Pa-28 181 archer II simulator

(1/1)

Esko:
Vet inte hur juste det är att bara länka till facebook här, men om någon är intresserad av att följa mitt PA-28 simulator projekt, kan man klicka på länken och se min facebook sida om projektet.
www.facebook.com/Pa28Simulator

Tänker väl lite som så, att FSnordic väl ändå är till för att sprida glädje och inspiration till flyg och simulator intresserade.
Och hur man då gör det kanske inte spelar så stor roll.
Eller?

andm31:
Coolt!!!

Swesim:
Den kärran har man ju fått sig en flygtur i för några år sedan, mycket fin PA28 som det inte slutade så bra för. Men vad kul att KOA kom till användning till slut, spännade projekt!

Esko:
Ett klipp på facebook sidan på den nya elektriska trim motorn som jag testkör i bänk.
Michael Edslöv skänkte motorn till mig nyligen. Det är Pipers original elektrisk trim motor, en PET-1, som jag ska bygga in i min PA-28 simulator.

Motorn har en elektromagnetisk koppling, en solenoid koppling, som gör det möjligt att även trimma trimhjulet för hand.
Den drivs på 12 volt, och ska styras via relän och open cockpits interfacekort.

Funderar på att montera in ändlägesbrytare ifall reläena inte funkar t.ex innan programmet är igång.
 Fast det är inte helt nödvändigt, för solenoid kopplingen gör att allt bara slirar i ändlägena.

https://www.dropbox.com/s/8jfxivxxzzyzjcb/Electric%20trim%20in%20testbench%2020121012.wmv

Navigation

Up one level