Oceanic Radio procedures.

(1/1)

macklin:
Moro!
Täytyy nyt oikein kysyä kun alkoi tuossa taannoin vaivaamaan kun lensin KSFO-PHNL (oli joku tapahtuma) niin siellä oli samat systeemit kuin Pohjois Atlantilla eli ilmoiteltiin jokainen reittipiste. Lennonjohtajina oli äänestä päätellen saksalaisia. Tietoni mukaan siellä lennetään ihan normaalien ATS reittien mukaan eli ei mitään selvityksiä eikä reittipiste ilmoituksia. Kuinka on Eteläisellä Atlantilla esim. Lontoo-Rio ja kuin siellä toimitaan vai onko IVAO:lla joku ihan ikioma käytäntö?

jukka

Pade:
Alkoi kysymyksen poikasta liikkumaan päässä, joten jos lennän esim HEL-JFK ja tuolla Islannin molemmin puolin olisi joohtoa tarjolla,
niin ilmoitanko, että olen tulossa pisteelle? Vai mites se nyt tarkemmin meneekään?

Teemuxs:
Quote

Moro!
Täytyy nyt oikein kysyä kun alkoi tuossa taannoin vaivaamaan kun lensin KSFO-PHNL (oli joku tapahtuma) niin siellä oli samat systeemit kuin Pohjois Atlantilla eli ilmoiteltiin jokainen reittipiste. Lennonjohtajina oli äänestä päätellen saksalaisia. Tietoni mukaan siellä lennetään ihan normaalien ATS reittien mukaan eli ei mitään selvityksiä eikä reittipiste ilmoituksia. Kuinka on Eteläisellä Atlantilla esim. Lontoo-Rio ja kuin siellä toimitaan vai onko IVAO:lla joku ihan ikioma käytäntö?

jukka


Lisätietoja: http://www.ivaous.org/main/events/6,2

Quote

Alkoi kysymyksen poikasta liikkumaan päässä, joten jos lennän esim HEL-JFK ja tuolla Islannin molemmin puolin olisi joohtoa tarjolla,
niin ilmoitanko, että olen tulossa pisteelle? Vai mites se nyt tarkemmin meneekään?


RTFM  http://occ.ivao.ca/pilots#clr Suosittelen lämpimästi lukemaan niille jotka on aikeissa ylittää Atlantia. (Kuin joillekkin se tuntuu niin itsestään selvyydeltä kun lennetään unvalidilla plaanilla ja ilman esim. nopeuden muutoksia...)

macklin:
Moro!
Kiitos Teemu. Kyllä tuolla näytti olevan position report käytössä jos oikein ymmärsin. IRL:ssä jonka varmana tiedän ei niitä käytetä esim. KSFO-PHNL lennoilla ja ei myös NATS:ien ulkopuolella mutta radiokuuntelulla täytyy olla ja lentopintojen sekä nopeuden muutokset tulee ilmoittaa.

PS. Ei sillä lennolla kyllä kukaan kysellyt tekemisiä vasta puolivälissä huomasin Oaklandin Radion ja rupesin kuuntelemaan.

jukka

Navigation

Up one level