FSX scenery

(1/1)

Sebastian Jansson:
Tjena alla simulator flygare. Tänkte bara höra med alla som flyger FSX vad ni använder för addon scenery? har börjat flyga FSX nu och flyger mest på flygklubbs flygplatser T.ex västerås. har provat installera sceneryt som finns på RB designs hemsida men vid bana 30 så är det en stor sjö med vatten och jag undrar då om det är någon som vet hur man fixar det och borta vid bana 12 är det en stor platta som är helt svart bara?

Sebastian

Gripen94:
Är det johannisberg du menar nu? för Västerås har ingen 12/30

Jag har det Västerås sceneryt men tagit bort ESSX av någon anledning, antar att det är för att det inte är kompatibelt med FSX tyvärr.
Men ESOW fungerar, iaf för mig.

Sebastian Jansson:
Aa det var johannisberg jag menade, men flyger du med det addonet som finns på rbdesign ?

mikced:
Hej Sebastian och välkommen in i Flightsim värden Min rekommendation beror på om du vill flyga i Sverige eller kan tänka dig att flyga utomlands. I mitt tycke finns det inga bättre scenery addons än de från Orbx, en liga för sig helt klart. Har köpt de flesta av deras flygplatser i Washington state (som också är ett av de vackraste områden att flyga i världen också IRL tycker jag).

Bästa småflygplanen hittar du förmodligen hos Carenado, deras PA28 har jag haft i många år och även en maskin jag flyger i verkliga livet men de har flera olika maskiner, cesnas, pipers, en och två motoriga osv.

När det gäller väder använder jag Active Sky som genererar det väder som faktiskt råder IRL, väldigt bra. Gillar du inte texturerna på molnen som kommer default i FSX kan du skaffa Real Environment Extreme texturerna som är väldigt tjusiga.

ATC anvönder jag default FSX men finns ju VATSIM och andra tjänster on du vill flyga online, jag anänder det inte eftersom det oftaär begränsa med controllers online, speciellt de tider jag har möjlighet att flyga.

Sen finns det junhurmmycket gratisgrejer som helst. Lennarts Swed2011 kan ju vara något att titta på om du vill flyga på hemmaplan.

Lycka till!

Navigation

Up one level