FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 01:05

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 3 ... 5 Reply Print
Author Topic: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä  (Read 12672 times)
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« on: 13.05.12, 15:38 »

                         Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä     http://www.ford-tri-motor.net/scenery.htm

[ attachment removed / expired ]

Fs-2004:sen ja Ford Tri-Motorin ympärillä tapahtuu mielenkiintoisia asioita. Edward C.Moore ja Garry J. Smith ovat luoneet varsin vakuuttavan teemasivuston mikä pitää sisällään valtavan määrän Tri-Motor materiaalia Fs-2004:seen.
Mukana on mielenkiintoisten historiikkien ym. lisäksi eri lentoyhtiöiden tekstuureja sekä "Ford" lentokenttiä ympäri maailman. Useissa kenttäpaketeissa seuraa mukana asiaankuuluvat Tri-Motor Ai-koneet, tekstuurit sekä plaanit kyseiselle lentokentälle. Asennus vaikuttaa helpolta ja kokeilemani paketit toimvat muutenkin moitteettomasti.

Aiheen ympärille on tulossa lisää mielenkiintoisia kenttiä ympäri maailman, mm. Itä-Eurooppa, Pohjoismaat jne.
Tässäpä oivaa vaihtelua simuharrasteluun mikäli lasiohjaamot ja jatkuva "kerman nuoleminen" alkaa kyllästyttämään. Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta kun miettii, että minkälaisilla aikakauden lentokoneilla kentiltä lentäisi tai minkälaista Ai-liikennettä niille lisäisi jne.

Laitan tähän muutaman kuvan FORD-tehtaan kentältä. Mikäli innostut aiheesta niin voit sinäkin laittaa kuvia tähän samaan ketjuun 1920-1930 luvun hengessä, lähinnä noilta ylläolevan linkin takaa löytyviltä Ford-kentiltä.
Itseasiassa tuolla sivustoilla on myös kuvankaappauskilpailu missä on ymmärtääkseni rahapalkintojakin mutta se on sitten eri juttu se, kannatta käydä katsomassa monipuolista Tri-Motor sivustoa.


Ai-koneet ovat erittäin hienoja ja maalauksia on tuhdisti erilaisia. Väritykset ovat paikoitellen varsin mielenkiintoisia. Taustalla näkyy Ford ilmalaivan kiinnitysmasto. Maston kärjessä vilkkuu valo joka heijastuu kivasti ilmalaivan kyljestä. Ilmalaivan hangaari pilkistää koneen takaa. Täältähän voisi itseasiassa operoida tyylikkäästi ilmalaivallakin.

[ attachment removed / expired ]

Sama Circus-kone auringonpaisteen puolelta. Huomaa taustan vanhanmalliset rakennukset.

[ attachment removed / expired ]

Huoltoon tulleita Tri-Motoreita on kentällä runsain mitoin ja kaikki ovat Ai-koneita.

[ attachment removed / expired ]

Kentän sisäpuolella oleva autokanta on vuosimalleiltaan tyyliinsopivaa.

[ attachment removed / expired ]

Lähikuva eräästä Ai-koneesta. Taustalla rivi Taxeja.

[ attachment removed / expired ]

Ai-kone hangaarin sisällä.

[ attachment removed / expired ]

Sisääntuloporteilla on tolpan nokassa Tri-Motor

[ attachment removed / expired ]

Tässä olen lähdössä kentältä simun default Ford Tri-Motorilla. Väritys on tässä varsin hauska ja lienee ns. fiktionaalinen repaint. Tämä ja paljon muuta löytyy tuolta edellä esitetyltä Ford-erikois-sivustolta.

[ attachment removed / expired ]

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #1 on: 13.05.12, 20:28 »

Toihan oli mukava esitys, pitää mennä hakemaan ne ja kokeilla sitä FSX jos vaikka pelaa siinäkin,  on mulla FS9 myös koneessa varmuuden varalla vaikken sitä paljon käytäkkään
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #2 on: 13.05.12, 22:04 »

Näyttää toimivan FSX kentät

[ attachment removed / expired ]

mutta taustalla se sählää jotenkin kun on maassa, ilmassa ollen näyttää ihan hyvältä
[ attachment removed / expired ]

en saanut yhtään AI konetta näkyviin kummassakaan simussa, eikö niitä laiteta Aircraft kansioon?
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 13.05.12, 22:10 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #3 on: 14.05.12, 04:59 »

Quote
mutta taustalla se sählää jotenkin kun on maassa, ilmassa ollen näyttää ihan hyvältä

Kappas, toimii jotakuinkin fsx:llä. Katselin hieman miten kentät on tehty ja näköjään kenttien rakennukset ym. on aseteltu paikoilleen ainakin osittain EZ-Sceneryllä ja mahdollisesti jollain muullakin objektinasettelu ohjelmalla. Ymmärtääkseni Fsx ei välttämättä pidä tälläisestä. Näyttäisi myöskin noiden puu-objektien reunojen läpinäkyyvyydessä olevan ongelmia X:n kanssa. Varmaankin sinun kannattaa puhaltaa pölyt siitä Fs-2004:sesta ja harrastella tätä Ford juttua sillä.

Ai-koneiden näkymättömyydestä: Koneet laitetaan ihan normaalisti Aircraft-kansioon. Tuossa sinun tapauksessa saattaa syy olla siinä kun Ai-plaanit ovat näissä kentissä siellä maiseman "scenery" kansiossa. En osaa sanoa pystyykö Fsx lukemaan niitä sieltä. Samassa kansioissa ovat sitten myös kentän Afcad tiedostot. Niiden Fsx yhteensopivuudesta tai muuntamisesta X:lle ei minulla ole tarkempaa tietoa.

Huomasitko muuten siinä aloitus-Master paketissa tulee mukana se Texasissa oleva fiktionaalinen KERV kenttä. Siellä on aivan julmetusti Ai Tir-Motoreita . . kymmenittäin! Siellä on varsin hauska kierrellä niitä ihailemassa. Pistän muutaman kuvan.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #4 on: 14.05.12, 16:16 »

Aluksi ihmettelin, että kuinka tuommoinen määrä yli 40kpl Ai-koneita saadaan pysymään kentällä parkissa koko päivän, eivätkä ne liiku mihinkään. Epäilin jo, että ne ovat staattisia koneita mutta kyllä ne ovat Ai-koneita, koska niillä on varjot ja jokaiselle on oma plaani.

Salaisuus piileekin siinä plaanissa. Kun tutkin sitä tarkemmin niin huomasin, että se on 24hr plaani ja tehty siten, että koneet tekevät kaksi erittäin lyhyttä lentoa aamuyöllä kentän ympäristössä. Muun ajan ne sitten nököttävät paikoillaan parkiruudussa.
Yöllä aamukolmelta kentällä onkin sitten aikamoinen härdelli kun kaikki kymmenet Tri-Motorit lähtevät yhtäaikaa pikku lennolleen.
Kaikki sujuu hyvin ja kenttä tyhjenee koneista. Melkein samantien niitä sitten jo alkaakin tulla takaisinpäin ja ne menevät taas siististi takaisin parkkiruutuihinsa.

Aikoinaan P.Holopaisen kanssa tuosta aiheesta keskustelin ja hän ehdotti juuri tämmöisen "Yö-plaanin" tekemistä mikäli haluaa jonkin Ai-koneen vain seisovan kentällä parkissa koko päivän. Nytpä sitten oliskin hyvä esimerkki tässä KORS kentän plaaneissa ja sieltä kannattaakin käydä katsomassa mallia miten semmoinen plaani tehdään. Mikäli asia kiinnostaa mutta homma ei muuten vain taitu, niin voin joskus joutessani väsätä tuosta jonkin sortin ohjeenkin.

Ohessa vielä pari kuvaa KORS kentän yöllisestä trafiikki härdellistä. Jyrinä on melkoinen kun kymmenet tähtimoottorit jyrisevät tyhjäkäyntiään. Kuviin on hieman lisätty valoisuutta niin, että saatte niistä jotain selvääkin.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #5 on: 14.05.12, 16:51 »

Quote
Ohessa vielä pari kuvaa KORS kentän yöllisestä trafiikki härdellistä. Jyrinä on melkoinen kun kymmenet tähtimoottorit jyrisevät tyhjäkäyntiään. Kuviin on hieman lisätty valoisuutta niin, että saatte niistä jotain selvääkin.
Jarin juttu!

Mutta Jari, missä olit koulussa kun oli laskutunti menossa? 10x3=30 moottoria

Pitää katsoa niitä muitakin maisemia en ottanut kuin nämä kaksi aluksi

« Last Edit: 23.05.12, 07:08 by Mikko Maliniemi »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #6 on: 14.05.12, 17:25 »

Quote
Mutta Jari, missä olit koulussa kun oli laskutunti menossa? 10x3=30 moottoria

Juu, näin on näreet! Laskuoppi ei ole vahvimpia puoliani, siinä on niin paljon ristiriitaisuuksia, kuten esim tämä: Ykkönen on pariton luku ja kakkonen on parillinen. Mikä sen kakkosen pari on? No se ykkönen ilmeisesti, ne muodostavat siis parin. Onhan sillä ykkösellä sittenkin kaveri, eli sekin on siis parillinen. Vai elääkö se ns. kaksoiselämää ollen välillä parillinen ja välillä ei. Sama asia koskee kakkosta, välillä ollaan niin parillista mutta kun kaveri lähtee niin taas sitä ollaan olevinaan pariton. Kuka uskoo sen jos kakkonen väittää olevansa pariton? Ei kukaan!
Siis jos sillä ykkösellä on oikeasti kaveri niin se ykkönen pitäisi merkata jotenkin, ettei se ole niinkuin vapaata riistaa. Mikäli tämä varattu ykkönen ottaa uuden kumppanin ja ne menevät sen alkuperäisen kumppanin luokse niin se on sitten kolmonen se.
 Undecided

Huomasitkos kun niissä Ford-kentissä on yksi melkoisen huikea kenttä! Kiitotie menee vuoren läpi ja kone tulee ulos vuoren kyljestä!
Mahtaa olla vaativa paikka tulla laskuun sieltä rinteen puolelta kun tullaan suoraan kohti vuorenseinää!
 Tongue

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #7 on: 14.05.12, 18:10 »

Hahaa! Kyllä sulla Jari on vastaus joka seikkaan, ei voi muuta sanoa ja sitten nauraa.
En ole vielä käynyt hakemassa niitä loppukenttiä muta pitää se tehdä ennenkuin sen unohtaa.
missä se vuoren sivussa oleva reikä on?
« Last Edit: 14.05.12, 18:21 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #8 on: 14.05.12, 19:23 »

Olen vain siitä pikkukuvasta katsonut, ei ole vielä kenttä ladattuna mutta se on se "Switzerland Mountain bunker" niissä kuvissa näkyy se holvikaarinen aukko vuoressa.

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #9 on: 14.05.12, 19:44 »

pitää tarkistaa
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #10 on: 15.05.12, 06:06 »

Tri-Motoreita ihailemassa. Tälläkertaa olen liikkeellä 30-luvun rullaluistelijalla! Asusteet pipoineen ovat suoraan 30-luvulta, samoin nelipyöräiset rullaluistimet. Rullaluistelija tulee mukana Lynn and Bill Lyons:in "Sportman" paketissa.
Tämä rullaluistelija on varsin näppärä kun tutkitaan lentokenttiä ja Ai-koneita. Tämä mahtuu menemään ahtaissakin paikoissa, esim koneiden välissä, siipien alla jne.  Riemastuttava "sportman" toimintapaketti Fs8 ja Fs9:siin on ilman muuta oman juttunsa väärtti ja palaan siihen myöhemmin laajemman juttusarjan merkeissä.
 Smiley

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #11 on: 15.05.12, 08:53 »

Onko sinulla itselläsi lentävää Fordia?
Löysin FS2002 mallia http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=ford+trimotor&CatID=root&Go=S%C3%B6k+ istä joka on tämän näköinen mutta siinä ei ole ropellia ja äänet saa otta jostain toisesta koneesta ja paneelit ovat sinne sun tänne.
Olen melko varma että mulla on ollut FS9 myös tämmönen mutta en nyt löydä sitä, pitää mennä noitten poltettujen levyjen läpi jos vaikka törmäisi siihen

[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 15.05.12, 09:03 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #12 on: 15.05.12, 09:21 »

Olen lennellyt sillä Fs9:n default Fordilla. Mielestäni se on niin hyvä, etten ole vielä kokeillut lisäosina myöhemmin tehtyjä.
Sensijaan niitä Fordin tekemiä yksimoottorisia meinaan vielä kokeilla, voisihan noita freeware Tri-Motoreitakin testailla. Voi olla, että niissäkin on ihan hyviä. Tuo sinun esittämä mallikin poikkeaa jotenkin jännästi siitä simun defaul koneesta.
jossain näin myös kellukeversion Tri-Motorista.

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #13 on: 15.05.12, 09:42 »

No voi sun....... olen jo unohtanut että FS9:ssä oli tämmönen defuna. en ole sitä käyttänyt sen jälkeen kun FSX tuli, olen vain katsonut vapaita koneita miltä ne näyttää ennenkuin kokeilen niitä FSX. "tässä sen näkee että ne harmaat aivosolut rupee rapistuu"
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #14 on: 15.05.12, 10:16 »

Juu, on siinä ja hyvä onkin. Veikkaan, että juuri tuon defu Fordin korkea laatu on innostanut tekijöitä näiden Ford-kenttien ja repaintien ja koko tuon erikois-sivuston tekemiseen. Ne muutkin Fs9:n historialliset defukoneet ovat oikein hyviä.
Smiley

Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #15 on: 17.05.12, 12:18 »

Tuossa tänään tutkin noita paria Ford-paketin Amerikan mantereella olevaa kentää (KORS), (KERV) lähinnä siis niiden aitoja vastineita.
Tämä Ford osasto halleineen ym. on lisätty näihin simun kenttiin sellaisena kuvitteellisena lisänosana. Eipä siinä mitään, niinhän tuolla sivustolla mainitaankin.

Aikoinaan käytin hieman samaa ideaa Turun "Military Meetingissä" kun lisäsin sinne Turun kentän laidalle sen juhla-alueen makkara ja jäätelömyynteineen ym. Tämmöistä pikku extraa on sinänsä ihan kiva väsäillä. Tällä samalla periaatteella voisi toteuttaa esim. semmoisia "Lentokerho Nordic-LL" lisäalueita suomen kentille joissa olisi kerhon logolla varustettu halli ym.

Mutta palataanpa näihin Ford-kenttiin. Mikäli lennät noilta edellä mainituilta Amerikkalaisilta kentiltä, niin kannattaa ilman muuta mennä katsomaan tämän karttapalvelun sivua:

http://skyvector.com/airport/ERV/Kerrville-Municipal-Louis-Schreiner-Field-Airport

Tuolla Sky-Vector sivulla on aivan loistavat yleisilmailukartat Usa:n ja Alaskaan. Lisäksi palveluun kuuluu vielä tarkemmat kenttien lähestymiskartat ym. Google ilmakuvat kentistä sekä paljon muuta tietoa ja toimintoja.
 Smiley

Mikäli taasen haluat itsellesi omat yleisilmailukartat Usa:sta tai Alaskasta, niin niitä voit käydä hakemassa täältä:

http://aeronav.faa.gov/index.asp?xml=aeronav/applications/VFR/chartlist_sect
 Smiley
[ attachment removed / expired ]

Pistän tähän muutaman kuvan Tri-Motor lennosta läheiselle Lopez Islandin pikkukentällle.

[ attachment removed / expired ]

Pyörät ovat juuri koskettaneet kiitotien pintaan.

[ attachment removed / expired ]

Lähtötunnelmia. . .  Tri-Motor nousee ilmaan yllättävän lyhyen lähtökiidon jälkeen, aivankuin olisi mikäkin "stol-kone".
 Smiley
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 17.05.12, 15:46 by Jari Vanhatupa »

Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #16 on: 20.05.12, 13:56 »

Tuolla edellä kun puhuin tuosta Sveitsissä olevasta "Bunkkerikentästä" niin tässäpä olisi sieltä muutamia kuvia. Kenttä rakennuksineen on vuoren sisällä ja vuoren kyljessä on tunnelit mistä voi joko lentää tai rullailla sisälle.
 Smiley

Lähdetään käymään paikanpäällä. Lentokoneena on tälläkertaa 30-luvun Caproni Stipa. Lähden lentoon lähistöllä olevalta normaalilta lentokentältä.

[ attachment removed / expired ]

Heti kun ilmaan on päästy näkyy määränpäämme etuvasemmalla. Caproni Stipa on aikamoisen vikuri kone lennettäväksi, eikä ole lainkaan ihaanteellinen kone tuon vaarallisen kentän tutkimiseen.

[ attachment removed / expired ]

Capronissa on De-Havillandin normaali mäntämoottori, kovin paljoa muuta normaalia siinä ei sitten olekaan.

[ attachment removed / expired ]

Alamme lähestyä FSWZ kenttää. Kuten huomaatte vuoren sisään menee kuusi tunnelia, joista viisi on rullausteille ja kuudes on sitten kiitotie!

[ attachment removed / expired ]

Aion lentää vuoren toisella puolella olevasta tunnelista sisään ja laskeutua kiitotielle.

[ attachment removed / expired ]

Tässä rajusti zoomatussa kuvassa tunneli häämöttää koneen alla.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Sisälle päästiin! Tunnelissa pitää lentää "kieli keskellä suuta" siivet osuvat seiniin tosi helposti, varsinkin tällä koneella!

[ attachment removed / expired ]

Vuoren sisällä on iso halli jonka sisällä voi lentää ja kierrellä koneella, tosin ei tällä Capronilla joka kääntyy kuin täi tervassa! Sisällä on tehtaita, öljysäiliöitä, lentokonehalleja ym. Sekä tietysti Tri-Motoreita parkissa.

[ attachment removed / expired ]

Huh, huh, vaarallista puuhaa . . . sanoisinpa tätä melko vaativaksi kentäksi!

[ attachment removed / expired ]

Sitten olisi vielä semmoinen juttu kuin: Lentoonlähtö ja ulos samasta reiästä mistä tultiin, mutta se on jo sitten eri jutun paikka! Smiley

[ attachment removed / expired ]









« Last Edit: 20.05.12, 14:24 by Jari Vanhatupa »

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #17 on: 20.05.12, 20:43 »

Kävin itsekin tota katsomassa ja siinä reikien edessä on kiitorata poikittain johon voi laskea, on kait tarkoitettu joksikin tukikohdaksi johon saa koneet piiloon noihin reikiin
Onkohan tuo kivikasa myös rakennettu kun näyttää niin yksinäiseltä keskellä lakeutta
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 21.05.12, 10:17 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #18 on: 21.05.12, 11:12 »

Onkohan tuo kivikasa myös rakennettu kun näyttää niin yksinäiseltä keskellä lakeutta

Juu, näin on. Tuo vuori ja sen sisällä oleva bunkkeri on kokonaan mallinnettu erikseen tuohon paikalle. Ymmärtääkseni tuo on täysin kuvitteelliinen kenttäkokonaisuus.

Kokeilin lentää erilaisilla koneilla läpilaskuja tuolle kiitotielle mikä menee vuoren sisään. Lensin siten, että kone ei koskettanut kiitotien pintaa eli vauhdilla läpi vuoren ja toisesta päästä ulos. Cessnalla vuoren takaa tultaessa homma menee kohtalaisesti mutta vaikeustaso kasvaa aikatavalla kun kokeilee lentaa etukautta sisään.

Potkurihävittäjällä tai Hawkilla tulee jo romua melko varmasti. Purjekoneella onnistuu takakautta mutta etukautta ei ainakaan vielä ole onnistunut, pitänee vaihtaa konetta, että vauhti riittää. Ultralla sensijaan homma on jopa melko helppoakin ja sillä voi lentää sisään mistä putkesta vaan ja tulla halutusta ulos.
Tosihaaste olisi lentää purtsikalla ykkösputkesta sisään ja takaa ulos. Siellä hallissa on kyllä tilaa mutta jotenkin vaan meinaa vauhti loppua purjekoneesta siellä sisällä lennettäessä.
 Undecided

Kannatta pistää Ai-sliideri nollaan läpilentojen ajaksi jos on Ai Tri-Motorit siellä sisällä niin ei rupea simu nykimään kriittisellä hetkellä. Mikäli olet ladannut tuon kentän Fs9:siin mutta kiitoteillä ja bunkkerissa on puita (minulla oli) niin tein tuonne puiden poisto exluden jonka voin halukkaille toimittaa tai pistän jonnekin ladattavaksi. Meinasin sen jo laittaa Paste.fi palveluun mutta en pääse sisään olemassa olevilla tunnuksillani. Kahtotaan ny, jospa se siitä . . .

Edit: No niin nyt toimii tuo Paste.fi, eli tässä latauslinkki mahdollisten ylimääräisten puiden poisto exludeen, mukana seuraa ohje: http://www.paste.fi/file/13376054204528
 Smiley

Tunnelit ovat leveämpiä miltä ne ensin vaikuttavat, mahtuuhan niistä Tri-Motorkin sisään. Periaatteessa ei pitäisi olla ongelmia lentää niiden läpi mutta käytännössä suoraan lentäminen tunnelissa ei olekaan niin helppoa.

[ attachment removed / expired ]

Hallissa on periaatteessa tilaa kaarrella, vaarana on vain muutama pikkujuttu: sakkaaminen, törmääminen seinään, kattoon, tai tehtaan savupiippuihin. Grin

[ attachment removed / expired ]

Tällä kaksipaikkaisella testailin läpiliitoja. Purjekoneella on melko helppo osua putkeen sisään mutta siihen se helppous sitten loppuukin.
Tositaituri tekisi näin: Purtsikalla takaa sisälle ja kaarrot hallissa, ykkösputkesta ulos ja siisti lasku vuoren edessä olevalle pitkälle kiitotielle.
Epäilen, ettei onnistuisi keneltäkään, vaikka joka mies täällä luuleekin olevansa mestarilentäjä!
 Tongue

[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 21.05.12, 13:13 by Jari Vanhatupa »

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2381
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #19 on: 21.05.12, 17:18 »

Millä konstillä sinä sait noi Ai koneet sinne?., mulla ei näy yhtään vaikka ne ovat siellä Aircraft mapissa, olisiko se siinä että minä en asentanut niitä suoraan simuun vaan  purin ne ensin erityiseen mappiin ja sieltä simuun
Pages: [1] 2 3 ... 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1