OSL-LGW/NAX36C/IVAO

(1/1)

OH-TDI:
Moi!
Tuli tuossa sunnuntai iltapäivänä lenneltyä taasen tällä NGX:llä ja muutamia kuviakin tuli napsittua siinä samassa, joten ajattelin pientä tarinaa kirjoitella aiheesta.

Crew rosterissa sunnuntaina 25.3.2012 näyttää olevan tarjolla DY1306 OSL-LGW legiä ja tässä hieman ATS-sähkettä kyseiselle pätkälle:

Code:

(FPL-NAX36C-IS
-B738/M-HSIPRWXYJ/S
-ENGM1025
-N0450F370 TOR P850 GOLUM N866 UPGAS UN866 BUKUT UP7 SONOG
UY4 ODROB Y76 KOPUL
-EGKK0159 EGLL
-EET/EKDK0103 EGTT0126 REG/LNNOM SEL/LPKS DAT/V RVR/200 DOF/120325)

Päivän reittimme kulkee Oslosta kohti lounasta. Jatkamme Pohjanmeren päältä hieman Alankomaiden rannikon Länsi puolelta kohden Isoa-Britanniaa, josta aikanaan nousemme taas kuivalle maalle suurin piirtein Chathamin päältä. Siitä jatkamme kohden Crawleyta, jossa kohteemme Lontoon Gatwickin lentokenttä sijaitsee. Matkalentopintamme on FL370, joka on noin 11 300 metriä.

Koneemme on valmiiksi hinattu portille 36 lähtöä varten, kone on pimeänä joten miehistön täytyy herätellä koneeseen virrat yms. Kone on valmiiksi lämmin, koska maahenkilöstö oli laittanut koneeseen miehistön pyynnöstä ulkoisen ilmastointilaitteen.

Tässä olemme herätelleet koneen näyttöjä tulille, sekä laittaneet IRS:t alignoitumaan
[ Attachment not found - or removed ]

Koneen lastausta juuri aloitettu portilla 36, tarkoitus on laittaa kyytiin noin 1800 Kg erilaista laukkua ja rahtia, joka lastataan suunnilleen 30 % eteen ja loput taakse
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten on vuorossa lentotietojen (reitin, painojen, lentokorkeuksien ja –nopeuksien) FMC-laitteeseen, joka on hieman kuin lentokoneen aivot. Se laskee meille lentoonlähdössä hyodynnetyt V1, VR ja V2 nopeudet, sekä VREF nopeuden.
[ Attachment not found - or removed ]

Seuraavaksi käynnistämme APU:n, jolla saamme sähköä, sekä paineilmaa koneen ilmastointiin ja moottoreiden käynnistykseen
[ Attachment not found - or removed ]

Enään odotamme, että IRS:t alignoituu, jonka jälkeen olemme valmiita työntöön, työnnämme klo 10:25 UTC aikaa, joka on arvioitu lähtöaikamme
[ Attachment not found - or removed ]

Työntä aloitettu hetki sitten ja perämiehemme käynnistää moottorit asettamalla sytytys kytkimen asentoon IGN R, jonka jälkeen laitamme kakkos moottorin pyörimään vääntämällä vivun asentoon GRD. Toistamme saman proseduurin toiselle moottorille
[ Attachment not found - or removed ]

Polttoainehana avataan, kun N2 ylittää 25%
[ Attachment not found - or removed ]

Asetamme autopilottiin nopeuden V2 nopeuden mukaan, joka meillä tänään on 145 solmua, heading asettuu suuntaan 190 ja alkunousukorkeus on Oslossa 7000 jalkaa

Lentoonlähdön jälkeen seuraamme TOR6D lähtöreittiä ja nousemme kartassa ilmoitettuun 7000 jalan alkukorkeuteen
[ Attachment not found - or removed ]

Ennen rullausta valitsimme laipat asentoon 5 ja sytytämme rullausvalot
[ Attachment not found - or removed ]

Rullaamme rullausteitä G ja N pitkin odotukseen kiitotielle 19R
[ Attachment not found - or removed ]

Siirrymme kiitotielle 19R odottamaan lähtölupaa ja kytkemme autopilotin FD:t, sekä L- ja VNAV ARM asentoon. Armaamme myös autokaasun joka asettaa meille napin painalluksesta lähtötehot. Laitamme myös Strobot, sekä laskuvalot päälle
[ Attachment not found - or removed ]

V2 nopeudessa nostamme, koneen nokkaa varovasti Flight Directorin osoittamaan kulmaan ja otamme telineet sisään kunnes positive-rate on saavutettu
[ Attachment not found - or removed ]

Joku matkalainen otti kuvaa noususta
[ Attachment not found - or removed ]

Kun läpäisemme lentopinnan 100 sammutamme laskuvalot, sekä päästämme matkustajat penkistä
[ Attachment not found - or removed ]

Matkapinnoilla lajitoveri paineli kahta pintaa ylempänä ohitse
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten koittaa Gatwickin lähestymisen aika. Seuraamme TIMBA 3E lähestymistä kiitotielle 08R
[ Attachment not found - or removed ]

ILS-taajuuksien vääntämistä NAV-radioihin
[ Attachment not found - or removed ]

Tässä olemmekin jo heittäneet AP:n pois ja jatkamme käsineen laskuun kiitotielle 08R
[ Attachment not found - or removed ]

Pääsimme tälläkin kertaa turvallisesti alas ja matkustajatkin olivat tyytyväisiä, joten ei muuta kuin loppu silaus päälle eli ständille rullailu
[ Attachment not found - or removed ]

Ja ständillä 53L
[ Attachment not found - or removed ]

Ja tässä vaiheessa ei tämän enempää, joten Kapteeni Juhantila kiittää kaikkia lennolla mukana olleita! Toivottavasti jaksoitte lukea, oli aika paljon kuvia ja tekstiä.

Palautetta saa antaa ja operointivirheistä tulee huomauttaa, koska NGX tiimaa vain vähän yli 20 tuntia.

-Henkka

erese:
Hienot kuvat ja stoori 

TremeezZ:
Lisää tälläisia , mä tykkään!

Navigation

Up one level