Nytt VA - Virtuella postflyget

(1/2) > >>

andm31:
Hej svejs,

Jag vet att jag har en liten hög små VAs men jag tycker det är så himla kul med flygsimulator och det är himla kul att flyga på ett sätt som efterliknar verkligheten. När jag igår gjorde en repaint på Amapolas Fokker 50 så började jag söka efter ett VA som efterliknade deras operationer, hittade dock inget så jag bestämde mig för att fixa ett eget.

Efter några timmars designande så har jag fixat en hemsida och slår upp dörrarna till Virtuella Postflyget.

Om intresset är stort kanske jag kan tänka mig att skaffa en riktig domän till den men än så länge ligger den under min egna hemsida.

http://www.anderssamuelsson.se/virtuellapostflyget/

Kraven för att vara med är rätt lågt ställde, en flygning per halvår.

Dson:
Ser ju rätt kul ut!

Fast tidtabellerna var precis som jag tänkt mig! Hu, vilka tider!

Martin Loxbo:
Trevligt! Om du får ihop ett gäng kanske vi kan fixa ett nattpostflyin på VATSIM. Det är en idé jag har haft länge men det har aldrig blivit av... Det är ju rätt "flyin-aktigt" även i verkligheten, när alla kommer till ESSA samtidigt (även om numera är faktiskt ESGJ den mest trafikerade flygplatsen i Sverige kring midnatt).

Dina flightnummer är lite off, här är några som jag kommer ihåg:

Till/från ESSA:
ESGG 040/041
ESGJ 056/057
ESMX 034/035
ESOK 066/067
ESSV 162/163

Dessa nummer har hängt med (åtminstone) ända sedan det var West Air Sweden som flög. Det verkar som att man kör med samma flightnummer även när det är någon annan operatör som flyger.

En annan stor operatör är för övrigt Air Contractors, som flyger ATR ESMS-ESGJ-ESNU bl.a. Dom hade i alla fall tidigare ett VA som såg väldigt seriöst ut, men nu hittar jag det inte.

Ett annat tips är att kolla Jönköpings flygplats hemsida (www.axamo.com), där kan man nämligen se alla avgångar/ankomster. Just nu är det tomt i listan eftersom det är lördag men annars står alla postflygen med.

andm31:
Oh kanonbra info!

När man flyger själv tycker jag att man kan ta tiderna som rekommendationer mer flyg när ni kan.

Flyin skulle absolut vara kul

Martin, kanonbra info ska ändra och kolla på Jönköpings flygplats hemsida.

kapten_joel:
Trevlig idé, och lite udda med postflyg!

Det skulle väll komma en hyffsad BAe maskin snart va, med cockpit och allt?!

M.v.h.

//Joel

Navigation

Up one level

Next page