Finnairin lentosuunnitelmat

(1/4) > >>

Juhozzz:
Moi,

Olen tässä simu-urani aikana ollut abouttirallaa kymmenessä virtuaalilentoyhtiössä ja varsinkin viime aikoina ruvennut ihmettelemään miksei Virtual Finnair tarjoa foorumillaan lentäjille mitään tietoa esimerkiksi laivastonsa lentosuunnitelmaan merkattavista remarks-osion varusteista yms. Kuitenkin jokainen muista yhtiöistä tarjoaa tämän mukavan lisän jäsenilleen. Tiedän, että foorumilla ja lentoyhtiössä on useita henkilöitä joilla nämä tiedot ovat ja kysyisinkin olisiko mahdollista saada niitä tänne julkisesti?

Lauri FIN918:
Musta sinänsä tää on kivaa vaihtelua. Saa itse kattoa tuulikartat ja miettiä parhaat reitit jne. Ei vain copy pasteta kaikkea .

Juhozzz:

Musta sinänsä tää on kivaa vaihtelua. Saa itse kattoa tuulikartat ja miettiä parhaat reitit jne. Ei vain copy pasteta kaikkea .

En tarkoita tuota vaan sitä, että olisi mukava jos yhtiö tarjoaisi lentäjilleen vaikka juurikin nuo lentosuunnitelman täyttämiseen tarvittavat tiedot. Eiväthän ne verkossa mitenkään pakollisia ole, mutta toisivat kuitenkin mukavan lisän operointiin. Mutta jos yhtiön kanta on sama kuin sinun, niin mielestäni jokin on todella pahasti pielessä.

Pe7e:
Samaa tässä mietin myös, että mitä kaikkea monella muulla VA:lla on, ja mitä VF:llä ei ole. Moni yhtiöhän tarjoaa mm. jonkinnäkösiä firmakohtasia prosedyyrejä / checklistejä / ops manuaaleja konetyypeille jne. Suomalaiseen tapaan noista taitaa olla turha edes haaveilla esim. Finnairilta saataviksi.

Samoin muilta löytyy paljon monipuolisempia "briefing-paketteja" jne. VF:llä ainoastaan noi kivikautiset "vakioreitit" kotimaan lennoille.

Samoin noita Juhon mainitsemia "operatiivisia" tietoja, kuten vaikkapa CI:t konetyypeille yms. voisi löytyä jostain operations manuaalista jne...

Onhan näitä...

Joona:
Pitäisikö vaihtaa lentoyhtiötä sitten sellaiseen parempaan

Navigation

Up one level

Next page