Virtual Finnairin lentäjähaku...

<< < (9/10) > >>

sami:
Ei niillä plaanin remarks-kentillä lentokonetta lennetä... 

Aikanaan itse lentäessä piutpaut välitin noista, turhaa vaivaa jotain EET-tietoja sinne käsin laskea jne. Kunhan oleelliset asiat on, jotka voi hyvin napsia näiden kokeneempien esimerkeistä (plaaneista) verkossa. Kun dispatch nuo oikeasti tekee muutenkin.

Mutta eihän infot ja tutoriaalit noistakaan pahaksi ikinä olisi jos joku tekisi.

Juhozzz:
Juu eihän nuo tosiaankaan ole mitenkään pakollisia yms. (Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin edes IRL eivät nuo EET-ajat olisi RNAV-reiteillä pakollisia)
Mutta siis kyllä omasta mielestäni olisi tosi mukavaa, jos tämmöisiä olisi tarjolla. Aina ne vähän oikeammat tiedot paremmalta plaanissa näyttävät, kuin joku "OPR/VFINN". Ja kun ei tuo periaatteessa iso homma olisi tänne foorumille vaikkapa joksikin pysyväksi viestiksi julkaista. 

mato zxc:

Ei niillä plaanin remarks-kentillä lentokonetta lennetä... 

Aikanaan itse lentäessä piutpaut välitin noista, turhaa vaivaa jotain EET-tietoja sinne käsin laskea jne. Kunhan oleelliset asiat on, jotka voi hyvin napsia näiden kokeneempien esimerkeistä (plaaneista) verkossa. Kun dispatch nuo oikeasti tekee muutenkin.

Mutta eihän infot ja tutoriaalit noistakaan pahaksi ikinä olisi jos joku tekisi.

Tuollahan on tuo mikälie plaanin validointi ketju. Mitä jos sinne tuuttaa plaanin ilman EET-tietoja, niin hetikö siitä tullaan sanomaan? Itsekkin olen vielä kaihtanut tuota IVAO:ta kun aina on lukenut sanomisia nimenomaan remarks virheistä...

Samppu:

Tuollahan on tuo mikälie plaanin validointi ketju. Mitä jos sinne tuuttaa plaanin ilman EET-tietoja, niin hetikö siitä tullaan sanomaan? Itsekkin olen vielä kaihtanut tuota IVAO:ta kun aina on lukenut sanomisia nimenomaan remarks virheistä...

Kuten kaima tuossa valisti, niin kyllä se on aina yhtä turhaa nillitystä niiden remarkkien kanssa. Näiden tiettyjen nillittäjien lisäksi ei kukaan niitä remarkkeja siellä verkossa ihan oikeasti sen tarkemmin lue - eivät edes lennonjohtajat muutamaa poikkeustilannetta lukuunottamatta. Sinänsä ihan huvittavaa lukea täällä tuota ainaista jankutusta ihme detaljeista, joiden signifikanssi on enintäänkin nollassa muiden kuin ehkä pilotin virtuaalipippelin pituuden kannalta.

Mikäli tuntee pakottavaa tarvetta jotain turhaa sillisalaattia sinne lentosuunnitelmaan änkeä, löytyy netistä edelleenkin ihan suomenkielinen ohje lentosuunnitelman täyttämisestä. Sieltä kyllä löytyy selonteko "tärkeimmille" käytettäville merkinnöille. EET ajat sun muut turhakkeet voi ihan FSBuildinkin avulla generoida jos haluaa.

En kuitenkaan millään haluaisi uskoa, että joku tosissaan jättää lentämättä verkossa näinkin turhan asian vuoksi...

EDIT: Ja ei, sen validointiketjunkaan pääpointtina ei ollut mistään remarkeista nillittäminen.
EDIT2: Turhien väärinkäsitysten välttämiseksi: ei remarkkien ym. tietojen käyttämisessä lentosuunnitelmissa ole mitään vikaa, vaan viestini kohdistuu nimenomaan siihen lapselliseen ilkkumiseen ja viisasteluun jota sekä verkossa että täällä foorumilla saa katsella harva se päivä.

/OT

jr:

-eivät edes lennonjohtajat muutamaa poikkeustilannetta lukuunottamatta.

Kuten eivät oikeassa elämässäkään. Koneen tullessa kohti sektoria avaan lentosuunnitelman käytännössä vain, mikäli lentoreitti on hieman tavallisuudesta poikkeava ja haluan tietää parhaan mahdollisen DCT:n. Seulojen läpi pääsee välillä todella omituisia suunnitelmia, joita sitten korjaillaan ja koordinoidaan naapurisektoreiden kanssa koneen ollessa jo hyvän matkaa ilmassa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page