FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.07.18, 13:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15 Reply Print
Author Topic: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...  (Read 53041 times)
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #220 on: 11.08.17, 13:25 »

Uusin päivitys rikkoi taas 2.1.1-version. Ei tässä uskalla päivittää enää koko paskaa, kun tuntuu että joka päivitys vie simua huonompaan suuntaan. Jos osaisin paremmin englantia, pistäisin tulikivenkatkuisen palautteen kehittäjille!  Angry
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 260
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #221 on: 11.12.17, 12:36 »

Talven tulo lähestyy!  Cool

Quote from: Wags
This is a Work-in-Progress build of DCS: F/A-18C Hornet that is flying in the updated Caucasus Map for the upcoming DCS World 2.5. Several key features of the updated map include a new tree system, higher resolution terrain mesh, greater object population, improved lighting, and new ground textures.
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #222 on: 11.12.17, 12:49 »

Hornetista tulee median perusteella upea. En tiedä olenko ostamassa, mutta varmaan herättää kiinnostusta laajalti.  Smiley

Muoksis: ilmeisesti Thrustmasterilta tulossa Hornetin ohjaussauva simukansan iloksi!
« Last Edit: 11.12.17, 13:19 by Mikko Kärkkäinen »
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #223 on: 14.12.17, 15:30 »

Taas osasi DCS 2.2.0 yllättää. Lentelin Spitilläni kaikessa rauhassa Pohjois-Ranskassa ihaillen maisemia poutaisessa säässä, kunnes rupesin kuulemaan kummaa kolinaa/rapinaa. Hyvin hiljaa se kuului moottorin pehmeän käyntiäänen takaa. Ehdin jo säikähtää, että hajoaako moottori; tarkistin moottorin lämmöt (mitkä näyttivät kaiken olevan kunnossa) ja äkkiä vaihdoin ulkokuvakulmaan näkyykö savua. Ei sentään. Se olikin yksittäinen poutapilvi, joka oli päättänyt sataa päälleni. Kolina olikin sateenropinaa. Tämä tilannehan on tuttu Actve Skyn käyttäjille P3D:ssa, siis että yksittäiset pilvet saattavat sataa. Nyt se on saatu DCS:ään. Mahtavuutta!  thmbup
« Last Edit: 14.12.17, 17:37 by Mikko Kärkkäinen »
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 260
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #224 on: 20.12.17, 13:26 »

Kyllähän Hornetti on pakko-ostos!

Tuore startti, taksi, ja lentoonlähtovideo

Kutaisin kenttäkin näyttää ihan erilaiselta, kun siellä on puita!  thmbup
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #225 on: 04.01.18, 12:09 »

Lisää videota hornetista ja uudesta Kaukasuksesta. Kyllä on herkkua luvassa! Smiley

https://m.youtube.com/watch?v=cmRGut0lXmE
Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 956
Date Registered: 05.07.05

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #226 on: 04.01.18, 21:02 »

Jos on joku muukin, jolla ei vielä ollut tiedossa... DCS World 2:n grafiikka-asetuksissa on epäyhteensopivuuksia Deferred Shading:n ja pelin omien Anti-Aliasing (MSAA) sekä Anisotropic Filtering asetusten kanssa. Jos käytät Deferred Shading ja lisäksi MSAA tai AF niin menetät *paljon* FPS:ä.

Jos haluat hyvän näköisen pelimaailman ja siinä hyvät FPS:t, niin valitse kuitenkin Deferred Shading, mutta ota pois käytöstä pelin oma MSAA ja AF. Ota ne käyttöön sen asemesta suoraan videokortin omista asetuksista ohittaen sovellusasetukset.

Itselläni seuraavat asetukset (joihin perusteluita poimin pitkinpoikin nettiä) tuottavat Nevadassa edelleen aikalailla "stunning" maailman ja nyt voin lentää läpi Vegasin sulavasti 500 solmua 30 jalan korkeudella ilman minkäänlaista ongelmaa/nykimistä:


Omat pelin asetukset:

ensin...

Presets: High

... ja sitten muokkaamaan ->

Textures: High
Terrain Textures: Low (yllättävän pieni laatuero ainakin taivaalta katsottuna, mutta antaa FPS:ä)
Civ. Traffic: Low
Water: Medium
Visib Range: High
Heat Blur: Off
Shadows: Flat Only
Res. of Cockpit Displays: 512
MSAA: Off (pois jos Deferred Shading)
Depth of Field: Off
Lends Effects: None
HDR: Off
Deferred Shading: On

Preload Radius: 100000 (riippuu levyn nopeudesta, SSD:llä saa olla isokin)
Chimney Smoke Density: 2 (makuasia, oletus näytti aina liioitellulta)

Anisotropic Filtering: Off (pois jos Deferred Shading)
Terrain Object Shadows: Flat
Cockpit Global Illumination: Off

Disable Aero Interface: true
Vsync: false
Full Screen: true
Scale GUI: false


Videokortin asetukset:

Anti-aliasing: Ohita sovellusasetukset -> 2x
Anisotropic Filtering: Ohita sovellusasetukset -> 16x


Rauta:

CPU: i7-4790K @ 4Ghz
GPU: ATI R9 390
RAM: 16 GB
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #227 on: 05.01.18, 17:08 »

Kokeilin sun asetuksia. Hurjan näköiseksi tuli simu! Mulla on paljon huonompi kone kuin sulla, ja silti paljon paremmat asetukset...  Undecided
Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 956
Date Registered: 05.07.05

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #228 on: 06.01.18, 20:28 »

Kokeilin sun asetuksia. Hurjan näköiseksi tuli simu! Mulla on paljon huonompi kone kuin sulla, ja silti paljon paremmat asetukset...  Undecided

En tuosta osaa sanoa tarkoitatko että tuli parempi vai huonompi... Smiley

Tässä muutama kuva miltä itselläni näyttää: https://photos.app.goo.gl/Llw8JU2q5Qzh89062 - pyörii ihan sulavasti, ainoastaan ulkokuvassa Las Vegasissa (jos on sellainen kuvakulma jossa paljon tavaraa)  hieman tökkii. Ohjaamossa ei lainkaan, edes Vegasissa. Tuossa testitehtävässä oli yhtäaikaa Vegasin päällä 30-40 konetta.
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #229 on: 07.01.18, 17:18 »

Komeita kuvia sulla!  thmbup
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 260
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #230 on: 08.01.18, 11:36 »

Hieno ruska Kaukasuksella!
Parin viikon päästä (26. päivä?) tapahtuvassa 2.5 päivityksessä ei tosin taida tulla kuin kesäkelit. Loput vuodenajat julkaistaan myöhemmin.
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #231 on: 12.01.18, 18:06 »

Noni. Nyt voi ennakkotilata Hornetin!  Cool En aio sitä tilata, mutta tätä on odotettu kauan!
Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 956
Date Registered: 05.07.05

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #232 on: 12.01.18, 20:00 »

Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #233 on: 15.01.18, 15:26 »

Mites tässä saa siipimiehen (AI) ihan iholle kiinni? Lentävät aina vajaan kilometrin päässä. Joissain valmiissa ja ostetuissa tehtävissä/kampanjoissa vetävät 20 metrin etäisyydellä. Onko mission editorissa joku vipstaaki, josta en ole tietoinen? Vai kenties joku radiokutsu?
Mikko Westerlund
Offline Offline

Posts: 926
Date Registered: 18.09.01

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #234 on: 15.01.18, 16:27 »

Tulipahan ladattua tuo 1.5 ja on DCS mennyt hieman eteenpäin muutamassa vuodessa. Mutta kyllä on päästä hävinneet kaikki DCS:n komennotkin, tuntuu että joutuu ihan kaiken opettelemaan alusta... Grin

Asus P8Z68 Deluxe, Intel i7 2600K 3,4Ghz, 16Gb 1600MHz, GeForce GTX 960 4Gb, 21" BenQ, Win7@SSD, FSX, P3DV2, P3DV3, P3DV4@SSD
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #235 on: 15.01.18, 16:57 »

Kyllä tuo 1.5 rupeaa olemaan jo selvästi vanhentunut grafiikoiden osalta. 2.5:ssa on päivitetty sitten kaikki tälle vuosikymmenelle.
Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 956
Date Registered: 05.07.05

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #236 on: 16.01.18, 04:50 »

Mites tässä saa siipimiehen (AI) ihan iholle kiinni? Lentävät aina vajaan kilometrin päässä. Joissain valmiissa ja ostetuissa tehtävissä/kampanjoissa vetävät 20 metrin etäisyydellä. Onko mission editorissa joku vipstaaki, josta en ole tietoinen? Vai kenties joku radiokutsu?

Waypoint, Set option, formation, tjsp. (ulkomuistista). Sieltä löytyy muoto ja etäisyydet.
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #237 on: 18.01.18, 12:35 »

En mä löydä tuommosia mistään...
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 260
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #238 on: 18.01.18, 12:59 »

Waypoint > ADVANCED (WAYPOINT ACTIONS) > ADD > SET OPTION > FORMATION > sieltä löytyy muodon tyyppi ja variantti Group Close (39x36m).
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1205
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #239 on: 18.01.18, 13:59 »

Kiitos!  thmbup

Nyt täytyy kyllä sanoa, että oli turhan vaikeassa paikassa!  Undecided
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1