Hyvää kesää vain foorumille

!
Tässä kesän alun kunniaksi ajattelin tehdä matkastoorin lennostani KJFK-EGLL. Pitemmittä puheitta lennon tietoihin ja itse kuviin

:
Elikkä reitti näytti seuraavanlaiselta:
MERIT HFD PUT TOPPS N125A YAY HECKK 53W050N 55W040N 56W030N 56W020N RESNO DCT KOKIB DCT BAKUR UN546 STU UP2 OKESI Y3 BEDEKAloitamme lennon pinnalla F350 ja myöhemmin tarkoitus olisi stepata F370(tämä ei ole varmaa).
KJFK Metar:
KJFK 040751Z 04006KT 10SM FEW040 SCT120 16/12 A2963 RMK AO2 SLP032 T01560122
Heti perämieheni kanssa päätettiiin että kiitotie 4L tulee olemaan nousu kiitotie/rata

.
Loadsheet:
L O A D S H E E T ISSUED BY APPROVED DATE TIME
04 JUN 2012 0934
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS ......... ..........
MIKA MONONEN LAURI SIVUOJA
FROM/TO FLIGHT A/C REG A/C TYPE CONFIG
KJFK/EGLL VIR46W G-VTOP B747-400/CF6-80C2B1F C44 Y381
WEIGHT DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS 27260 2/27260
PASSENGER/CABIN BAG 25690 AD/295 C/26 I/10 TTL 321+10
TOTAL PAYLOAD 52950 LAST MINUTE CHANGES
DRY OPERATING WEIGHT 178755 DEST SPEC CL/CPT +/- WEIGHT
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 231705 MAX 246074
TAKE OFF FUEL 89550
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 321255 MAX 326386 L
TRIP FUEL 74040
LANDING WEIGHT ACTUAL 247215 MAX 285763
TAXI OUT FUEL 450
UNDERLOAD BEFORE L.M.C. 5131 LIMITED BY TOW LMC TOTAL + / -
BALANCING/TRIM CONDITIONS
MACZFW 19.53%
MACTOW 24.80% STAB TRIM: 5.6
MACLDW 20.70%
MAC LIMITS
ZFW FWD 13.00% AFT 33.00%
TOW FWD 8.50% AFT 33.00%
LDW FWD 13.00% AFT 33.00%
TRIM BY CABIN AREA
A32.B33.C256
CAPTAINS INFORMATION/NOTES
STD WEIGHTS USED ADULT/84 CHILD/35 INFANT/0
BLOCK FUEL/ 90000 (111455 LITER)
LANDG FUEL/ 15510 ( 19207 LITER)
TAXI TIME 10 MIN
CREATED WITH TOPCAT 2.70 (21JAN11)
AIRCRAFT FILE VERSION 1.31 (08JUN10)
END LOADSHEET VIR46W KJFK-EGLLElikkäs mukana oli 295 aikuista, 26 lasta ja 10 sylivauvaa

.
Ja nousulle näytti tältä Take-off results:
TAKE-OFF KJFK/JFK RWY 04L TORA 3460M
G-VTOP BOEING 747-400 CF6-80C2B1F
JOHN F.KENNEDY INTL
TEMP +15C QNH 1003 WIND 050/07 (06KT HW)
------------------ CONDITIONS -------------------
** FLAPS 20 ** TO2 ** DRY **
** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **
ASSUMED TAKE-OFF WEIGHT 321255 KG
------------------ FULL THRUST -------------------
+15C 326386 OBS(B) 142-144 152 163 869M 99.9%
---------------- REDUCED THRUST -----------------
//+30C 324853 OBS(B) 142-143 152 163 764M 97.4%
+31C 322300 OBS(B) 142 152 163 750M 97.2%
+32C NOT AUTH
***************************************************
DO NOT EXCEED MAX STRUCT TAKE-OFF WGHT OF 396893 KG
***************************************************
------------------ ENGINE OUT -------------------
AT 3 DME 'JFK' 115.9 RT TO 'DPK' 117.7 (INBD 258,
LT).
---------------------- END -----------------------
Ja sitten kuviin

:
1. Kylmänä ja pimeänä löytyy G-VTOP ständiltä 29!
[ attachment removed / expired ]
2. Ei muuta kun hommiin. APU saatu jo päälle.
[ attachment removed / expired ]
3. Yksi Swissairin kapteeni innostui räpsäsemään kuvan walk aroundillansa ja lähettämään sen mulle.
[ attachment removed / expired ]
4. FMC Thrust Limit sivun täyttöä....
[ attachment removed / expired ]
5. Sitten ollaankin jo työnnetty ja 3&4 rullaa mukavasti.
[ attachment removed / expired ]
6. Ja sama kapteeni taas hommissa. Tosin vain mustavalkoisena.
[ attachment removed / expired ]
7. Ohjauspintoje testailua...
[ attachment removed / expired ]
8. Sitten ollaan rullattu L ja K kautta, ylittäen kiitotien 31L, kiitotielle 04L.
Take-off and take-off thrust![ attachment removed / expired ]
9.
Take-off thrust...SET![ attachment removed / expired ]
10. Ja torninpoika se yhden kuvan näpsäsi.
[ attachment removed / expired ]
11. Ja nyt oli taas asialla matukustaja...
[ attachment removed / expired ]
12. Menossa juuri pinnan 120 läpi

.
[ attachment removed / expired ]
13. Cruise started.
[ attachment removed / expired ]
14. Pilvipeitettä riitti vaikka muille jakaa näin aluksi cruisessa

.
[ attachment removed / expired ]
15.
[ attachment removed / expired ]
Tässä kohtaa vilkaistiin EGLL TAF:ia ja sehän näytti tältä:
EGLL 041102Z 0412/0518 01012KT 9999 FEW018 SCT030
BECMG 0421/0424 VRB03KT PROB30 0501/0506 8000
BECMG 0506/0509 16012KT
TEMPO 0513/0516 7000 -RA BKN014
BECMG 0516/0518 7000 -RA SCT011 BKN014Odotettavissa siis 09L

.
16. Jättövanasta näkyy kuinka juuri mentiin reittipisteen ohi

.
[ attachment removed / expired ]
17. Ahhh. Ihana tunne kun pitkän odotuksen jälkeen maata on näkyvissä. Aloin jo tulla merisairaaksi

.
[ attachment removed / expired ]
Tässä vaiheessa lentoa kävimme lasku brifingin perämiehen kanssa.
Odotettavissa joko OCK 2F jonka jälkeen OCK transsia pitkin ILS 09L taikka todennäköisemmin EGTL_SE_CTR:n vektorit.
Landing Results:
LANDING EGLL/LHR RWY 27R LDA 3901M
G-VTOP BOEING 747-400 CF6-80C2B1F
LONDON HEATHROW
TEMP +13C QNH 1017 WIND 300/07 (06KT HW)
-------------- INFLIGHT CONDITIONS --------------
** FLAPS 30 ** DRY ** LDG MANUAL **
** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **
ASSUMED LANDING WEIGHT 247215 KG
VREF=142KT VAPP=147KT
---------------- MAXIMUM BRAKING ----------------
MAX MANUAL 400000 KG 1054M (REM 2847M)
-------------- AUTOBRAKE LDG DIST ---------------
AUTO 1 372315 KG 2659M (REM 1242M)
AUTO 2 400000 KG 2247M (REM 1654M)
//AUTO 3 400000 KG 1941M (REM 1960M)
AUTO 4 400000 KG 1639M (REM 2262M)
AUTO MAX 400000 KG 1355M (REM 2546M)
***************************************************
MAXIMUM STRUCTURAL LANDING WEIGHT IS 285763 KG
***************************************************
---------------------- END -----------------------
18.
Descend FL260, VIR46C. 
[ attachment removed / expired ]
19. Sitten tuli holdaus määräys OCK:lla
[ attachment removed / expired ]
20. Pudotellaan...
[ attachment removed / expired ]
21. London Control vectoroi...
[ attachment removed / expired ]
22. ...ILS lähestymiseen 09L

.
[ attachment removed / expired ]
23.
[ attachment removed / expired ]
24.
[ attachment removed / expired ]
25. Touchdown!
[ attachment removed / expired ]
26.
[ attachment removed / expired ]
27. Kyllä sitä kumia paloi vähäsen...
[ attachment removed / expired ]
28. Vapautetaan A8
[ attachment removed / expired ]
29. Jonka jälkeen rullattiin A, E ja G:n kautta ständille 331

.
[ attachment removed / expired ]
30. Nyt on kone palautettu samaan tyylilajiin kuin sen löysimmekin!
[ attachment removed / expired ]
Nyt tämä kapteeni karkaa iltaelokuville. Kiitän ja kumarran!
Ps. Kone on minulle vielä hieman uusi(en ole ihan kaikkea vielä päässyt treenaamaan läpi) joten ilmoittakaa ihmeessä virheistä

.
Lauri