EU,Euromaat,Kreikka jne

<< < (45/123) > >>

pho201:

...
paras menettelytapa tai edes mahdollinen saati sopimusten mukainen/laillinen. Jos muut eoromaat voimassa olevien EU:n sopimusten mukaisesti kokonaan kieltäytysivät osallistumasta toisten velkojen maksamiseen velkaantuneille maille ei jäisi muuta mahdollisuutta kuin itse kerätä rahat myymällä kansallista omaisuutta ja loput veroina kuten tietysti pitäisi. Kun tiedetään, että velkaantuneilla mailla on todella mahdollisuus saada tarvittavat rahat, koska niiden kansallinen varallisuus riittää kattamaan velat olisiko parasta vaan jättää ne itse selviämään sitoumuksistaan. Ensihätään pakottaviin tarpeisiin ne voivat neuvotella välitöntä rahoitusta IMF:ltä ja siirtymäajan jälkeen potkitaan pois euroalueesta. Siperia opettaa äkkiä olemaan velkaantumatta ja markkinat saa kaivatun varmuuden siitä miten asiat hoidetaan. Moisessa vaihtoehdossa tietysti on se ongelma, että velkaa antaneita pankkeja ehkä kaatuu ja osa niistä vaatii tukea, mutta niin käy joka tapauksessa kaikissa vaihtoehdoissa. Niiden rahoituksen hoitaa niiden kotimaat parhaaksi katsomallaan tavalla. Selkeää ja oikeudenmukaista, mutta poliittisesti liian vaikeaa vai onko. Suomen ja muiden aiheettomasti maksajiksi joutuvien maiden oikeus ja velvollisuus olisi vaatia jälkimmäistä ratkaisumallia täysin oikeutetusti toisin kuin kreikan ja ranskan kaltaisten maiden laittomasti vaatima edellistä yhteisvastuullista veronmaksajien rahoittamaa mallia.
...

Tuo olisi veronmaksajan kannalta vähiten huono vaihtoehto (kaikki taitavat olla huonoja), mutta kestovalehtelijoiden eli poliittikkojen kannalta kaikkein huonoin. Siinä ne joutuisivat myöntämään, että koko EU- ja eurohanke (sen toteutus) on alunperin ollut yhtä suurta virhettä - vaikkakin ajatus "ei koskaan enää sotia Euroopassa", josta kaikki alkoi jonkin aikaa toisen maailmansodan jälkeen, olikin hyvä.

Minä kirjoitin (ensimmäisen kerran) jo 1990-luvun puolella eräällä toisella "sähköisellä foorumilla", että tästä ei hyvä seuraa, kun EU:hun ja euroon pyritään haalimaan kaiken maailman "persaukisia lusmuvaltioita" ja kaiken lisäksi ihan liian suurella kiireellä. Äänestin 1995 liittymistä vastaan ja olisin 2001 äänestänyt myös euroon liittymistä vastaan, jos olisin saanut. Kiitos Lipposen ja Niinistön emme saaneet edes äänestää asiasta, joka nyt uhkaa kaataa koko Euroopan talouden ja viedä imussaan Suomenkin turmioon. Ruotsalaiset ovat aina olleet meitä viisaampia. Tässäkin he viisaasti jättäytyivät eurosta pois "ajatuksella, että katsellaas nyt ensin miten käy eikä hötkyillä". Viisaasti tekivät.

Pekka

tjh80:

- vaikkakin ajatus "ei koskaan enää sotia Euroopassa", josta kaikki alkoi jonkin aikaa toisen maailmansodan jälkeen, olikin hyvä.

Ja vaikkakin Merkel itse totesi tässä muutama viikko sitten että jos EU nyt kaatuu, tavalla tai toisella. Niin puolivuosisataista rauhanaikaa Euroopassa ei kannata enää pitää itsestäänselvyytenä. Sehän on jo melkein sodan lietsomista Merkelin suunnalta ja uhkailua. Häntä onkin usein yhdistelty Natsismin kaltaisiin ajatuksiin omaaviin ihmisiin 

BOAC:
Sekin vielä......
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201112107251
Maksa saa,mutta sun mielipide ei meitä kiinosta.....
Se riitä kun Saksa,Ranska ja italia, (Mafia valtio!)määrävät ja toiset totelevat vain.....
Tuore paska tule nyt heidän suusta vain!
Chris

svirkkul:
Mitä Alex Stubb sanoo nyt kun hänen mielestään on tärkeä pysyä euroopan ytimessä ja nyt meitä ollaan potkimassa hangaround jäsenyydestäkin pihalle? Pepsodent "miehen" olisi nyt hyvä aika todistaa olevansa MIES!.

dera:
Mä olen melko suuri EU-fani mutta jopa mä alan kohta harkitsemaan kantaani uudestaan viimeaikaisten persseilyiden takia. Saksa, Ranska ja _ITALIA(wtf??)_ ajaa nyt ratkaisumallia, jossa käytännössä sanellaan pienille maille se, miten asiat hoidetaan.

Onneksi perustuslakivaliokuntakin totesi, että nyt ajettu malli on perustuslain vastainen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page