Virtual Finnairin lentäjähaku...

<< < (5/10) > >>

pilot0706:
Laitetaan nyt itekkin palautetta, vaikken VF:n rivissä olekkaan ollut hetkeen. Vaikka täälä on vastustettu manuaalista lentoselvitystä ja lentolistoja, ne ovat mielestäni yhtiön paras puoli ja juuri se asia, minkä takia itse valitsisin juuri VF:n, jos simulla lentelisin. Työvuorolistat lisäävät realismia huomattavasti, ja eihän se niin kauheaa ole jossei aina pääsekkään lentämään juuri sinne minne haluaisi. Niinhän se menee oikeastikin. Lisäksi listoilla voi tulla kohteita, joihin ei muuten tulisi lähdettyä.

Lentoaikojen manuaalinen kirjaus taas lisää realismia osaltaan sekin. Pilotin täytyy itse ottaa ajat ja poltsikat ylös, kuten oikeastikin. Noilla automaattisilla loggaussysteemeillä voi vaan sulkea simun ja painaa "stop"- nappia, ilman minkäänlaisia paperihommia. Erittäin toimiva juttu. 

Itse olen toki myös sitä mieltä, että sivuja pitäisi uusia ainakin asiasisällön osalta. Muutenhan nettisivut toimivat kaikessa yksinkertaisuudessaan mukavasti. On myös mielestäni hyvä, että lentäjähaku ei ole kokoajan auki. Tuo ehkä hieman motivoituneempia kavereita yhtiöön. Lentokoulutuskin on muuten hyvä, mutta se ehkä voisi olla hieman joustavampi. Jos kaverilla on +300h verkossa, en näe syytä esim. laskukierroslentokokeeseen. Totta on myös se, että materiaalit ovat vanhoja. Kokemuksella voin kuitenkin todeta niiden tekemisen olevan todella kova homma, johon harva ryhtyy ilmaiseksi.

sami:

lentäjä saisi toivoa jotain kohteita kuten oikeassa Finnairissa on mahdollista.

Ei voi toivoa.

Osguu:
Kyllä tuo lentoselvityslomake lennon jälkeen on parempi, kuin mikään acarssikilke. Parilla viime lennolla transavialla on talosta katkennut sähköt, ja kone näin ollen sammunut (surprise?). Tämän jälkeen ei sitä lentoa enää niin vain autosavesta jatketakaan, kun acarsin pas*a on mennyt hävittämään kaikki tallentuneet tiedot koneen sammuessa. Eli vaikka olisit loppulähestymispisteelle jo kerennyt (been there), niin kertyneitä tunteja ei enää saakkaan takaisin ilman julmettuja kikkailuita ja tekstitiedostojen lähettämistä. Eikä oikein sittenkään. Kun käytössä on tuo manuaalinen selvitys, niin ei muuta kuin lento loppuun, ajat ylös ja homma bueno.

Lisäksi ne, jotka on noiden acarssikilkkeiden kanssa lentäneet, ovat 100% varmuudella unohtaneet sen joskus lennon alussa käynnistää, ja kun sen huomaa sitten kun pitäisi rueta logia lähettämään lennon päätteeksi, niin ei auta enää kun löysät on niinsanotusti housussa. Nuo VF:n vaatimat ajat taas on helppo muistella suurinpiirtein oikein koneen kellon perusteella, ja täyttää selvitys.

Ja tuo työvuorolista on ehdottomasti säilytettävä. Ei mulla ainakaan riitä mielikuvitus keksimään noita reittejä hatusta, vaan on helppo katsoa listasta ja lähteä lentämään. Ja jos välttämättä haluaa jonnekkin kohteeseen lentää, mitä ei listasta löydy niin pyyntöä OJ:lle joka ainakin mulle on joka kerta näyttänyt vihreetä valoa oman kohteen kanssa.

Jape:
Olisihan se mukava, jos niitä ulkomaalaisiakin vihdoin päästettäisiin liittymään VFinnairiin. Olisi varmasti lennojohtajillekin mieleen, koska tulijat ovat pääsääntöisesti verkkolentäjiä. Toki enkuksi pitiäisi sivut myös kääntää, mutta ei kait se osaavalta mikään mahdoton tehtävä olisi.

flykarppa:
Tuskin se kynän ja kynän kanssa turaaminen mitään realistisuutta tuo, sen tunteen pitäisi löytyä jostain muualta.
Eräässäkin suomessa operoivassa "virtuaali halpalentoyhtiössä" voi lähettää manual-pirepin jos acarsi pettää.
Toivottavasti ei käy "kylmät" virtuaalifinnairilla kaavoihin kangistumisen kautta..

jari

Navigation

Up one level

Next page

Previous page