A-Flight Helsinki-Vantaa Mega Airport

<< < (65/67) > >>

tapiok:
Moi

Kiitoteiden päässä olevien punaisten valojen olematon "valoteho" hiukan askarruttaa.
FISD:n hesassa totuin kirkkaampiin efekteihin. Mitä valoasetuksia käytätte Mega-airportissa ?
Omassa cfg:ssä on seuraavanlaiset asetukset :

RUNWAY_LIGHTS_SURFACE_SCALAR = 0,75
RUNWAY_LIGHTS_VASI_SCALAR = 0,5
RUNWAY_LIGHTS_APPROACH_SCALAR = 0,65
RUNWAY_LIGHTS_STROBE_SCALAR = 0,7

Mitä arvoa säätämällä nuo punaiset tolppien päissä olevat valot kirkastuisivat ?
JK.
(FS9:hän nav:iin laittamalla oikean taajuuden muuttuivat kirkkaan valkoisiksi )?!

Kiitos vinkeistä !

Tatu:
Quote

Mitä arvoa säätämällä nuo punaiset tolppien päissä olevat valot kirkastuisivat ?
JK.
(FS9:hän nav:iin laittamalla oikean taajuuden muuttuivat kirkkaan valkoisiksi )?!

Kiitos vinkeistä !


Ei millään arvolla. Scalar säädöt muuttavat vain valopisteen kokoa. Kirkkaus ja muu valojen säätö on maisemantekijän käsissä.

pho201:
Quote

Taidan minäkin ostaa AESin. Kuinka pitkälle putkilot ulottuu? 


Ei AESia tarvitse (eikä sitä itse ohjelmaa edes voi) heti ostaa. Sen voi ladata ilmaiseksi täältä: http://www.aerosoft.com/cgi-local/us/iboshop.cgi?showd,,D10333 . Sitä voi kokeilla niin ikään ilmaiseksi kymmenkunnan freeware-kentän avulla (jotka löytyvät AESin aktivointiosuudesta) ilman aikarajoja. Jos haluaa AESin myös muille kuin noille n. kymmenelle kentälle, joutuu

a) ostamaan payware-kenttiä ja/tai ns. krediittejä niille tai
b) lataamaan freeware-kentän ja krediittejä niille

riippuen siitä kuinka monta krediittiä kunkin kentän aktivointi maksaa. Sekä payware- että freeware-kentien joukossa on myös 0-krediittikenttiä kuten edeltä toivottavasti kävi selväksi. ASE:n saa vain niille kentille, jonne se on mallinnettu (niitä tulee pikkuhiljaa koko ajan lisää).

Kone parkkeerataan ruutuun aivan normaalilla tavalla, jolloin putki tulee isoissa koneissa yleensä toiselle etuovelle ja pienemmissä sille ainoalle. AESin mukana tulee ohjelma, jolla koneen ovien paikat voi määritellä tarkasti, kun nokkapyörän paikka on ensin valittu (koko homma hoituu graafisesti eli helposti). Kun asetukset tallennetaan tekee AES koneen valikkoon intelliscene.cfg-tiedoston, jossa nämä asetukset ovat. Tiedosto vaaditaan jotta AES ylipäätään käynnistyisi kentillä. Uuteen koneeseen kannattaa siis ensin luoda se tiedosto ja vasta sitten kokeilla AESin toimintaa. Sen intelliscene.cfg-tiedoston voi sitten vapaasti kopioida kaikkien saman modellien omaavien koneiden pääkansioon. Netistäkin taitaa löytyä valmiita joillekin koneille?

Pekka

Edit: Jotta pysyttäisiin otsikon aiheessa voin mainita, että Aerosoftin EFHK:lle tarvitaan 2 kreditiä. Siis ainakin yksi credit pack (jossa on 10 kreditiä) on ostettava, jos haluaa homman toimivan EFHK:lla. Se yksi pakkaus ei ole kovin kallis (oliko se nyt n. 15€ ?), mutta koko homma on melkoista rahastusta, jos haluaa hankkia kreditit kaikille ASE:n tukemille kentille (oliko niitä nyt satakunta ?). Jotkut isommat kentät kun vaativat jopa 5 kreditiä per kenttä. Vaikka ohjelma ihan kiva onkin, ei se missään tapauksessa ole tuon arvoinen.

Ohjelman alkuperäinen kehittäjä on saksalainen Oliver Pabst. Hän teki sen ensimmäisen version FS2004:lle eräälle saksalaiskentälle. Jos en väärin muista niin se oli Bremen (freeware).

Joona:
Koska valmistaja itse on kyvytön (liekö on olemassakaan enää) Prepar3D-version valot saa korjattua asentamalla DXTBMP-ohjelman ja sillä avataan kaikki 6 texturea, joiden nimessä on halo ja tallennetaan uudestaan DXT1-muodossa.

Tässä Prepar3D V3.1



erese:
Kiitos vinkistä, tuo onkin häirinnyt jo pidempään 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page