PMDG 737 NGX

<< < (21/65) > >>

Pe7e:
Quote

Ahaa eli alle FL360 ISA DEV = 0°C, jos nyt oikein ymmärsin.


Se riippuu siitä oikeasta lämpötilasta, sen saat selville sääohjelmasta (AS2012?) kun syötät flight planin sinne, saat reitille keskivertotuulet ja -lämpötilan. Sen mukaan sitten lasketaan se ISA deviation.

J Ahponen:
Jees eiköhän tää nyt ole hallinnassa, ihme nippelitietoa, mutta kuitenkin realismia tuo lisää. Kiitokset Petrille! 

näin varmistukseksi vielä, kun just lähössä lentämään ENGM-EHAM

FL340 niin homma lasketaan näin: 15°C-68°C=-53°C, sitten average lämpötila cruisessa on -53,7 niin lasketaan -53,7°C + 53°C = -0,7°C -> syötetään FMC:hen tulokseksi -1°C

Pe7e:
Quote

Jees eiköhän tää nyt ole hallinnassa, ihme nippelitietoa, mutta kuitenkin realismia. Kiitokset Petrille! 

Heh, joo aika nippeliähän tuo on eikä vaikuta juuri mitenkään, mutta kivaahan se hifistely aina on.

Otin vielä esimerkkinä tuosta sääohjelmasta keskiverrot reitille OSL-FUE pinnalla FL380. Nyt sattui niin hassusti, että se oikea keskiverto lämpötila on sama kuin tuo ISA, eli -58.5C, eli nythän se deviation olisi sitten pyöreä nolla... huono esimerkki?


B-7-5-7:
Vielä sekavammaksi menee, sillä tropopaussin korkeus ei ole vakio...

Lauri FIN918:
FS2Crew Emergency NGX on nyt sitten julkaistu .

Navigation

Up one level

Next page

Previous page