Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä

(1/19) > >>

Wanhis:
                         Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä     http://www.ford-tri-motor.net/scenery.htm



Fs-2004:sen ja Ford Tri-Motorin ympärillä tapahtuu mielenkiintoisia asioita. Edward C.Moore ja Garry J. Smith ovat luoneet varsin vakuuttavan teemasivuston mikä pitää sisällään valtavan määrän Tri-Motor materiaalia Fs-2004:seen.
Mukana on mielenkiintoisten historiikkien ym. lisäksi eri lentoyhtiöiden tekstuureja sekä "Ford" lentokenttiä ympäri maailman. Useissa kenttäpaketeissa seuraa mukana asiaankuuluvat Tri-Motor Ai-koneet, tekstuurit sekä plaanit kyseiselle lentokentälle. Asennus vaikuttaa helpolta ja kokeilemani paketit toimvat muutenkin moitteettomasti.

Aiheen ympärille on tulossa lisää mielenkiintoisia kenttiä ympäri maailman, mm. Itä-Eurooppa, Pohjoismaat jne.
Tässäpä oivaa vaihtelua simuharrasteluun mikäli lasiohjaamot ja jatkuva "kerman nuoleminen" alkaa kyllästyttämään. Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta kun miettii, että minkälaisilla aikakauden lentokoneilla kentiltä lentäisi tai minkälaista Ai-liikennettä niille lisäisi jne.

Laitan tähän muutaman kuvan FORD-tehtaan kentältä. Mikäli innostut aiheesta niin voit sinäkin laittaa kuvia tähän samaan ketjuun 1920-1930 luvun hengessä, lähinnä noilta ylläolevan linkin takaa löytyviltä Ford-kentiltä.
Itseasiassa tuolla sivustoilla on myös kuvankaappauskilpailu missä on ymmärtääkseni rahapalkintojakin mutta se on sitten eri juttu se, kannatta käydä katsomassa monipuolista Tri-Motor sivustoa.


Ai-koneet ovat erittäin hienoja ja maalauksia on tuhdisti erilaisia. Väritykset ovat paikoitellen varsin mielenkiintoisia. Taustalla näkyy Ford ilmalaivan kiinnitysmasto. Maston kärjessä vilkkuu valo joka heijastuu kivasti ilmalaivan kyljestä. Ilmalaivan hangaari pilkistää koneen takaa. Täältähän voisi itseasiassa operoida tyylikkäästi ilmalaivallakin.



Sama Circus-kone auringonpaisteen puolelta. Huomaa taustan vanhanmalliset rakennukset.



Huoltoon tulleita Tri-Motoreita on kentällä runsain mitoin ja kaikki ovat Ai-koneita.



Kentän sisäpuolella oleva autokanta on vuosimalleiltaan tyyliinsopivaa.



Lähikuva eräästä Ai-koneesta. Taustalla rivi Taxeja.



Ai-kone hangaarin sisällä.



Sisääntuloporteilla on tolpan nokassa Tri-Motor



Tässä olen lähdössä kentältä simun default Ford Tri-Motorilla. Väritys on tässä varsin hauska ja lienee ns. fiktionaalinen repaint. Tämä ja paljon muuta löytyy tuolta edellä esitetyltä Ford-erikois-sivustolta.


PerttiLode:
Toihan oli mukava esitys, pitää mennä hakemaan ne ja kokeilla sitä FSX jos vaikka pelaa siinäkin,  on mulla FS9 myös koneessa varmuuden varalla vaikken sitä paljon käytäkkään

PerttiLode:
Näyttää toimivan FSX kentät



mutta taustalla se sählää jotenkin kun on maassa, ilmassa ollen näyttää ihan hyvältä


en saanut yhtään AI konetta näkyviin kummassakaan simussa, eikö niitä laiteta Aircraft kansioon?




Wanhis:
Quote

mutta taustalla se sählää jotenkin kun on maassa, ilmassa ollen näyttää ihan hyvältä

Kappas, toimii jotakuinkin fsx:llä. Katselin hieman miten kentät on tehty ja näköjään kenttien rakennukset ym. on aseteltu paikoilleen ainakin osittain EZ-Sceneryllä ja mahdollisesti jollain muullakin objektinasettelu ohjelmalla. Ymmärtääkseni Fsx ei välttämättä pidä tälläisestä. Näyttäisi myöskin noiden puu-objektien reunojen läpinäkyyvyydessä olevan ongelmia X:n kanssa. Varmaankin sinun kannattaa puhaltaa pölyt siitä Fs-2004:sesta ja harrastella tätä Ford juttua sillä.

Ai-koneiden näkymättömyydestä: Koneet laitetaan ihan normaalisti Aircraft-kansioon. Tuossa sinun tapauksessa saattaa syy olla siinä kun Ai-plaanit ovat näissä kentissä siellä maiseman "scenery" kansiossa. En osaa sanoa pystyykö Fsx lukemaan niitä sieltä. Samassa kansioissa ovat sitten myös kentän Afcad tiedostot. Niiden Fsx yhteensopivuudesta tai muuntamisesta X:lle ei minulla ole tarkempaa tietoa.

Huomasitko muuten siinä aloitus-Master paketissa tulee mukana se Texasissa oleva fiktionaalinen KERV kenttä. Siellä on aivan julmetusti Ai Tir-Motoreita . . kymmenittäin! Siellä on varsin hauska kierrellä niitä ihailemassa. Pistän muutaman kuvan.






Wanhis:
Aluksi ihmettelin, että kuinka tuommoinen määrä yli 40kpl Ai-koneita saadaan pysymään kentällä parkissa koko päivän, eivätkä ne liiku mihinkään. Epäilin jo, että ne ovat staattisia koneita mutta kyllä ne ovat Ai-koneita, koska niillä on varjot ja jokaiselle on oma plaani.

Salaisuus piileekin siinä plaanissa. Kun tutkin sitä tarkemmin niin huomasin, että se on 24hr plaani ja tehty siten, että koneet tekevät kaksi erittäin lyhyttä lentoa aamuyöllä kentän ympäristössä. Muun ajan ne sitten nököttävät paikoillaan parkiruudussa.
Yöllä aamukolmelta kentällä onkin sitten aikamoinen härdelli kun kaikki kymmenet Tri-Motorit lähtevät yhtäaikaa pikku lennolleen.
Kaikki sujuu hyvin ja kenttä tyhjenee koneista. Melkein samantien niitä sitten jo alkaakin tulla takaisinpäin ja ne menevät taas siististi takaisin parkkiruutuihinsa.

Aikoinaan P.Holopaisen kanssa tuosta aiheesta keskustelin ja hän ehdotti juuri tämmöisen "Yö-plaanin" tekemistä mikäli haluaa jonkin Ai-koneen vain seisovan kentällä parkissa koko päivän. Nytpä sitten oliskin hyvä esimerkki tässä KORS kentän plaaneissa ja sieltä kannattaakin käydä katsomassa mallia miten semmoinen plaani tehdään. Mikäli asia kiinnostaa mutta homma ei muuten vain taitu, niin voin joskus joutessani väsätä tuosta jonkin sortin ohjeenkin.

Ohessa vielä pari kuvaa KORS kentän yöllisestä trafiikki härdellistä. Jyrinä on melkoinen kun kymmenet tähtimoottorit jyrisevät tyhjäkäyntiään. Kuviin on hieman lisätty valoisuutta niin, että saatte niistä jotain selvääkin.




Navigation

Up one level

Next page