Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä

<< < (5/19) > >>

Wanhis:
Quote

Millä konstillä sinä sait noi Ai koneet sinne?., mulla ei näy yhtään vaikka ne ovat siellä Aircraft mapissa, olisiko se siinä että minä en asentanut niitä suoraan simuun vaan  purin ne ensin erityiseen mappiin ja sieltä simuun


Esimerkiksi kenttäpaketti KORS-ORCA on minulla näin asennettuna:
Addon Sceneryssä on kansio "KORS-ORCA" Sen sisällä on normaalit Scenery ja Texture mapit. Scenery mapissa on tiedosto "Traffic_KERV-KORS.bgl" joka lennättää Ai-koneita.
Kenttäpaketin tekijä on muuten laittanut scenery kansioon lisäksi tuon Trafic.bgl:n sisällöt myös alkuperäisinä txt "raakaversioina" mikäli joku haluaa muokata plaaneja tai konekantaa TT-Tools ohjelmalla. No se on sitten eri juttu se, eikä ne txt tiedostot tietenkään sellaisenaan siellä mitään toimintaa saa aikaan, vaan nimenomaan tuo Traffic.bgl on se tärkeä.



Lentsikat on sitten "Aircraft" kansiossa normaalisti. Alla olevassa kuvassa nuoli osoittaa KORS-ORCA:n Ai-kone mappia. Siellä sisällä on sitten kaikki ne sen kentän koneiden tekstuurit. Lisäksi sieltä pitää löytyä "model" mappi seka aircraft.cfg ja "Trimotor.air" tiedosto.
siinäpä tuo sitten on.



Mitä taasen tulee tuon Sweitsin maiseman Ai-liikenteeseen, niin siinä olen sooloillut vähän omiani. Itseasiassa lennätän siellä toistaiseksi KORS-ORCA:n koneita! Syy on siinä, että mikäli haluaa siellä lentävän eurooppalaisia Tri-Motoreita niin olisi pitänyt asentaa se jättimäinen 360+ textuuripaketti sekä lisäksi "Bonus-paketti". Toistaiseksi en ole valmis ottamaan niin paljon Tri-Motor tekstuureja kovalevylle. Lataan niitä mielummin yksitellen ja kokoan myöhemmin oman "Eurooppa-paketin".

Noissa muissa kentissä tulee ymmärtääkseni asennusvalmiit Ai-paketit tarvittavine tekstuureineen mutta tämä Switsi näköjään olisi vaatinut tuon jättipaketin asennuksen tai sitten vaihtoehtoisesti pitää poimia itse ne tekstuurit niihin koneisiin mitä siellä sweitsin plaanissa lukee.
 

PerttiLode:
Saan sen koneen kentälle ja voin lentää sillä mutta en saa sitä kuin Ai koneeksi kentälle, se saa olla en viitsi tapella sen kanssa.

Wanhis:
Quote

Saan sen koneen kentälle ja voin lentää sillä mutta en saa sitä kuin Ai koneeksi kentälle, se saa olla en viitsi tapella sen kanssa.


Jaa . . vai tuommoinen juttu. Sitten olet ilmeisesti laittanut jonkun kenttäpaketin mukana tulleen "AI-Ford_Trimotor" mapin tekstuurit ja muut tiedostot simun default Tri-Motorin mappiin. Silloin käy niin, että Ai-koneen "aircraft.cfg" jyrää defu cfg:n ja sinulla on sitten vain AI-kone Tri-Motor lennettävänä ilman paneelia jne.

Esim. Tuo "AI-Ford-Trimotor-KORS-ORCA" lentsikkapaketti pitää laittaa sellaisenaan sinne Aircraft mappiin, eikä siihen default Fordiin mappiin tarvitse koskea. AI-liikenne taasen ei näy mikäli olet ne sinne defu mappiin laittanut koska simu EI etsi niitä ai-koneita defu-Fordin mapista vaan siellä aircraft kansiossa pitäisi olla se oma AI-Ford mappi.  Tämmöinen nyt tuli mieleen, että ehkä tuossa on käynyt noin.
 

Kokeilinpa vielä lentää läpilaskuja purjekoneella vuoren läpi. Otin käyttöön simun defu Shweizr:in jolla homma onnistui. Alla muutamia kuvia tapahtumasta.

Aloituskorkeudeksi otin noin 3000-jalkaa ja sieltä sitten nokkaa alas ja vauhtia keräämään.



Sitten vain odoteltiin nopeuden kiihtymistä sinne 150:n tietämille. Vetäisin aivan kentän pintoihin ja tähtäsin koneen keskelle tunnelia.



Olin laittanut torninäkymän hallin sisälle ja näkmät olivat kyllä tosi hurjat kun purjekone menee siitä matalalta ohi lähes maksinopeudellaan. tuosa vaiheessa nopeus on vielä reilusti yli sadan.



Todellisuudessa suhina olisi ollut melkoinen ja ääni olisi vielä voimistunut hallin sisällä kaikuessaan. Nopeus alkaa kuitenkin huolestuttavasti hiipua.



Takaporttia lähestyttäessä vedän lähes koko nopeuden korkeudeksi ja ulos tultaessa nopeutta onkin enään siinä 50:pin tietämillä.



Ulos tultaessa onkin sitten vielä tarpeeksi korkeutta kiitotielle liitelyyn ja nippa nappa sinne pääsinkin. Pyörä osuo maahan aivan asfaltin rajalle josta kone sitten rullasi asfaltille, joten katson lennon onnistuneeksi.
Vaikeustasoa voisi tasta sitten nostaa yrittämällä lentoa jostain muusta portista kuin tuosta joka on samalla linjalla takaportin kanssa.



PerttiLode:
Quote

Jaa . . vai tuommoinen juttu. Sitten olet ilmeisesti laittanut jonkun kenttäpaketin mukana tulleen "AI-Ford_Trimotor" mapin tekstuurit ja muut tiedostot simun default Tri-Motorin mappiin. Silloin käy niin, että Ai-koneen "aircraft.cfg" jyrää defu cfg:n ja sinulla on sitten vain AI-kone Tri-Motor lennettävänä ilman paneelia jne.

Esim. Tuo "AI-Ford-Trimotor-KORS-ORCA" lentsikkapaketti pitää laittaa sellaisenaan sinne Aircraft mappiin, eikä siihen default Fordiin mappiin tarvitse koskea. AI-liikenne taasen ei näy mikäli olet ne sinne defu mappiin laittanut koska simu EI etsi niitä ai-koneita defu-Fordin mapista vaan siellä aircraft kansiossa pitäisi olla se oma AI-Ford mappi.  Tämmöinen nyt tuli mieleen, että ehkä tuossa on käynyt noin.
 

Mulla ei edes ole defu kone  simussa joten se ei voi häiritä tätä ilmiötä, ainoa fordin jonka näen siellä on se joka on siellä tolpan nokassa, ja nämä ai-kone paketit ovat aircraft mapissa,
Kävin imuroimassa nämä uudestaan ja sama tulos


Wanhis:
Hmmm..jaa...Mihinkäs se defu Tri-Motor on häipynyt? Pitää koittaa illemmalla, että katoaako minulta Fordin Ai-koneet jos siirrän defu Fordin pois simusta. Kaitpa me nyt silti puhutaan samasta simusta eli Fs-2004:sesta?

Tuolla aiemmin kerroit, että voit lentää Fordin Ai-koneilla, eli modelli ja tekstuurit sitten ainakin toimivat. Joku  pikkujuttu tuossa nyt vain on vikana, pitäisi vain sytyttää että mikä? Onko Ai-liukusäädin "tapissa" eli 100%

Navigation

Up one level

Next page

Previous page