakaa keksiä välistä jotain uutta. Osaan jo ulkoa kaikki nuo vanhat laulut (paremmin jopa kuin työväen laulut) mm. EU:n ihanuudesta ja siitä miten vain "suuret öljymaat" voivat jäädä ulkopuolelle. Näitä on laulettu jo vuodesta 1994. Valitettavasti tämän hetken todellisuus näyttää, että olin oikeassa 1994. Olisin mielelläni ollut tässä asiassa väärässä - ihan totta.

Suomi ei ole enää itsenäinen valtio, vaan pieni lisäke suuren Euroopan kyljessä. Sen asemaa voisi verrata tämä P-Kurjalan asemaan Suomessa. Pääkaupunkiseutu dominoi ja vähitellen täältä häviää kaikki. Maksajaksi toki kelpaamme.

Pekka

Älä nyt hyvä mies viitsi; sinä olet rummuttanut täällä tuota punikki-mantraasi kyllästymiseen asti; olet kuin vanha rikkinäinen gramofoni, levy vain on valitettavasi täyttä kuraa. Valitettavan moni taloutta vähänkään käsittelevä ketju on melko varmasti spämmätty P. Holopaisen kommunisti-aatoksella, kiitokset siitä.

Ignore -toimintoa odotellessa...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page