A-Flight Helsinki-Vantaa Mega Airport

<< < (45/67) > >>

pho201:
"Kevyenä" FSX:ää on vaikea saada kaatumaan (ellei asennuksessa ole tehty selviä mokia). Sen sijaan sitten kun sen koko hipoo 200 gigaa ja ylikin (kuten minulla nykyään), kaatuminen tulee paljon todennäköisemmäksi. Silloinkaan se tuskin johtuu itse FSX:stä - pikemminkin jostain lisäosasta tai niiden "keskinäisistä suhteista". Myös FS2004:n koko ylitti minulla 200 GB ennen kuin siirryin FSX:ään. Sitä "mammutti" FS2004:sta oli puolestaan lähes mahdotonta saada pysymään pystyssä. Tämä "mammutti" FSX sentään yleensä pysyy pystyssä kaatumisten ollessa poikkeuksia.

Pekka

flykarppa:

Hyvä trolli

Joo. Alusta asti ollu vaan fsx käytössä ja heti kävi selväksi että riittämätön rauta kaatoi konetta alvariinsa, esim pelkkä lähestyminen KJFK:n kentälle riitti tilttaamaan koneen. Nyt on vähän sama tilanne että blackstormia kaivataan , ei niinkään kaatumisten takia vaan että saisi uusista maisemista, kenttäskeneistä kaiken irti...

jari

pho201:
Riittämätön rauta on eri asia. Esimerkiksi alle 2 GB (tai alle) keskusmuisti tuottaa heti ongelmia niin FS2004:n kuin FSX:nkin kanssa. Kun katson FSX:n muistinkulutusta tavanomaisella lennolla, pyyhkii se reilusti yli 2:n gigan. Niin, kyllähän se käyttis periaatteessa swäppää levylle, jos fyysinen RAM ei riitä, mutta käytännössä siitä seuraa aina ongelmia, jotka lopulta kaatavat simun. Kun aloitin tämän harrastuksen minulla oli sen aikaisessa (FS2004) tietokoneessa liian vaatimaton näytönohjain. Se yksinkertaisesti esti joidenkin lisäosien toiminnan (homma jäätyi kuin etelänavalla keskikesällä).

Similaattori:

"Kevyenä" FSX:ää on vaikea saada kaatumaan (ellei asennuksessa ole tehty selviä mokia). Sen sijaan sitten kun sen koko hipoo 200 gigaa ja ylikin (kuten minulla nykyään), kaatuminen tulee paljon todennäköisemmäksi. Silloinkaan se tuskin johtuu itse FSX:stä - pikemminkin jostain lisäosasta tai niiden "keskinäisistä suhteista". Myös FS2004:n koko ylitti minulla 200 GB ennen kuin siirryin FSX:ään. Sitä "mammutti" FS2004:sta oli puolestaan lähes mahdotonta saada pysymään pystyssä. Tämä "mammutti" FSX sentään yleensä pysyy pystyssä kaatumisten ollessa poikkeuksia.

Pekka

Joo itsellänikin jo yli 200GB, 250 tarkalleen nyt. Lähinnä tuntuu että jotkut moduulit kaatavat FSX:n käynnistyessä aina välillä, mutta muuten ei tosiaan pahemmin ongelmia ole kun on kunnon rauta alla, 8GB RAM Radeon 6990 ja i7 2600k 4.4ghz.

ilari:
Yleisesti kai tiedetään myös, että FSXn koodaus on tehotonta, johtuen siitä, että varhaisin koodi on todella vanhaa, eikä pyöri nykykoneilla kunnolla. Ainoa tapa (mielestäni) saada FSX toimimaan järkeästi on rakentaa koko simu alusta uudestaan, mitä LM kai yrittää tehdäkin. Muuten koko simu on *luvattoman* täynnä bugeja (UIAutomationCore.dll, anyone?)  eikä kyllä täytä nykyisiä standardeja millään muotoa...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page