Visby?

(1/1)

Gripen94:
Hejsan!

Jag flyger FSX numera och saknar då scenery för ESSV/ Visby 
Finns ett för FS2002 eller liknande som fungerar i FS9 men det ser inte bra ut i FSX.

Däremot fungerar byggnaderna bra, så min fråga är: Går det att få byggnaderna separat så jag kan placera ut dom i mitt scenery och slippa alla fula taxibanor/platta med mer?
Har experimenterat lite men utan framgång.

Tacksam för svar!

/Oskar

Lenne:
Hej!
Det är nog mitt och Pers gamla Visbyscenery du snackar om. Nej det fungerar dåligt i FSX då det är gjort med den gamla tekniken och i API-format. Kan döda din framerate i FSX ordenligt om det vill sig illa. Så släng ut det ur FSX direkt.
Visby kommer någon gång i höst till FSX via SWED2011. Hade tänkt att koppla av i vår och sommar med att göra Gotland och eventuellt Öland med samtliga flygplatser och lite annat smått och gott. Är själv väldigt förtjust i Visby och änvände det sceneriet mycket i FS2002.
MVH
Lennart

Gripen94:
Tack så mycket för den infon Lennart!

Ser fram emot eran första release och även kommande Gotland med mera! Det är många flygplatser man saknar! 
När ni kommer upp i Göteborgsområdet så kanske ni är intresserade att göra ESGL/Lidköping som är en rätt så stor flygplats
och som nu opereras av företag som JulaAir, Dafgårds, Petter Solberg Aviation och även Benders. Sen har vi ju 2 flygklubbar med haha

Bara höra av sig om du är intresserad av bilder! Kanske kan fixa bilder från ESGT samt ESGR med

Ha det fint och lycka till med det sista på eran första release här nu, väntar med spänning!

/Oskar

Daniel L:
Jo men visst! Visby skulle ju inte sitta fel. Inte den mest imponerande flygplatsen i välrden kanske men helt klart efterlängtat eftersom jag inte heller fick den gamla att funka i FSX. Kommer nog bli uppskattat och ön känns väldigt intressant som sådan!

Såg screens från SWED2011 SYD och det är ju otroligt snyggt! Kör mest XPX numera så jag hann inte testa innan jag avinstallerade. Men det går ju att konvertera också, vilket man mer eller mindre måste göra eftersom XPX standard scenes är ju under all kritik - tillsammans med de övriga världsmästarambitionerna i antalet buggar!

Ovan skall alltså föreställa ESHT Stockholm Gärdet (XPX orginal) som, förutom är helt felplacerad och - som inte riktgt framgår av bilden - är eleverad och närmare kanske liknar världens minsta landningsbana än helikopter platta. Nåväl, budskapet är ganska tydligt. Jag prövade med att konvertera Aerosofts Arlanda X (sommar) lite grand men då jag är relativt ny på området är det väl en bit kvar till världsklassen. Stockholm/Gärdet är lite mindre (beroende på vad man vill inkludera) och jag hoppas därför lyckas bättre från scratch så att säga.

Men om du gör FSX Visby kan du försöka få med plattan vid lasarettet för oss chopper fans! Om det funkar konvertera i XPX sen blir väl en annan historia...  Ingen publisering utan tillstånd förstås - hedersak!

Navigation

Up one level