VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]

(1/5) > >>

Lauri FIN918:
Hyvää kesää vain foorumille !

Tässä kesän alun kunniaksi ajattelin tehdä matkastoorin lennostani KJFK-EGLL. Pitemmittä puheitta lennon tietoihin ja itse kuviin :

Elikkä reitti näytti seuraavanlaiselta:

MERIT HFD PUT TOPPS N125A YAY HECKK 53W050N 55W040N 56W030N 56W020N RESNO DCT KOKIB DCT BAKUR UN546 STU UP2 OKESI Y3 BEDEK
Aloitamme lennon pinnalla F350 ja myöhemmin tarkoitus olisi stepata F370(tämä ei ole varmaa).

KJFK Metar:
KJFK 040751Z 04006KT 10SM FEW040 SCT120 16/12 A2963 RMK AO2 SLP032 T01560122


Heti perämieheni kanssa päätettiiin että kiitotie 4L tulee olemaan nousu kiitotie/rata  .

Loadsheet:


L O A D S H E E T              ISSUED BY        APPROVED      DATE         TIME
                                                              04 JUN 2012  0934
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS       .........       ..........
                              MIKA MONONEN   LAURI SIVUOJA


FROM/TO    FLIGHT    A/C REG      A/C TYPE                  CONFIG 
KJFK/EGLL  VIR46W    G-VTOP       B747-400/CF6-80C2B1F      C44 Y381     

                         WEIGHT   DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS      27260   2/27260

PASSENGER/CABIN BAG       25690   AD/295 C/26 I/10    TTL 321+10

TOTAL PAYLOAD             52950                           LAST MINUTE CHANGES
DRY OPERATING WEIGHT     178755                     DEST  SPEC  CL/CPT  +/-  WEIGHT
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL  231705   MAX   246074
TAKE OFF FUEL             89550
TAKE OFF WEIGHT  ACTUAL  321255   MAX   326386 L
TRIP FUEL                 74040
LANDING WEIGHT   ACTUAL  247215   MAX   285763
TAXI OUT FUEL               450

UNDERLOAD BEFORE L.M.C.    5131   LIMITED BY TOW            LMC TOTAL  + / -

BALANCING/TRIM CONDITIONS
MACZFW  19.53%
MACTOW  24.80%   STAB TRIM: 5.6
MACLDW  20.70%

MAC LIMITS
ZFW   FWD 13.00%   AFT 33.00%
TOW   FWD  8.50%   AFT 33.00%
LDW   FWD 13.00%   AFT 33.00%

TRIM BY CABIN AREA
A32.B33.C256


CAPTAINS INFORMATION/NOTES
STD WEIGHTS USED  ADULT/84 CHILD/35 INFANT/0
BLOCK FUEL/  90000 (111455 LITER)
LANDG FUEL/  15510 ( 19207 LITER)
TAXI TIME 10 MIN

CREATED WITH TOPCAT   2.70 (21JAN11)
AIRCRAFT FILE VERSION 1.31 (08JUN10)

END LOADSHEET VIR46W KJFK-EGLL

Elikkäs mukana oli 295 aikuista, 26 lasta ja 10 sylivauvaa .

Ja nousulle näytti tältä Take-off results:

TAKE-OFF KJFK/JFK  RWY 04L  TORA 3460M           
G-VTOP  BOEING 747-400 CF6-80C2B1F
JOHN F.KENNEDY INTL                               

TEMP +15C   QNH 1003   WIND 050/07 (06KT HW)

------------------  CONDITIONS  -------------------
            ** FLAPS 20 ** TO2 ** DRY **           
         ** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **         

         ASSUMED TAKE-OFF WEIGHT 321255 KG         

------------------  FULL THRUST -------------------
  +15C 326386 OBS(B) 142-144 152 163    869M  99.9%

----------------  REDUCED THRUST  -----------------
//+30C 324853 OBS(B) 142-143 152 163    764M  97.4%
  +31C 322300 OBS(B)   142   152 163    750M  97.2%
  +32C NOT AUTH

***************************************************
DO NOT EXCEED MAX STRUCT TAKE-OFF WGHT OF 396893 KG
***************************************************

------------------  ENGINE OUT  -------------------
AT 3 DME 'JFK' 115.9 RT TO 'DPK' 117.7 (INBD 258,
LT).

---------------------- END  -----------------------


Ja sitten kuviin :

1. Kylmänä ja pimeänä löytyy G-VTOP ständiltä 29!



2. Ei muuta kun hommiin. APU saatu jo päälle.



3. Yksi Swissairin kapteeni innostui räpsäsemään kuvan walk aroundillansa ja lähettämään sen mulle.



4. FMC Thrust Limit sivun täyttöä....



5. Sitten ollaankin jo työnnetty ja 3&4 rullaa mukavasti.



6. Ja sama kapteeni taas hommissa. Tosin vain mustavalkoisena.



7. Ohjauspintoje testailua...



8. Sitten ollaan rullattu L ja K kautta, ylittäen kiitotien 31L, kiitotielle 04L. Take-off and take-off thrust!



9. Take-off thrust...SET!



10. Ja torninpoika se yhden kuvan näpsäsi.



11. Ja nyt oli taas asialla matukustaja...



12. Menossa juuri pinnan 120 läpi .



13. Cruise started.



14. Pilvipeitettä riitti vaikka muille jakaa näin aluksi cruisessa .



15.


Tässä kohtaa vilkaistiin EGLL TAF:ia ja sehän näytti tältä:
EGLL 041102Z 0412/0518 01012KT 9999 FEW018 SCT030
      BECMG 0421/0424 VRB03KT PROB30 0501/0506 8000
      BECMG 0506/0509 16012KT
      TEMPO 0513/0516 7000 -RA BKN014
      BECMG 0516/0518 7000 -RA SCT011 BKN014

Odotettavissa siis 09L .

16. Jättövanasta näkyy kuinka juuri mentiin reittipisteen ohi .



17. Ahhh. Ihana tunne kun pitkän odotuksen jälkeen maata on näkyvissä. Aloin jo tulla merisairaaksi .



Tässä vaiheessa lentoa kävimme lasku brifingin perämiehen kanssa.

Odotettavissa joko OCK 2F jonka jälkeen OCK transsia pitkin ILS 09L taikka todennäköisemmin EGTL_SE_CTR:n vektorit.

Landing Results:

LANDING EGLL/LHR  RWY 27R  LDA 3901M             
G-VTOP  BOEING 747-400 CF6-80C2B1F
LONDON HEATHROW                                   

TEMP +13C   QNH 1017   WIND 300/07 (06KT HW)

--------------  INFLIGHT CONDITIONS  --------------
        ** FLAPS 30 ** DRY ** LDG MANUAL **       
         ** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **         

          ASSUMED LANDING WEIGHT 247215 KG         
              VREF=142KT   VAPP=147KT             

----------------  MAXIMUM BRAKING  ----------------
  MAX MANUAL   400000 KG    1054M    (REM  2847M)

--------------  AUTOBRAKE LDG DIST  ---------------
  AUTO 1       372315 KG    2659M    (REM  1242M)
  AUTO 2       400000 KG    2247M    (REM  1654M)
//AUTO 3       400000 KG    1941M    (REM  1960M)
  AUTO 4       400000 KG    1639M    (REM  2262M)
  AUTO MAX     400000 KG    1355M    (REM  2546M)

***************************************************
MAXIMUM STRUCTURAL LANDING WEIGHT IS      285763 KG
***************************************************

---------------------- END  -----------------------


18. Descend FL260, VIR46C. 



19. Sitten tuli holdaus määräys OCK:lla



20. Pudotellaan...



21. London Control vectoroi...



22. ...ILS lähestymiseen 09L .



23.



24.



25. Touchdown!



26.



27. Kyllä sitä kumia paloi vähäsen...



28. Vapautetaan A8



29. Jonka jälkeen rullattiin A, E ja G:n kautta ständille 331 .



30. Nyt on kone palautettu samaan tyylilajiin kuin sen löysimmekin!



Nyt tämä kapteeni karkaa iltaelokuville. Kiitän ja kumarran!

Ps. Kone on minulle vielä hieman uusi(en ole ihan kaikkea vielä päässyt treenaamaan läpi) joten ilmoittakaa ihmeessä virheistä .

Lauri

erese:
Hienot kuvat ja hyvä stoori 

B-7-5-7:
Kiva stoori. Verkossa sulla oli kyllä taas plaani jokseenkin päin mäntyä... Noista kuvista ei satu mitään suurempia operointivirheitä silmään... Ihan vaan huomiona, että käytä mieluummin external poweria kun olet standilla, ei kulu löpöä turhaan.

Lauri FIN918:
Quote

Kiva stoori. Verkossa sulla oli kyllä taas plaani jokseenkin päin mäntyä... Noista kuvista ei satu mitään suurempia operointivirheitä silmään... Ihan vaan huomiona, että käytä mieluummin external poweria kun olet standilla, ei kulu löpöä turhaan.


Kerrotko tarkemmin, että mikä on päin mäntyä jotta tiedän korjata jatkossa .

Ja kyllä sitä APU:a tarvitaan jotta kone lähtisi perenttämään (Kun tarkoitan APU saatu jo päälle, niin ollaan jo siinä vaiheessa jossa sitä tarvitaan).

0510:
Quote

ISSUED BY MIKA MONONEN


Mikäs juttu tää oikein on?

Navigation

Up one level

Next page