Sjöflyghamnar

(1/2) > >>

kapten_joel:
Hej där!

Om jag ämnar att mycket enkelt lägga till lite flyghamnar i FS9/FSX, vad använder jag mig av för program då?, Någon Scenery creator? eller så?

Tänkte väll mest på dessa: http://www.swedishseaplane.se/hamnar-omraaden/sjoeflyghamnar.aspx

Vore coolt att bygga ut med lite bryggor och lite klubbstugor, de kommer ju vara "default", då jag inte har någon kunskap om hur man gör för att göra realistiska 3d byggnader, ala "Swedflight".

Här i Stockholmsområdet vore det även häftigt att förutom Anders Samuelssons sceneri för Myttinge heliport, lägga till Gamla stans helikopterbrygga och även en annan idé vore ju att lägga till Hägernäs SFK's brygga.

Vidare vore det, eftersom jag bor i Stockholm, riktigt coolt att bygga upp Stockholm lite mer. Lägga till fler landmärken!, Gullmarsplan intill Globen med nya arenan under uppbyggnad, Slussen och mer av Gamla stan, och inte minst Värtahamnen!

Vet någon förresten hur man fixar så att tex, en båt kan röra sig i antingen FS9 eller FSX?, tänkte på TallinkSilja och Vikingline i FS, det vore riktigt nice!

Till sist: En dröm jag hade för länge sedan var att någon gång i tiden att man skulle kunna integrera, FlightSim, TrainSim och kanske även Ship simulator, och köra online!, i en och samma simulator. Det vore enligt mig underbart!, Kanske till och med att man ska kunna köra bil?, men det förblir nog en dröm!

Ha en fortsatt fin påsk nu!

M.v.h.

//Joel

kapten_joel:
....En liten uppdatering: Hittade just den här. Då kanske man ska ge sig ut och fota i sommar?: http://secure.simmarket.com/flightsim-tools-instant-object-maker.phtml

M.v.h.

//Joel

andm31:
Oh riktigt coolt projekt!!!!

kapten_joel:
Jo det är en bra grejj iaf!, man får ut och röra på sig samtidigt som man gör någonting för sin hobby!, men innan dess ska jag installera REX, eller Actice Sky 2012, och två andra paket som finns här på FSn som är väldigt bra. Det ena är TinyTrees, jag tror den finns kvar iaf.

Vad den gör är att den minskar alla träd till minst hälften av storleken, och sparar Dig även fps:er och så ser det mer realistiskt ut.
Det andra är ett hus-textur paket som förfinar husen. Finare och mer skarp fasad på husen.
Båda rekommenderas starkt.

I övrigt FSGlobal Extreme Europe och även 3dLight Redux. Sedan är man redo att börja "bygga". Jag vill satsa på att få Sverige att se väldigt realistiskt ut.

Har Ni andra några liknande projekt, eller intallerar Ni bara grundmodulen och flyger?, jag har en annan "garderobsflygare" till kollega, han flyger nästan bara "default" flygplanen i FSX. Men smaken är som baken. Vill man bara komma upp i lufthavet kanske det är bra på sitt sätt. Men ingenting jag tycker om.

M.v.h.

//Joel

andm31:
Två filer med bryggor du kan använda i instant scenery, båda från flightsim.com

dcksjett.zip
hw_jetty.zip

Navigation

Up one level

Next page