Swed2011 betaversion

<< < (5/5)

Gripen94:
Någon mer än jag som har problem med autogen? för mig finns det inga träd eller byggnader installerat om det flera gånger men det fungerar inte

jonny:
Det är ett tag sedan jag installerade Swed2011. Det var tillsammans med att jag byggt ny dator och då även installerade FSX på Win7.
Jag vill påstå att det är extremt viktigt att göra allt rätt och exakt efter beskrivningen i Swed2011.
Förts måste FSX med Acc installeras. Efter varje delinstallation skall en defaultflygning göras och datorn startas om. Dvs. Efter FSX, efter SP1, efter ACC och sedan efter större installationer av ORBX GEX UT osv.
Sedan kolla att alla förutsättningar är uppfyllda för att installera Swed2011. Och därefter installera exakt efter beskrivningen för Swed2011.
Minns att jag fick installera om FSX tror jag tre gånger innan jag gjort rätt. Och sedan Swed2011. Nu fungerar det alldeles utmärkt.
Jag fick skriva en checklista med varje punkt noggrant angiven och sedan pricka av under installationens gång. Det är tusan så lätt att glömma någon detalj. Det är någon form av bug i Win7 därför är det viktigt att göra default flygning och starta om datorn mellan varje delmoment.

Phu!

Johnny86:
jag har kört fsx på windows bra länge nu med flertalet installationer på diverse datorer och aldrig haft nått sånt där problem med att behöva starta om, men Jonny sa så gäller det att få till swed bra, kolla så att allt är korrekt och kolla så du inte har alla 4 årstider aktiverade samtidigt

Navigation

Up one level

Previous page