YouTube - muuta kuin ilmailua

<< < (21/454) > >>

Osku:
Quote

Enivei, kyllä tuollaiset vehkeet pitäisi olla tosiaankin sellaisessa paikassa, että sinne ei voi ajaa vahingossa, vaan yritys oikaista on viimeisen päälle tahallinen....ja silloinkin järjestelyt pitäisi olla sellaiset, että siihen ei voi ajaa vauhdilla - hidastetöyssyt tms.


Amsterdamissa olen tuollaisia nähnyt, ja ne olivat sellaisella alueella, jossa niitä ei millään tavoin voinut olla huomaamatta. Nuo ovat nimenomaan huoltoliikenteelle tarkoitettuja, kävelykadulla ja huoltoteillä. Nää tapaukset mitä tossa videossa on, niissähän nimenomaan mentiin täysin vastuuttomasti päistikkaa toisen auton imussa päin näitä laitteita. Nuohan lähtevät nousemaan heti kun laite on huomannut auton menneen yli.

Tyhmästä päästä saa tuossa kärsiä koko ruumis, ja ettei vain olisi ollut lapsia tuon yhden auton takapenkillä? Kortti pois tuollaiselta vähäjärkiseltä vanhemmalta. "Vähän" huono tietty tuo video kuvaamaan tuollaisten käyttötapoja ja -kohteita.

Mckeke83:
Quote

Joo kyllähän se tuon laitteen pointti on ihan selvä, mutta ei mikään turvalaite saisi olla tuollainen, joka saattaa aiheuttaa pahoja vammoja. Varsinkin kun se lienee huonosti merkitty tms. Jos huomaat, niin citymaasturin kuljettaja pitelee päätään törmäyksen jälkeen. Kasvoihin jopa 1700kg:n (mallista riippuen) voimalla räjähtävä turvatyyny on aina sairaalareissun paikka. Viimeisen auton kuljettaja lyö päänsä tuulilasiin -> jopa kallovamma mahdollinen. Okei, sitä oliko viimeisen auton kuljettajalla turvavyö kiinni, en osaa sanoa.

Enivei, kyllä tuollaiset vehkeet pitäisi olla tosiaankin sellaisessa paikassa, että sinne ei voi ajaa vahingossa, vaan yritys oikaista on viimeisen päälle tahallinen....ja silloinkin järjestelyt pitäisi olla sellaiset, että siihen ei voi ajaa vauhdilla - hidastetöyssyt tms.

Aivan totta, vaarallisiahan nuo ovat. Itseäni lähinnä huvitti tuo video, koska epäilen tolppaan ajaneilla olleen tiedossa, että tolppa kuitenkin sieltä nousee. Oiva esimerkki siitä, että aina ei kannata yrittää mennä siitä missä aita saattaa olla matalin.

mmniemi:
Toulousissa oli keskustorin ympärillä tuollaisia sellaisessa paikassa, että siihen ei pitäisi kenenkään tulla suoraan kovalla vauhdilla. Käytännössä taisi olla niin, että aukion molempia reunoja pitkin pääsi ajamaan, ja nuo systeemit oli sitten siinä kolmannella sivulla silleen, että sinne ei päässyt kääntymään kuin yhdestä suunnasta ja suoraan ei voinut ajaa, kun muut tiet siinä olivat yksisuuntaisia vieden aukiolta poispäin. Takseilla (ja saattoi olla busseillakin) oli sitten kortti, jonka ne työnsi automaattiin, jolloin tolpat vetäytyivät hetkeksi alas. Ja siinä ne tuntuivat toimivan oikein hyvin... Eli jos tuollaiset sijoitetaan esim. niin, että niihin ei voi ajaa suoraan mistään, vaan siihen kohtaan pitää kääntyä, ei ne mielestäni ole millään tavalla vaaralliset...

vino:
Quote

Astetta jykevämpi versio em. laitteesta.

http://www.youtube.com/watch?v=UpiwM3QQA0g&NR

Täällä Turussa olen nähnyt Åbo Akademin pihassa tuollaisen. Tosin se on aika hyvin valaistu.

/Mikko

Tatu:
Laitetaan nyt tähän vaikka liittyykin ilmailuun.... 
http://www.youtube.com/watch?v=Nq55R7R-qfw

En tiedä joko tämä oli linkitetty jossain...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page