FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.11.18, 07:15

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  AMS-HEL KL1171 |IVAO|
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: AMS-HEL KL1171 |IVAO|  (Read 4088 times)
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4576
Date Registered: 13.04.09

AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« on: 15.03.12, 19:23 »

Juu elikkäs onkin jo hieman aikaa viime kuvastoorista, joten eiköhän olisi aika uudelle.
Lento Amsterdamista Helsinkiin tapahtui KLM yhtiöllä ja koneena oli Embraer 190 ja tunnuksena PH-EZA.
Tämän pienen alkubriiffin jälkeen mennääs kuviin.


Koneemme on Amsterdamissa portilla ja tässä näin on jo walk around käynnissä.
[ attachment removed / expired ]

Perämies onkin jo ohjaamon saanut sytyteltyä
[ attachment removed / expired ]

Matkustamo on vielä tyhjä, mutta eiköhän kohta oteta ne 76 matkustajaa kyytiin
[ attachment removed / expired ]

Tässä vaiheessa on reittimme syötetty koneeseen. Ja reittinämme kulkee tänään:
ANDIK UN873 GRONY UM105 EEL UN125 WSR UZ102 HAM/N0453F360 UP605 MEGAR P605
GESKA/N0460F370 P605 MOSAT DCT OLANU DCT ALAMI UP606 PEXEN
Tätä pitkin pitäisi saapua noin kahden tunnin ja 20 minuutin kuluessa Helsinkiin.

Ja kello 1650 paikallista aikaa koneemme renkaat alkaa liikkua taa

Pushback suoritettu on suoritettu. Ja käynnistellään vielä 1. moottori.
[ attachment removed / expired ]

"KLM1171, request taxi." "KLM1171, taxi to holdpoint of runway 24 via A." Ja näin kuului rullausohjeet Amsterdamin tornista.
[ attachment removed / expired ]

Saatin heti lähtölupa ja ollaan lähössä kohti Helsinkiä.
[ attachment removed / expired ]

Ulkoshotti rotaatiosta...
[ attachment removed / expired ]

...ja samaa matkustamosta.
[ attachment removed / expired ]

Jokin ulkoshotti ensinmäiseltä0 kaarrokselta SID reitillä
[ attachment removed / expired ]

Ohjaamosta lähdön jälkeen ja noustaan suoraan lentopinnalle 360.
[ attachment removed / expired ]

Tässä ollaankin jo muutama minuutti keritty lentää pinnalla 360 ja aletaan kohta puolin lähestyä Hampuria.
[ attachment removed / expired ]

Reitti kulki Hampurin lentokentän yli ja muutama hassu konekin sieltä löytyi.
[ attachment removed / expired ]

Auringon valo alkaa muuttua oranssinmaksi ja vähenee koko ajan iltaan myöten.
[ attachment removed / expired ]

Helsinkiin tullaan radalla 22L PEXEN 3J pitkin. tuulet oli sopivasti 200/08.

Ollaan jo menossa alaspäin pinnalle 100.
[ attachment removed / expired ]

Edessä näkyy Kirkkonummen aluetta
[ attachment removed / expired ]

Ja katse oikealle ja kenttä on näkökentässä, hyvä niin.
[ attachment removed / expired ]

Tulossa kohta puolin finaaliin.
[ attachment removed / expired ]

Ja samaa ohjaamosta.
[ attachment removed / expired ]

Ja kosketus Suomen maaperään
[ attachment removed / expired ]

Pikainen jarrutus ja vapautetaan rata ZD:sta, kytketään APU päälle ja rullaati rullaati
[ attachment removed / expired ]

Tässä on sarjan vika kuva ja näin ollen toivotetaan kaikkille hyvää yötä, vaikkei yö vielä olekkaan.
[ attachment removed / expired ]

Kone asettui portille 28 ajalla 2022 paikallista aikaa. Blockki aikaa kertyi siis 2 tuntia ja 32 minuuttia.

Kommenttia toivoisin ja erityisesti operointivirheistä jos löytyy.
Kiitän että jaksoitte katsoa loppuun asti.
Kiitos ja kumarrus.

Jaakko Polet
Offline Offline

Posts: 987
Date Registered: 17.07.10

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #1 on: 15.03.12, 19:57 »

Kivat kuvat! sulla FS2004 käytössä?

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4576
Date Registered: 13.04.09

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #2 on: 15.03.12, 20:05 »

Kivat kuvat! sulla FS2004 käytössä?

Juu FS2004 on käytössä.

Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #3 on: 15.03.12, 20:08 »

Mitä ihmettä, vapautit ZD:sta? onko tämä sallittua? Mä kun musitasin että sen pitäis olla joku ZG:sta eteenpäin.

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4576
Date Registered: 13.04.09

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #4 on: 15.03.12, 20:10 »

Mitä ihmettä, vapautit ZD:sta? onko tämä sallittua? Mä kun musitasin että sen pitäis olla joku ZG:sta eteenpäin.

On vai? En oo kyl ikinä kuulukkaa että ei saisi.

Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #5 on: 15.03.12, 20:18 »

MEDIUM JET luokan koneille (kuten toi sun bambukeppis) poistumistieksi suositellaan ZH:ta, ellei tornilta ole saatu ilmoitusta"ZG available. ZD suositellaan vain ja ainoastaan HEAVY -luokan koneille, jotka tulevat 04R:lle. Näin muistaakseni...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1688
Date Registered: 25.10.08

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #6 on: 15.03.12, 20:19 »

MEDIUM JET luokan koneille (kuten toi sun bambukeppis) poistumistieksi suositellaan ZH:ta, ellei tornilta ole saatu ilmoitusta"ZG available. ZD suositellaan vain ja ainoastaan HEAVY -luokan koneille, jotka tulevat 04R:lle. Näin muistaakseni...

Tuo ZG on poikkeus muista saa vapauttaa ilman erillistä lupaa  Smiley

"3.4 Saapuvat ilma-alukset 3.4 Arriving aircraft
Laskeuduttuaan kiitotielle 04R/22L tai 15/33 on ilma-aluksen
otettava kiitotieltä poistumisen jälkeen välittömästi yhteys
HELSINGIN RULLAUKSEEN / HELSINKI GROUND
121.800 MHZ saadakseen rullausselvityksen lennonjohdon
vastuualueella. Kiitotieltä 04L/22R poistuvat ilma-alukset
säilyttävät asianomaisen TWR-taajuuden, ellei erillistä ohjetta
taajuuden vaihtamisesta ole saatu.
Saapuvien helikoptereiden tulee toimia TWR:n antamien
ohjeiden mukaan.
Mikäli muuta ohjetta kuin seisontapaikka ei anneta, on ilmaaluksen
käytettävä kiitotien suuntaista rullaustietä saatua
seisontapaikkaa lähimpänä olevalle rullaustielle saakka.
Rullausteillä W, Y ja Z rullaavan ilma-aluksen tulee antaa
etuoikeus kiitotieltä poistuvalle ilma-alukselle.
Kiitotielle 22L laskeutunut ilma-alus ei saa poistua kiitotieltä
rullaustien ZG kautta ellei lennonjohto toisin määrää
."
« Last Edit: 15.03.12, 20:28 by Teemu Kokkonen »

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #7 on: 15.03.12, 20:21 »

Tarkistin AIPsta, noi mun mainitsemat on ne preferred exit points. Muttasiis tosiaan en mitään rajotuksia löytänyt Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #8 on: 15.03.12, 21:37 »

Tuo tottelee nykyään tunnusta KLM35E...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Harri Laitinen
Offline Offline

Posts: 1328
Date Registered: 15.01.02

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #9 on: 16.03.12, 11:37 »

Tiedä tuosta, mutta äsken tuli jaksolla vastaan KLM1167

Allekirjoitus
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #10 on: 16.03.12, 12:07 »

Tiedä tuosta, mutta äsken tuli jaksolla vastaan KLM1167
Jollain lennoilla on lennonnumero kutsutunnuksena, jollain muilla voi olla tuollainen "alphabetic callsign" sekaannuksien välttämiseksi (jos esim. saattaa joutua samalle jaksolle samantapaisen lennonnumeron kanssa tai numero on muuten helposti väärin sanottava). KLMllä näyttää myös olevan tietyillä lennoilla niin, että kutsutunnuksena käytetään muuta numeroa kuin lennonnumeroa (esim. KL622 ATL-AMS käyttää kutsutunnusta KLM256 ja KL651 AMS-IAD KLM17)
Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #11 on: 16.03.12, 12:49 »

Tiedä tuosta, mutta äsken tuli jaksolla vastaan KLM1167

Poikkeuksena KLM1167 ei käytä Oton mainitsemaa vaihtoehtoista kutsutunnusta.
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4576
Date Registered: 13.04.09

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #12 on: 16.03.12, 13:54 »

Kuvista sitten jotain kommentoitavaa? Tai operointivirheistä?

Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #13 on: 16.03.12, 14:00 »

Muuten ihan kivoja kuvia, mutta toi sun mustavalkomuokkaus ei pelaa... Undecided

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mikko Pulliainen
Offline Offline

Posts: 148
Date Registered: 19.01.05

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #14 on: 16.03.12, 15:40 »

Ihan uteliaisuudesta, kuuluuko Embraeria ajaa noin, että LNAV ja VNAV ovat päällä jo lentoonlähdössä?

Minä kun jostakin tutoriaalista luin, että ensin vain maassa takeoff mode autokaasusta ja sitten LNAV 400 jalassa ja VNAV 1500 jalassa vasta.
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #15 on: 16.03.12, 17:51 »

Ihan uteliaisuudesta, kuuluuko Embraeria ajaa noin, että LNAV ja VNAV ovat päällä jo lentoonlähdössä?
Minä kun jostakin tutoriaalista luin, että ensin vain maassa takeoff mode autokaasusta ja sitten LNAV 400 jalassa ja VNAV 1500 jalassa vasta.
Empusta en tiedä, mutta monissa muissa koneissa ne voidaan armata jo maassa tai sitten laittaa päälle ilmassa.
Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #16 on: 16.03.12, 17:56 »

Kuvista sitten jotain kommentoitavaa?

Defu-skene ei oikein vaikuttanut Schipholin päässä. Helsingin päässä kuvat aika pimeitä.
Marcus Seppälä
Offline Offline

Posts: 166
Date Registered: 28.01.10

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #17 on: 16.03.12, 18:29 »

Ihan uteliaisuudesta, kuuluuko Embraeria ajaa noin, että LNAV ja VNAV ovat päällä jo lentoonlähdössä?

Minä kun jostakin tutoriaalista luin, että ensin vain maassa takeoff mode autokaasusta ja sitten LNAV 400 jalassa ja VNAV 1500 jalassa vasta.

Wilcon oma tutoriaali ainakin suosittelee laittamaan kyseiset modit päälle vasta lentoonlähdön jälkeen. VNAVia en itse edes käytä nousussa, laskussa kylläkin..
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4576
Date Registered: 13.04.09

Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #18 on: 16.03.12, 18:42 »

Wilcon oma tutoriaali ainakin suosittelee laittamaan kyseiset modit päälle vasta lentoonlähdön jälkeen. VNAVia en itse edes käytä nousussa, laskussa kylläkin..

Nii no kyllä tossa käsin mennään yleensä 2500-5000ft asti riippuen kelistä.

Lauri FIN918
Former member
Re: AMS-HEL KL1171 |IVAO|
« Reply #19 on: 16.03.12, 19:45 »

Mun muistakseni TO moodi tosiaan on päällä nousussa ennen 400 jalkaa.
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1