MM-kisat 2012

<< < (29/47) > >>

pho201:

Suomalainen jalkapallo on kyllä erinomaisen viihdyttävää ja ihan hyvä tasoistakin. Ikävä kyllä, suomalaiset jotka innostuvat vaikka curlingista jos menestystä tulee, eivät vielä ole tajunneet kauneimman lajin päälle. Jääkiekko on vähän semmoinen kuuden maan kilpailu, joten ihan turha edes verrata jalkapallon EM-kilpailuihin, joissa mikä vain kisoihin selvinnyt maa voi voittaa (esim. Kreikka ja Tanska esim).
...

Edes ns. jalkapallohulluissa maissa kuten esimerkiksi vaikkapa Italia ei sen enempää kuin noin puolet miehistä ole kiinnostunut jalkapallosta - naisista huomattavasti vähemmän. Enemmistöä siis ei kiinnosta edes suosituin huippu-urheilulaji jalkapallo. Muut urheilut kiinnostavat vielä vähemmän. Me huippu-urheilua yhdentekevänä pitävät emme vain pidä sellaista meteliä mieltymyksistämme. Minulle on aivan samantekevää maksaako lippu johonkin pallopeliin 2,5 euroa, 25 euroa vai 250 euroa. En menisi katsomaan vaikka maksettaisiin - no ehkä sentään jos 250 euroa maksettaisiin  . Samaten olisin jopa innoissani, jos kaikki huippu-urheilu siirrettäisiin maksukanaville - pysyvästi. Eihän verovaroin tule tukea yksityistä bisnestä. Samoin mainokset joutaisi siirtää sinne eli mainoskanavat vain maksullisiksi kaikki tyyni. En jää kaipaamaan.

Pitkän ikäni myötä (olin urheiluhullu jo 1950-luvulla ja muistin silloin ulkoa urheilusta suurin piirtein kaikki mitä siitä oli suomeksi kirjoitettu) olen huomannut seuraavan kehityksen:

urheilu -> huippu-urheilu -> urheilubisnes -> bisnesurheilu -> nyt on jäljellä enää pelkkä bisnes, jossa kaikki keinot (joista ei jää kiinni) ovat sallittuja.

Minä lopetin tykkänään kaiken huippu-urheilun seuraamisen jo vaiheessa 3 edellä (ajoittuu suunnilleen 1970-1980-luvuille).

Pekka

svirkkul:

Ei toimi. (ainakaan enää, ja jostain flvplayerista valitteli myös)

Kivahan tämä on kun tämä vekotin olisi omiaan matkatöllöttämiseen, mutta ei koska Steve ja Flash.

Mikset katsonut upealla Lumialla

Eikö noiden laittomien nettistriimien katsominen ole köyhien hommaa kun alle 30€:lla olisi saanut kaikki matsin suomi selostuksella? Olisi voinut katsoa vaikka museo Symbian^3:lla

Edit: Niki: Oli laji mikä tahansa niin maailman huippujen pelien näkeminen maksaa kohtuullisen paljon. Kun katsoo potkupallo siirtohintoja niin siinä on jo ylitetty järjellinen raja vai onko 58milj. euroa tulevaisuuden lupauksesta kohtuullista?

Minun mielestä alasarjoissakin on hyviä pelejä kunhan joukkueet on samalla tasolla esim. Mestis jääkiekko on hyvinkin viihdyttävää.

Mutta jotain asiaa eli Venäläiset antoi eilen melkoisen myrskyvaroituksen samalla kun Ruotsalaiset pyörii maalivahti ongelmissa.

pho201:

...
Mutta jääkiekko on onnistuneesti osoittanut että ahneudella ei ole rajaa mitä tulee lippujen hintoihin. Kävin katsomassa Slovakia-matsin ja tapahtuma ei eronnut mitenkään esimerkiksi tiistai-iltaisesta SM-liiga matsista. Katsojien mielikuva toisaalta varmasti erosi, sillä eiväthän he käy katsomassa Sm-liigaa vaikka lipun saa  alle kahdella kympillä.

Olet varmaan Pekka TV:tä vastaan muutenkin, vai mitä sieltä katsot? Itse katson mielummin urheilua kuin jotain höpöhöpö sarjoja. Mainoksia varmaan tarvitaan että kanavat pysyvät pystyssä, joten nekään eivät minua haittaa. Mielummin niitä katson kuin maksan jotain media-maksua josta saan vastinetta rahalle hyvin vähän. Kun katsoo YLE:n tuotantoa nykyään niin mitä järkevää sieltä tulee uutisten lisäksi?
...

Niin, mielestäni tuo kaupallisuus ja ajan myötä sitä seurannut ahneus on pilannut ns. huippu-urheilun. Minulla ei ole niin mitään urheilua vastaan yleensä. Olen huolissani etenkin nuorison omakohtaisesta urheilun harrastamisesta (tilastot ja ihan oma silmä kertovat sen vähentyneen nykysukupolvilla merkittävästi) ja siinä huippu-urheilu voisi olla positiivisena kannustavana tekijänä. Harrastan itsekin kuntourheilua melko aktiivisesti - uskoisin paljon aktiivisemmin kuin monet ns. penkkiurheilijat vai mitä sanot siitä, että seitsemää kymppiä lähestyvä ukonkäppänä tekee miltei 100 km pyörälenkkejä? Olen ikäisekseni hyvässä kunnossa. Vain henkisesti kärsin tästä nykyajasta.

En ole myöskään TV:tä vastaan ja jokaiselle sieltä saa tulla sitä mitä kukin haluaa kunhan pysytään lain ja hyvän maun puitteissa toki myös urheilua ja vaikka niitä sarjoja. Olen vain kaupallisuutta vastaan - tai paremminkin sen ylivaltaa vastaan. Aikoinaan kaupallisuus tuli Suomessakin televisioon "takaoven kautta". MTV (nykyisin MTV3) sai vuokraa vastaan ohjelma-aikaa ja käyttää Yleisradion kanavia ja laitteita eli veronmaksajien omaisuutta. Vähitellen tämä "käenpoika" kasvoi ja sai veljiä ja sisaria ja nyt bisneshaaskalinnut haluaisivat jo pullauttaa "alkuperäisen lintusen" eli YLEn pois omasta "pesästään". Nekin kanavat kyllä kelpaisivat.

Pidän elokuvista. Monella ei ole varaa käydä teattereissa katsomassa niin paljon elokuvia kuin haluaisivat. Mainokset pilkkovat elokuvat ikävällä tavalla. Pidän lähes kaikenlaisista asiaohjelmista, mutta Yleisradion omien dokumenttien tuotanto on nyt vaarassa loppua kokonaan (viimeisimmistä Filmihullu-lehdistä asiasta voi lukea tarkemmin). Sen sijaan huippu-urheilusta ollaan valmiita maksamaan miltei mitä tahansa. Ja niin edes päin... pitkä juttu, ja olet oikeassa ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun.

Pekka

sami:

Mikset katsonut upealla Lumialla

Melko väsynyttä sarkasmia.

Ei tuollaiselta pikkuruudulta viitsi mitään katsoa. Mutta i-laatan hintaiselta/kokoiselta laitteelta olettaisi, että nämä "telkkari-elämykset" toimii nappia painamalla. Muttaettäei ... Pyh.

svirkkul:

Melko väsynyttä sarkasmia.

Ei tuollaiselta pikkuruudulta viitsi mitään katsoa. Mutta i-laatan hintaiselta/kokoiselta laitteelta olettaisi, että nämä "telkkari-elämykset" toimii nappia painamalla. Muttaettäei ... Pyh.

Vai olisiko syynä sittenkin ollut Flashin puute? 

Ostit kuitenkin iPadin etkä Samsungia kun tiesit että Flash ei skulaa iPadissa.

Maksulliset tv-elämykset toimii iPadilla napin painalluksella, laittomat ei. Esimerkiksi eiliset formuloiden aika-ajot näkyi livenä oikein hyvin.

edit: Taas otsikon mukaisesta aiheesta: Muiden mahdollisuudet säilyi kun NYR jatkaa konferenssifinaaliin eli Lundqvist ei tule ruotsin maalille.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page