Irriterande problem i FS9

(1/2) > >>

kapten_joel:
Hallå där!

Jag har ett irriterande problem.

Installerade MyTraffic 2006, och efter det så, när jag lägger till ett Scenery där Du ska aktivera detta själv så blir det såhär.

1. Jag lägger till det och går ut från FS och startar om.

2. Går in och det funkar alldeles utmärkt.

3. När jag stänger av för att sedan någon dag flyga igen, är Sceneriet borta i Addon Scenery?

Hur ska katalogstrukturen se ut, för jag vet att ibland så har det med att göra hur Scenerierna ligger.

Just nu har jag en "ren" FS9 installation, bara REX och MyT 2006 installerat. Snälla hjälp!, jag vill börja bygga Sverige från grunden, då är detta en vital del att det funkar!

M.v.h.

//Joel

Swesim:

Hallå där!

Jag har ett irriterande problem.

Installerade MyTraffic 2006, och efter det så, när jag lägger till ett Scenery där Du ska aktivera detta själv så blir det såhär.

1. Jag lägger till det och går ut från FS och startar om.

2. Går in och det funkar alldeles utmärkt.

3. När jag stänger av för att sedan någon dag flyga igen, är Sceneriet borta i Addon Scenery?

Hur ska katalogstrukturen se ut, för jag vet att ibland så har det med att göra hur Scenerierna ligger.

Just nu har jag en "ren" FS9 installation, bara REX och MyT 2006 installerat. Snälla hjälp!, jag vill börja bygga Sverige från grunden, då är detta en vital del att det funkar!

M.v.h.

//Joel

Du menar alltså att sceneriet du vill installera inte finns kvar i sceneribiblioteket trots att du lagt till det?

kapten_joel:
Hej.

Jag installerar tex. Aerosoft Arlanda, lägger till det, startar om, och det funkar. Nästa gång jag startar FS är det borta ur biblioteket och ställer man sig då på Arlanda så är det "default" flygplatsen som är där.

Why?

M.v.h.

//Joel

Swesim:

Hej.

Jag installerar tex. Aerosoft Arlanda, lägger till det, startar om, och det funkar. Nästa gång jag startar FS är det borta ur biblioteket och ställer man sig då på Arlanda så är det "default" flygplatsen som är där.

Why?

M.v.h.

//Joel

Låter väldigt mysko! Kör du FS som administratör? Kontrollera "scenery.cfg" i fs9-mappen, tror att det är den som styr biblioteket.

kapten_joel:
Ok, hur menar Du då?, kontrollera?, vad ska jag kontrollera? Ursäkta en möjligt dum fråga från mig hehe.

M.v.h.

//Joel

Navigation

Up one level

Next page