737 Yokea väsäilemään

(1/7) > >>

lekale20:
Hei kaikille!

Pistetäänmpä nyt tännekin oma topicci pystyyn. Pitäisi aloittaa 737 yoke siis rakentamaan. Muutamia osia on löytynyt jo varastosta, joita luultavsti tulisin hyödyntämään. Projekti on vielä vähän suunnittelu asteella ja viikonloppuna pitäisi vähän lisää osia hankkia/tilata. Yokea alan rakentamaan kolmessa osassa (1. kahva, 2. varsi ja 3. pohjalaatikko). Kahvan pohjana tällä hetkellä on paksumpi kerros vaneria ja muoviputkea. Näiden päälle olisi tarkoitus laittaa lasikuitua ja pakkelia. Kahvaan olisi tarkoitus laittaa AP disconnect, trim napit ja tangentti. Itse kun aloittelia olen tuossa elektroniikkapuolessa, niin OPltä sain vinkiksi hankkia Leo Bodnarin kortti, johon kytkimet ja X/Y-akselit pitäisi saada helposti.

Tässä muutamat kuvat tämän hetkisistä tilanteista:

1:1 kuva suunnitelmista
[ Attachment not found - or removed ]

Lisää suunnittelua

Tämän hetkinen vaihe

Komenttia ja ideoita otetaan vastaan!

OH-TDI:
Hyvältä näyttää nuo piirustukset!

Mä lähtisin kumminkin tekemään itse yoke osaa puu-lasikuitu yhdistelmästä eli muotoilee puusta ratin runko osan ja jos haluaa siihen jonkin pinnoitteen niin ohut lasikuitu päälle ja maalia pintaan. Ja sen kuidun alle voisi kaivertaa puuhun tarvittavat kolot johdotuksille yms.

lekale20:
Puusta ja putkesta on tulossa runko, jonka päälle ohut laskikuitu. Tämän päälle hienosäädetään pakkelilla.

tigert:
Tee vanerista perusrunko, ettei joku liitos petä ja ala nitkua myöhemmin kun olet saanut valmiiksi.

//T

Transisto:
Jep, ratti kokonaan vanerista ja siihen kitti + hionta ja lopuksi kiiltopintainen musta maali päälle. Jos jää roskia tms. niin vesihionta maalin päälle ja uusi kerros maalia päälle.
Autojen raskaskalustomaali on tosi hyvää. Sillä on taipumus tasoittua itse ja pinta on tosi paksu ja kestävä. Meillä voi olla tuollaista jossain purkin pohjalla jäljellä.

Noiden muoviputkien liitokset ei tule kestämään ohjaimessa. Kittauksella ja riittävän hienolla vesihionnalla saat varmasti vähintään yhtä hyvän pinnan kuin millään lasikuituseoksella.
Tule vaikka käymään levyjen ja mittojen kanssa meidän "pajalla" seuraavaksi kun olen Porissa niin tehdään kaikki puuosat kerralla kuntoon. Meillä on työkalut valmiina.

Parasta kittiä on sellanen mihin sekoitetaan kovettaja toisesta tuubista joukkoon.
Kovettuu kivikovaksi parissa minuutissa ja pääset heti hiomaan. Muotoa voi noin hakea monta kertaa.

Korkeintaan tuo yoken putki siitä harmaasta muoviputkesta. Jousia yms. telineen juureen löydät hyvin Porissa Käppärästä, Satakunnan Kiinnitystarvike Oy:stä:
http://www.cylex.fi/yritys/satakunnan-kiinnitystarvike-oy-10423372.html

Pistosaha ja akkuporakone on kovia työkaluja näissä hommissa. 

Varsinaisen ohjauksen keskityksen tekisin kaasujousilla. Niissä on enemmän "raskaan" koneen tuntua kuin jousissa.

Google löysi hyvän kuvasarjan vastaavasta projektista:
http://imageshack.us/f/200/737yokelack.jpg/

Navigation

Up one level

Next page