MML:n ilmakuvat Photosceneryksi (oli: Re: Maanmittauslaitos aikoo julkaista karttansa ilmaiseksi netissä)

<< < (21/31) > >>

OLaine:

Jep, vastaavaa taulukkoa minäkin olen käyttänyt.

Enpä ole tuollaiseen törmännyt. Millaisia raitoja/saumoja saat? Voitko pistää kuvaa lopputuloksesta? Saatko jotain virheitä muunnoksen aikana?

Kuvasta puuttuu alueita tasasena viivana vaakatasossa ja ne alueet jäävät mustaksi.Muunnos menee kyllä läpi virheittä ilman muisti rimpsua, mutta muisti rimpsun kanssa heittää memory erroria ja prosessi katkeaa.Käytän tuota sinun vakioo --config GDAL_CACHEMAX 1000 -wm 1000 -multi.Nyt olen onnistunu tuon kuvan kanssa käsipelin Photoshopilla niin, että peilasin sitä tuota rikkinäistä kuvaa vasten.
Koneessa on muistia 12 GB ja käyttis Win 7 64bit
Jossain vaiheessa laittelen kuvan siitä kun pääsen konttorille.

Janne:

Kuvasta puuttuu alueita tasasena viivana vaakatasossa ja ne alueet jäävät mustaksi.Muunnos menee kyllä läpi virheittä ilman muisti rimpsua, mutta muisti rimpsun kanssa heittää memory erroria ja prosessi katkeaa.Käytän tuota sinun vakioo --config GDAL_CACHEMAX 1000 -wm 1000 -multi.

Nuo muistiasetukset olen todennut itselläni sopiviksi (64bit Macci, 4 GB muistia) mutta sen suurempaa syvällistä viisautta niiden takana ei ole. Kannattaa varmaan kokeilla erilaisia, kiinnostavaa kuulla jos löydät koneellesi sopivat.

Mustiin raitoihin tai vast. ongelmiin en ole itse törmännyt.

OLaine:
Aika vierähtikin ja ongelma jäi vielä selvittämättä, mutta pitää palaa tähän, kun taas tulee töitä eteen tälläsaralla.Kiitokset Jannelle taas 
Seuraavan kerran Pirkkala tai Turku.

teropa:
Saako requestata Oulun aluetta?

Tero

OLaine:

Saako requestata Oulun aluetta?

Tero

Terve Tero.
Mitä simua tarkoitat ? .Meillä tuo on tulossa eteen jossain vaiheessa X-Plane 10 :lle.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page