3. lentäjäosaston johtaja vaihtuu

<< < (5/8) > >>

Pade:
No nyt näin kolmososastoon kuuluvana, niin pakko kyllä myöntää, että Lindén on tehnyt työnsä hyvin sinä aikana mitä olen itse ollut yhtiössä. Apua ja
neuvoja tuli vaikka olikin ulkomailla. Nuo pari listaa mitkä kerkesin Aleksin aikana lentää niin tulivat ihan ajallaan. Hieman oli tiukan oloinen ja kuulujen mukaan ehkä välillä vähän liiankin
mutta eipä sillä kai sen enempää ole väliä. Pitääpähä tulevien PPL-lentäjien harjoitella lentokokeeseenkin 

Sitten mitä Olliin tulee. Kenenkään ei kannattaisi vielä alkaa moittimaan yhtään mistään. Olli on ollu nyt oj:na pari päivää ja en näe kyllä yhtään syytä moittia häntä.
Tulevaisuudessahan sen sitten näkee, että kumpi on parempi. Ainakin itse sain hyvän vaikutelman Ollista jo ensinmäisestä sposti viestistä. Ja toivotan ainakin
itse Ollin tervetulleeksi osastonjohtajaksi.

Mutta tämä valinta kysymys taas sitten. Porukka on hieman ehkä ylireagoinnut ja onhan sinänsä väärin että lentäjille ei kerrota ennen kuin on vasta päätetty.
Kuten tuo Oskari puhuikin avoimesta hausta, niin olen kyllä itsekin sitä mieltä että se olisi reilumpaa ja silloin näkisi myös lentäjien aktiivisuutta ja kiinnostusta ylempiin
hommiin yhtiössä.

Tämä on vain oma näkemykseni.

Lauri FIN918:

Sitten mitä Olliin tulee. Kenenkään ei kannattaisi vielä alkaa moittimaan yhtään mistään. Olli on ollu nyt oj:na pari päivää ja en näe kyllä yhtään syytä moittia häntä.

Kuka häntä on mennyt moittimaan 

Pade:

Kuka häntä on mennyt moittimaan 

No meinasin noita hänen lentotuntejaan yhtiössä joista osa on sanonut vähän nehatiivista ja ettei tartte nyt ihan seuraavissa viesteissäkään.

Osguu:

Meni taas vähän ohi, että mitä reiluutta tai oikeudenmukaisuutta se lisää, että joku klikkailee sun lentoselvitykset ja tekee listan kuukausittain, ja maks. kaksi kertaa vuodessa laittaa tyyppikoulutukseen?

Jos nyt muutaman epäoikeudenmukaisuuden, joita on tullut bongattua, jakaisin... Ensimmäinen tuossa jo mustattunakin.

Melko monella hyvävelijäsenellä on ollut tapana vaihdella konetyyppiä HYVIN paljon useammin kuin sääntöjen mukaisten 6kk välein, parhaat vaihtelee 1kk välein A320->757->MD11->MFF->EMB-> mikä milloinkin sattuu kiinnostamaan. Lisäksi tulee mieleen lähiajoilta tapaus, jossa ei-aktiivisia jäseniä poistaessa pihalle napsahti eräs ei-aktiivinen OJ mukana, ja hänelle kyllä luotiin samantien uusi profiili ja uudet tunnit. Tuo vanhojen tuntien huomiointikin tuntuis menevän pärstäkertoimella.  Uusilla tunnuksilla <100h keränneitä kultapossukerhon jäseniä siirretään lentämään melkeinpä suoraan "koulutuksesta" MD11/MFF/757 "kun heillä on aiemmin vuonna miekka ja kypärä ollut sen ja sen verran tunteja"... Kyllä mullakin on vuodelta 2010 reippaat 600h tiimaa, enkä silti päässyt suoraan 757an puikkoihin tällä kerralla. 

Lisäksi tapaus, jossa VF:n kirjoilla oleva veljeskunnan jäsen löytyi toisenkin yhtiön kirjoilta, ja siitä erehdyttiin mainitsemaan, niin auta armias että tuli pas*aa niskaan siitä että olkaa hiljaa kun ette asioista tiedä. (tämä siis ennen sääntömuutosta)

Kovasti aina väitetään ettei ole mitään erikoisetuja, mutta ei nyt tarvitse mikään einstein olla huomatakseen, ettei säännöt ole samat kaikille.
Kyllä tästä on ennenkin foorumilla mainittu, mutta aina on vastaus ollut kutakuinkin mallia "pidä pääsi kiinni kun et asioiden oikeaa laitaa tiedä"

Muunmuassa tämänkaltaisiin asioihin tässä yritetään hakea muutosta tällä avoimuudella ja luulen, että se on sitä reiluutta mistä Ollikainenkin puhuu. Tässähän on nyt muutamia kehitysehdotuksia heitetty avoimista paikkojen hauista tulevaisuudessa, eli eikö siitä olisi hyvä aloittaa?

PS: Lisäksi tämä sama sakki on kohta kolme vuotta lupaillut uutta koulutusmateriaalia seuraavaan hakuun, eikä ole vielä mitään näkyvää saatu aikaiseksi...

PPS: Vaikka ylläolevasta tekstistä ei sitä huomaakkaan, niin toki yhtiössä on todella paljon hyvääkin, siksi minäkin olen listoilla jo toistamiseen.

Lauri FIN918:
Asiallista tekstiä Henriltä!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page