FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.07.18, 08:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]  (Read 2647 times)
Lauri FIN918
Former member
VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« on: 04.06.12, 16:36 »

Hyvää kesää vain foorumille Cool!

Tässä kesän alun kunniaksi ajattelin tehdä matkastoorin lennostani KJFK-EGLL. Pitemmittä puheitta lennon tietoihin ja itse kuviin Smiley:

Elikkä reitti näytti seuraavanlaiselta:

MERIT HFD PUT TOPPS N125A YAY HECKK 53W050N 55W040N 56W030N 56W020N RESNO DCT KOKIB DCT BAKUR UN546 STU UP2 OKESI Y3 BEDEK
Aloitamme lennon pinnalla F350 ja myöhemmin tarkoitus olisi stepata F370(tämä ei ole varmaa).

KJFK Metar:
KJFK 040751Z 04006KT 10SM FEW040 SCT120 16/12 A2963 RMK AO2 SLP032 T01560122


Heti perämieheni kanssa päätettiiin että kiitotie 4L tulee olemaan nousu kiitotie/rata  Tongue.

Loadsheet:


L O A D S H E E T              ISSUED BY        APPROVED      DATE         TIME
                                                              04 JUN 2012  0934
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS       .........       ..........
                              MIKA MONONEN   LAURI SIVUOJA


FROM/TO    FLIGHT    A/C REG      A/C TYPE                  CONFIG 
KJFK/EGLL  VIR46W    G-VTOP       B747-400/CF6-80C2B1F      C44 Y381     

                         WEIGHT   DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS      27260   2/27260

PASSENGER/CABIN BAG       25690   AD/295 C/26 I/10    TTL 321+10

TOTAL PAYLOAD             52950                           LAST MINUTE CHANGES
DRY OPERATING WEIGHT     178755                     DEST  SPEC  CL/CPT  +/-  WEIGHT
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL  231705   MAX   246074
TAKE OFF FUEL             89550
TAKE OFF WEIGHT  ACTUAL  321255   MAX   326386 L
TRIP FUEL                 74040
LANDING WEIGHT   ACTUAL  247215   MAX   285763
TAXI OUT FUEL               450

UNDERLOAD BEFORE L.M.C.    5131   LIMITED BY TOW            LMC TOTAL  + / -

BALANCING/TRIM CONDITIONS
MACZFW  19.53%
MACTOW  24.80%   STAB TRIM: 5.6
MACLDW  20.70%

MAC LIMITS
ZFW   FWD 13.00%   AFT 33.00%
TOW   FWD  8.50%   AFT 33.00%
LDW   FWD 13.00%   AFT 33.00%

TRIM BY CABIN AREA
A32.B33.C256


CAPTAINS INFORMATION/NOTES
STD WEIGHTS USED  ADULT/84 CHILD/35 INFANT/0
BLOCK FUEL/  90000 (111455 LITER)
LANDG FUEL/  15510 ( 19207 LITER)
TAXI TIME 10 MIN

CREATED WITH TOPCAT   2.70 (21JAN11)
AIRCRAFT FILE VERSION 1.31 (08JUN10)

END LOADSHEET VIR46W KJFK-EGLL


Elikkäs mukana oli 295 aikuista, 26 lasta ja 10 sylivauvaa Smiley.

Ja nousulle näytti tältä Take-off results:

TAKE-OFF KJFK/JFK  RWY 04L  TORA 3460M           
G-VTOP  BOEING 747-400 CF6-80C2B1F
JOHN F.KENNEDY INTL                               

TEMP +15C   QNH 1003   WIND 050/07 (06KT HW)

------------------  CONDITIONS  -------------------
            ** FLAPS 20 ** TO2 ** DRY **           
         ** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **         

         ASSUMED TAKE-OFF WEIGHT 321255 KG         

------------------  FULL THRUST -------------------
  +15C 326386 OBS(B) 142-144 152 163    869M  99.9%

----------------  REDUCED THRUST  -----------------
//+30C 324853 OBS(B) 142-143 152 163    764M  97.4%
  +31C 322300 OBS(B)   142   152 163    750M  97.2%
  +32C NOT AUTH

***************************************************
DO NOT EXCEED MAX STRUCT TAKE-OFF WGHT OF 396893 KG
***************************************************

------------------  ENGINE OUT  -------------------
AT 3 DME 'JFK' 115.9 RT TO 'DPK' 117.7 (INBD 258,
LT).

---------------------- END  -----------------------


Ja sitten kuviin thmbup:

1. Kylmänä ja pimeänä löytyy G-VTOP ständiltä 29!

[ attachment removed / expired ]

2. Ei muuta kun hommiin. APU saatu jo päälle.

[ attachment removed / expired ]

3. Yksi Swissairin kapteeni innostui räpsäsemään kuvan walk aroundillansa ja lähettämään sen mulle.

[ attachment removed / expired ]

4. FMC Thrust Limit sivun täyttöä....

[ attachment removed / expired ]

5. Sitten ollaankin jo työnnetty ja 3&4 rullaa mukavasti.

[ attachment removed / expired ]

6. Ja sama kapteeni taas hommissa. Tosin vain mustavalkoisena.

[ attachment removed / expired ]

7. Ohjauspintoje testailua...

[ attachment removed / expired ]

8. Sitten ollaan rullattu L ja K kautta, ylittäen kiitotien 31L, kiitotielle 04L. Take-off and take-off thrust!

[ attachment removed / expired ]

9. Take-off thrust...SET!

[ attachment removed / expired ]

10. Ja torninpoika se yhden kuvan näpsäsi.

[ attachment removed / expired ]

11. Ja nyt oli taas asialla matukustaja...

[ attachment removed / expired ]

12. Menossa juuri pinnan 120 läpi Smiley.

[ attachment removed / expired ]

13. Cruise started.

[ attachment removed / expired ]

14. Pilvipeitettä riitti vaikka muille jakaa näin aluksi cruisessa thmbup.

[ attachment removed / expired ]

15.
[ attachment removed / expired ]

Tässä kohtaa vilkaistiin EGLL TAF:ia ja sehän näytti tältä:
EGLL 041102Z 0412/0518 01012KT 9999 FEW018 SCT030
      BECMG 0421/0424 VRB03KT PROB30 0501/0506 8000
      BECMG 0506/0509 16012KT
      TEMPO 0513/0516 7000 -RA BKN014
      BECMG 0516/0518 7000 -RA SCT011 BKN014


Odotettavissa siis 09L Smiley.

16. Jättövanasta näkyy kuinka juuri mentiin reittipisteen ohi Wink.

[ attachment removed / expired ]

17. Ahhh. Ihana tunne kun pitkän odotuksen jälkeen maata on näkyvissä. Aloin jo tulla merisairaaksi Grin.

[ attachment removed / expired ]

Tässä vaiheessa lentoa kävimme lasku brifingin perämiehen kanssa.

Odotettavissa joko OCK 2F jonka jälkeen OCK transsia pitkin ILS 09L taikka todennäköisemmin EGTL_SE_CTR:n vektorit.

Landing Results:

LANDING EGLL/LHR  RWY 27R  LDA 3901M             
G-VTOP  BOEING 747-400 CF6-80C2B1F
LONDON HEATHROW                                   

TEMP +13C   QNH 1017   WIND 300/07 (06KT HW)

--------------  INFLIGHT CONDITIONS  --------------
        ** FLAPS 30 ** DRY ** LDG MANUAL **       
         ** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **         

          ASSUMED LANDING WEIGHT 247215 KG         
              VREF=142KT   VAPP=147KT             

----------------  MAXIMUM BRAKING  ----------------
  MAX MANUAL   400000 KG    1054M    (REM  2847M)

--------------  AUTOBRAKE LDG DIST  ---------------
  AUTO 1       372315 KG    2659M    (REM  1242M)
  AUTO 2       400000 KG    2247M    (REM  1654M)
//AUTO 3       400000 KG    1941M    (REM  1960M)
  AUTO 4       400000 KG    1639M    (REM  2262M)
  AUTO MAX     400000 KG    1355M    (REM  2546M)

***************************************************
MAXIMUM STRUCTURAL LANDING WEIGHT IS      285763 KG
***************************************************

---------------------- END  -----------------------


18. Descend FL260, VIR46C.  Smiley

[ attachment removed / expired ]

19. Sitten tuli holdaus määräys OCK:lla

[ attachment removed / expired ]

20. Pudotellaan...

[ attachment removed / expired ]

21. London Control vectoroi...

[ attachment removed / expired ]

22. ...ILS lähestymiseen 09L Smiley.

[ attachment removed / expired ]

23.

[ attachment removed / expired ]

24.

[ attachment removed / expired ]

25. Touchdown!

[ attachment removed / expired ]

26.

[ attachment removed / expired ]

27. Kyllä sitä kumia paloi vähäsen...

[ attachment removed / expired ]

28. Vapautetaan A8

[ attachment removed / expired ]

29. Jonka jälkeen rullattiin A, E ja G:n kautta ständille 331 Smiley.

[ attachment removed / expired ]

30. Nyt on kone palautettu samaan tyylilajiin kuin sen löysimmekin!

[ attachment removed / expired ]

Nyt tämä kapteeni karkaa iltaelokuville. Kiitän ja kumarran!

Ps. Kone on minulle vielä hieman uusi(en ole ihan kaikkea vielä päässyt treenaamaan läpi) joten ilmoittakaa ihmeessä virheistä Smiley.

Lauri
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4145
Date Registered: 19.06.07

Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #1 on: 04.06.12, 16:50 »

Hienot kuvat ja hyvä stoori  thmbup
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3063
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #2 on: 04.06.12, 16:57 »

Kiva stoori. Verkossa sulla oli kyllä taas plaani jokseenkin päin mäntyä... Tongue Noista kuvista ei satu mitään suurempia operointivirheitä silmään... Ihan vaan huomiona, että käytä mieluummin external poweria kun olet standilla, ei kulu löpöä turhaan.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #3 on: 04.06.12, 18:05 »

Kiva stoori. Verkossa sulla oli kyllä taas plaani jokseenkin päin mäntyä... Tongue Noista kuvista ei satu mitään suurempia operointivirheitä silmään... Ihan vaan huomiona, että käytä mieluummin external poweria kun olet standilla, ei kulu löpöä turhaan.

Kerrotko tarkemmin, että mikä on päin mäntyä jotta tiedän korjata jatkossa Smiley.

Ja kyllä sitä APU:a tarvitaan jotta kone lähtisi perenttämään Tongue(Kun tarkoitan APU saatu jo päälle, niin ollaan jo siinä vaiheessa jossa sitä tarvitaan).
Mika Mononen
Wilco Pilot
Offline Offline

Posts: 1708
Date Registered: 18.01.03

Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #4 on: 04.06.12, 18:30 »

ISSUED BY MIKA MONONEN

Mikäs juttu tää oikein on? Tongue
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1640
Date Registered: 18.08.09

Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #5 on: 04.06.12, 18:32 »

Mikäs juttu tää oikein on? Tongue

Oot katsos Laurin idoli  laugh

Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #6 on: 04.06.12, 18:37 »

Mikäs juttu tää oikein on? Tongue

Jääny VFinnin lennoista sinne Grin. Mutta kyllä Henkkakin jotenkuten arvas xD.
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3063
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #7 on: 04.06.12, 19:13 »

Kerrotko tarkemmin, että mikä on päin mäntyä jotta tiedän korjata jatkossa Smiley.
No muunmuassa moneen kertaan mainitut koordinaattipisteet olivat jälleen muotoa xxxxN, toisinkuin pitäisi olla (xxNxxxW).

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #8 on: 04.06.12, 19:19 »

Ihme touhua, äijä lentää Virginille ja kaapissa komeilee lufthansan manuaalit.  Wink

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
TremeezZ
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #9 on: 04.06.12, 19:20 »

Kivat kuvat sekä mukava stoori!Kesät vaan sinnekkin Cool
Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #10 on: 04.06.12, 19:22 »

No muunmuassa moneen kertaan mainitut koordinaattipisteet olivat jälleen muotoa xxxxN, toisinkuin pitäisi olla (xxNxxxW).

Jos tuo oli ainoa niin ne oli kyllä aiemmin. IVAP sanoi vain sopimuksen irti ja kun sitten sain toimimaan taas juuri ennen London controllia niin en jaksanut enää mennä vaihtamaan Tongue. Tuolla ylhäällä se kuitenkin on oikein Wink.
Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #11 on: 04.06.12, 19:23 »

Kivat kuvat sekä mukava stoori!Kesät vaan sinnekkin Cool

Kiitos Smiley
Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #12 on: 04.06.12, 19:23 »

Ihme touhua, äijä lentää Virginille ja kaapissa komeilee lufthansan manuaalit.  Wink

Anteeksi kuinka?
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3063
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #13 on: 04.06.12, 19:45 »

Jos tuo oli ainoa niin ne oli kyllä aiemmin. IVAP sanoi vain sopimuksen irti ja kun sitten sain toimimaan taas juuri ennen London controllia niin en jaksanut enää mennä vaihtamaan Tongue. Tuolla ylhäällä se kuitenkin on oikein Wink.
Olihan siellä paljon pikkuseikkoja, mutta en niistä jaksa ruveta nipottamaan.

Ja mitä Santerin kommenttiin tulee, tuolla ohjaamon hyllyssä lojuvissa manuaaleissa on Lufthansan logot Wink

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Tero H Nylund
Offline Offline

Posts: 472
Date Registered: 18.11.10

Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #14 on: 04.06.12, 19:49 »

Hyvä stoori!  thmbup Ja siis 1. ja 9. kuvassa näkyy taustalla luffen kirjoja.  Smiley
« Last Edit: 04.06.12, 19:53 by Tero H Nylund »
Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #15 on: 04.06.12, 20:10 »

Ihan kiva pläjäys, Lauri. Näistä mä tykkään enempi kuin pelkistä kuvista...pitää olla stooria ja vähän operointi hässäkkää sekaan.

Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #16 on: 04.06.12, 20:58 »

Ja mitä Santerin kommenttiin tulee, tuolla ohjaamon hyllyssä lojuvissa manuaaleissa on Lufthansan logot Wink

Jaa jaa. Noh se johtuu siitä että alkuperäinen perämies sairastui ja koska Ich kann Deutsch spreche, niin minulle tuli Luffen perämies tilalle ja hän toi nuo mukana Wink.
Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #17 on: 04.06.12, 20:58 »

Ihan kiva pläjäys, Lauri. Näistä mä tykkään enempi kuin pelkistä kuvista...pitää olla stooria ja vähän operointi hässäkkää sekaan.

Kiitos! thmbup
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3063
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #18 on: 05.06.12, 06:47 »

Miäti jos joku vielä uskooki sua.  laugh
Mietin itsekin samaa Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Lauri FIN918
Former member
Re: VIR46C B747-400 KJFK-EGLL [IVAO]
« Reply #19 on: 05.06.12, 07:14 »

Miäti jos joku vielä uskooki sua.  laugh

Hyvä stoori kyllä.

Hehheh.

Ja kiitos Smiley.
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1