FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.17, 05:46

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print
Author Topic: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä  (Read 12542 times)
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #20 on: 21.05.12, 19:28 »

Millä konstillä sinä sait noi Ai koneet sinne?., mulla ei näy yhtään vaikka ne ovat siellä Aircraft mapissa, olisiko se siinä että minä en asentanut niitä suoraan simuun vaan  purin ne ensin erityiseen mappiin ja sieltä simuun

Esimerkiksi kenttäpaketti KORS-ORCA on minulla näin asennettuna:
Addon Sceneryssä on kansio "KORS-ORCA" Sen sisällä on normaalit Scenery ja Texture mapit. Scenery mapissa on tiedosto "Traffic_KERV-KORS.bgl" joka lennättää Ai-koneita.
Kenttäpaketin tekijä on muuten laittanut scenery kansioon lisäksi tuon Trafic.bgl:n sisällöt myös alkuperäisinä txt "raakaversioina" mikäli joku haluaa muokata plaaneja tai konekantaa TT-Tools ohjelmalla. No se on sitten eri juttu se, eikä ne txt tiedostot tietenkään sellaisenaan siellä mitään toimintaa saa aikaan, vaan nimenomaan tuo Traffic.bgl on se tärkeä.

[ attachment removed / expired ]

Lentsikat on sitten "Aircraft" kansiossa normaalisti. Alla olevassa kuvassa nuoli osoittaa KORS-ORCA:n Ai-kone mappia. Siellä sisällä on sitten kaikki ne sen kentän koneiden tekstuurit. Lisäksi sieltä pitää löytyä "model" mappi seka aircraft.cfg ja "Trimotor.air" tiedosto.
siinäpä tuo sitten on. Smiley

[ attachment removed / expired ]

Mitä taasen tulee tuon Sweitsin maiseman Ai-liikenteeseen, niin siinä olen sooloillut vähän omiani. Itseasiassa lennätän siellä toistaiseksi KORS-ORCA:n koneita! Syy on siinä, että mikäli haluaa siellä lentävän eurooppalaisia Tri-Motoreita niin olisi pitänyt asentaa se jättimäinen 360+ textuuripaketti sekä lisäksi "Bonus-paketti". Toistaiseksi en ole valmis ottamaan niin paljon Tri-Motor tekstuureja kovalevylle. Lataan niitä mielummin yksitellen ja kokoan myöhemmin oman "Eurooppa-paketin".

Noissa muissa kentissä tulee ymmärtääkseni asennusvalmiit Ai-paketit tarvittavine tekstuureineen mutta tämä Switsi näköjään olisi vaatinut tuon jättipaketin asennuksen tai sitten vaihtoehtoisesti pitää poimia itse ne tekstuurit niihin koneisiin mitä siellä sweitsin plaanissa lukee.
 Undecided

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #21 on: 21.05.12, 21:25 »

Saan sen koneen kentälle ja voin lentää sillä mutta en saa sitä kuin Ai koneeksi kentälle, se saa olla en viitsi tapella sen kanssa.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #22 on: 22.05.12, 05:23 »

Saan sen koneen kentälle ja voin lentää sillä mutta en saa sitä kuin Ai koneeksi kentälle, se saa olla en viitsi tapella sen kanssa.

Jaa . . vai tuommoinen juttu. Sitten olet ilmeisesti laittanut jonkun kenttäpaketin mukana tulleen "AI-Ford_Trimotor" mapin tekstuurit ja muut tiedostot simun default Tri-Motorin mappiin. Silloin käy niin, että Ai-koneen "aircraft.cfg" jyrää defu cfg:n ja sinulla on sitten vain AI-kone Tri-Motor lennettävänä ilman paneelia jne.

Esim. Tuo "AI-Ford-Trimotor-KORS-ORCA" lentsikkapaketti pitää laittaa sellaisenaan sinne Aircraft mappiin, eikä siihen default Fordiin mappiin tarvitse koskea. AI-liikenne taasen ei näy mikäli olet ne sinne defu mappiin laittanut koska simu EI etsi niitä ai-koneita defu-Fordin mapista vaan siellä aircraft kansiossa pitäisi olla se oma AI-Ford mappi.  Tämmöinen nyt tuli mieleen, että ehkä tuossa on käynyt noin.
 Undecided

Kokeilinpa vielä lentää läpilaskuja purjekoneella vuoren läpi. Otin käyttöön simun defu Shweizr:in jolla homma onnistui. Alla muutamia kuvia tapahtumasta. Smiley

Aloituskorkeudeksi otin noin 3000-jalkaa ja sieltä sitten nokkaa alas ja vauhtia keräämään.

[ attachment removed / expired ]

Sitten vain odoteltiin nopeuden kiihtymistä sinne 150:n tietämille. Vetäisin aivan kentän pintoihin ja tähtäsin koneen keskelle tunnelia.

[ attachment removed / expired ]

Olin laittanut torninäkymän hallin sisälle ja näkmät olivat kyllä tosi hurjat kun purjekone menee siitä matalalta ohi lähes maksinopeudellaan. tuosa vaiheessa nopeus on vielä reilusti yli sadan.

[ attachment removed / expired ]

Todellisuudessa suhina olisi ollut melkoinen ja ääni olisi vielä voimistunut hallin sisällä kaikuessaan. Nopeus alkaa kuitenkin huolestuttavasti hiipua.

[ attachment removed / expired ]

Takaporttia lähestyttäessä vedän lähes koko nopeuden korkeudeksi ja ulos tultaessa nopeutta onkin enään siinä 50:pin tietämillä.

[ attachment removed / expired ]

Ulos tultaessa onkin sitten vielä tarpeeksi korkeutta kiitotielle liitelyyn ja nippa nappa sinne pääsinkin. Pyörä osuo maahan aivan asfaltin rajalle josta kone sitten rullasi asfaltille, joten katson lennon onnistuneeksi.
Vaikeustasoa voisi tasta sitten nostaa yrittämällä lentoa jostain muusta portista kuin tuosta joka on samalla linjalla takaportin kanssa. Smiley

[ attachment removed / expired ]

« Last Edit: 22.05.12, 05:34 by Jari Vanhatupa »

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #23 on: 22.05.12, 06:49 »

Jaa . . vai tuommoinen juttu. Sitten olet ilmeisesti laittanut jonkun kenttäpaketin mukana tulleen "AI-Ford_Trimotor" mapin tekstuurit ja muut tiedostot simun default Tri-Motorin mappiin. Silloin käy niin, että Ai-koneen "aircraft.cfg" jyrää defu cfg:n ja sinulla on sitten vain AI-kone Tri-Motor lennettävänä ilman paneelia jne.

Esim. Tuo "AI-Ford-Trimotor-KORS-ORCA" lentsikkapaketti pitää laittaa sellaisenaan sinne Aircraft mappiin, eikä siihen default Fordiin mappiin tarvitse koskea. AI-liikenne taasen ei näy mikäli olet ne sinne defu mappiin laittanut koska simu EI etsi niitä ai-koneita defu-Fordin mapista vaan siellä aircraft kansiossa pitäisi olla se oma AI-Ford mappi.  Tämmöinen nyt tuli mieleen, että ehkä tuossa on käynyt noin.
 Undecided

Mulla ei edes ole defu kone  simussa joten se ei voi häiritä tätä ilmiötä, ainoa fordin jonka näen siellä on se joka on siellä tolpan nokassa, ja nämä ai-kone paketit ovat aircraft mapissa,
Kävin imuroimassa nämä uudestaan ja sama tulos

[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 22.05.12, 07:30 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #24 on: 22.05.12, 10:26 »

Hmmm..jaa...Mihinkäs se defu Tri-Motor on häipynyt? Pitää koittaa illemmalla, että katoaako minulta Fordin Ai-koneet jos siirrän defu Fordin pois simusta. Kaitpa me nyt silti puhutaan samasta simusta eli Fs-2004:sesta?
Tongue
Tuolla aiemmin kerroit, että voit lentää Fordin Ai-koneilla, eli modelli ja tekstuurit sitten ainakin toimivat. Joku  pikkujuttu tuossa nyt vain on vikana, pitäisi vain sytyttää että mikä? Onko Ai-liukusäädin "tapissa" eli 100%

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #25 on: 22.05.12, 10:35 »

Hmmm..jaa...Mihinkäs se defu Tri-Motor on häipynyt? Pitää koittaa illemmalla, että katoaako minulta Fordin Ai-koneet jos siirrän defu Fordin pois simusta. Kaitpa me nyt silti puhutaan samasta simusta eli Fs-2004:sesta?
 Tongue
Tuolla aiemmin kerroit, että voit lentää Fordin Ai-koneilla, eli modelli ja tekstuurit sitten ainakin toimivat. Joku  pikkujuttu tuossa nyt vain on vikana, pitäisi vain sytyttää että mikä? Onko Ai-liukusäädin "tapissa" eli 100%

Tri-moottorin otin pois vain kun halusin nähdä oliko se vikana, mutta ei se asiaan vaikuttanut,
juu FS9 on kyseessä
juu voin lentää AI koneella ilman mittareita ja voin panna ai koneen textuurit defu koneeseen niin silloin on mittaritkin mukana.
Näetkö sinä molemmat kone paketit siellä simun konelistalla AI-ford-ford ja AI-Ford
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #26 on: 22.05.12, 10:55 »

Näetkö sinä molemmat kone paketit siellä simun konelistalla AI-ford-ford ja AI-Ford

Pitääpä katsoa illemmalla kotikoneelta. Minulla ei ole nykyään simua tässä työpaikan läppärissä. Pitäisi hommata tänne joku tehokkaampi pöytäkone niin voisi simutella täälläkin jos ei muita hommia ole. Hohhoijaa taidanpa keittää kahvia . . .
 Tongue

Edit: Konelistalla näkyvät: Ford ja AI-Ford-Ford mutta ei AI-Ford.  Ford on se simun defuault missä on kolme maalausta ja AI-Ford-Ford, siellä on 17kpl ai-maalauksia. Noilla ai-koneilla pystyy lentämään mutta 2-D panelissa ei näy eteenpäin kuin mustaa, sivuille näkyy mutta ei ole tekstureeja ohjaamossa. samoin virtual-cokpitin tekstuurit puuttuu.

Onko sinulla se Ai-koneita ohjaava Trafik.bgl samassa paikassa kuin minulla? Koita laittaa se kokeeksi sinne missä sinulla on muutkin toimivat Ai-Trafik.bgl:ät. Fs 2004:sessa ne ovat vakiona simun pääkansion Scenery/World/Scenery mapissa. Sitten käynnistät simun uudelleen ja katso lukeeko simu käynnistyksessä uuden muutoksen. Lähinnä nyt tulee vielä mieleen, että jos sinulla on Win-7 käyttöjärjestelmä niin jospa se vaatii jotain omia temppuja tuon Ai-liikenettä ohjaavien Trafik.bgl:en sijoittamisen suhteen? Jospa se ei hyväksykkään sitä, että ne Trafik.bgl:ät ovat Addon-Sceneryssä?
« Last Edit: 22.05.12, 15:47 by Jari Vanhatupa »

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #27 on: 22.05.12, 17:20 »

Mulla on XP. se että se toinen konepaketti ei näy johtuu siitä että siinä on jotain vikaa siinä air fiilissä, ota siitä joka näkyy ja laita siihen näkymättömään ja kirjota yli niin jopas rupes näkyyn, ainakin mulla mutta AI koneet eivät tule esiin kuitenkaan.
kokeilen neuvoasi sen bgl fiilin kassa.
Ei vaikuta mitään, ne ovat semmoisia haamukoneita jotka tulevat esiin vain puolenkuun aikana ja silloinkin keskellä yötä.
Näihin voi ottaa paneelin ja soundin defu koneesta niin saa 2d paneelin, jos ottaa texture mapista vielä ne 3d texturit niin "voila" on kaikki mukana
« Last Edit: 22.05.12, 18:07 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #28 on: 22.05.12, 18:07 »

se että se toinen konepaketti ei näy johtuu siitä että siinä on jotain vikaa siinä air fiilissä, ota siitä joka näkyy ja laita siihen näkymättömään ja kirjota yli niin jopas rupes näkyyn, ainakin mulla mutta AI koneet eivät tule esiin kuitenkaan.

Kappas niinpä olikin viallinen, nyt näkyy minullakin "AI-Ford" valikossa.  Smiley

Quote
ne ovat semmoisia haamukoneita jotka tulevat esiin vain puolenkuun aikana ja silloinkin keskellä yötä.

Mielenkiintoista näkyvät siis vain yöllä, tätä pitää pohtia . . mikähän tuossa on . . aikatauluissa ehkäpä kukaties jotain?
Tässä muuten ainakin minulla toimivat Traffik.bgl:ät suoraan simusta. Voihan se olla, että ne sinun on korruptoituneet kukaties.

http://www.paste.fi/file/13377094194534

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #29 on: 22.05.12, 18:19 »

Mielenkiintoista näkyvät siis vain yöllä, tätä pitää pohtia . . mikähän tuossa on . . aikatauluissa ehkäpä kukaties jotain?
Tässä muuten ainakin minulla toimivat Traffik.bgl:ät suoraan simusta. Voihan se olla, että ne sinun on korruptoituneet kukaties.

http://www.paste.fi/file/13377094194534

Quote

Toi on vain minun ajattelua, nyt sai ne esiin kun luin sinun kirjotuksesi vielä kerran, se sliideri tappiin niin tuli koneet kentälle
Mitäs ne nämä trafik+filet tekevät aikaseksi, juu juu nyt näin kun katoin sinne sisälle mitä ne olivat

[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 22.05.12, 18:27 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #30 on: 22.05.12, 18:34 »

No Hieno juttu! Pääsee ihastelemaan upeita koneita kentällä. Smiley

Juu, siis niissä Trafik fileissä on ne Ai-koneiden aikataulut, kenttien koordinantit, ja tiedot mitä koneita lennätetään.
Tuo Trafik.bgl file syntyy TT-Tools ohjelmalla vain nappia painamalla kunhan sille ohjelmalle annetaan ne perustiedot tavallisena teksti.txt tiedostona, jotka muuten myöskin tulevat näiden edellätestattujen kenttien mukana kaikenlaisten kokeilijoiden iloksi, kuten tuolla edellä kerroin.

Näppätä ohje tuo sinun esittämä Ai-koneen muuntaminen lennettäväksi versioksi, tuohan on itseasiassa varsin kätevää. Smiley

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #31 on: 22.05.12, 18:56 »

Näitä Fordeja on vain 18kpl jäljellä koko maailmassa ja lentävässä kunnossa vain 8kpl.
Vähän turhanpäivästä tietoa.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #32 on: 23.05.12, 05:19 »

Näitä Fordeja on vain 18kpl jäljellä koko maailmassa ja lentävässä kunnossa vain 8kpl.

Sentään on vielä jäljellä . . Mikä lie Tri-Motorin historia Suomessa? Tuskin niitä täällä on ollut muuta kuin ehkä vain käymässä.
Tarkemmin en tiedä mutta jokatapauksessa tuolta Tri-Motor sivuston valtavasta repaint-kirjastosta löytyy kuvitteellisia repainteja vähän joka lähtöön. Myös Suomalaisia on useita. Alla pari kuvaa yhdestä vaihtoehdosta.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Tässä vielä kiva yotube linkki missä ollaan mukana Tri-Motor lennolla matkustajan vinkkelistä katsottuna.

http://www.youtube.com/watch?v=ArOZ6DzbEUs&feature=related


Esa Sulanko
Offline Offline

Posts: 2338
Date Registered: 28.06.05

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #33 on: 23.05.12, 07:05 »

Olipas mielenkiintoinen video!
Saas kattoo, joskohan minäkin tässä lähitulevaisuudessa saisin jonkun kuvasen, vaikkapa tonne Jukka Juutilaisen hävittäjä sivustolle.
Ei kait sen olis niin väliä, vaikka kone olisikin jo II-WW:stä?

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2378
Date Registered: 12.01.03

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #34 on: 23.05.12, 10:04 »

Löysin tämän kuvan OH-ALK, ei ole sama kone

[ attachment removed / expired ]
Arttu Heinonen
Offline Offline

Posts: 642
Date Registered: 24.01.10

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #35 on: 23.05.12, 17:13 »

Eikös tuo ford trimotor ole vain lisenssillä tehty Fokker F.VII? Tuollainehan oli käytössä Suomen punaisella ristillä vuosina 41-43, rek. FE-2. Se hankittiin Tanskan vastaavan kautta, rekisteri silloin oli OY-DEV. Tuostahan voisi jotain painttia väsätä...
Tuossa kuva: http://www.oy-reg.dk/billeder/l10885.jpg

EDIT: tuossa FE-2: http://img.wp.scn.ru/camms/ar/334/pics/78_1.jpg

Arttu
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #36 on: 23.05.12, 17:17 »

Ovathan nuo kaksi kyllä täysin eri kone, vaikka niissä huomattavia yhtäläisyyksiä onkin.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Arttu Heinonen
Offline Offline

Posts: 642
Date Registered: 24.01.10

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #37 on: 23.05.12, 17:19 »

Ovathan nuo kaksi kyllä täysin eri kone, vaikka niissä huomattavia yhtäläisyyksiä onkin.

No, innostuinpa sitten turhasta  Grin
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #38 on: 24.05.12, 05:09 »

Mielenkiintoisia kuvia mutta mikäs kone siellä Artun postaaman Fokker-kuvan taustalla on parkissa. Näenkö oikein, että siinä on kolme moottoria? Lieneekö joku Junkersin malli?

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5241
Date Registered: 14.12.05

Re: Säpinää Ford Tri-Motorin ympärillä
« Reply #39 on: 24.05.12, 08:40 »

Tuo sun kuvasi "Sampo OH-ALK" Ford Trimotor on kyllä täysin fiktiivinen paintti. Oikea Sampo OH-ALK oli Junkers Ju-52. Tästä tarkemmin: http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,39263.0.html

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1