FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.09.17, 00:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  PMDG 737 NGX
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17 Reply Print
Author Topic: PMDG 737 NGX  (Read 36491 times)
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #200 on: 10.04.13, 14:08 »

Monta ydintä sulla?


FSLabs Support Team
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #201 on: 10.04.13, 14:28 »

Monta ydintä sulla?
8 cores . 0-7.
Jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3052
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: PMDG 737 NGX
« Reply #202 on: 10.04.13, 14:52 »

8 cores . 0-7.
Jari
Vai olisko Intelin neliytiminen prossu, jossa on hyperthreading käytössä, jolloin se näkyy koneelle kahdeksana ytimenä?

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #203 on: 10.04.13, 14:54 »

8 cores . 0-7.
Jari

Ei ole vaan 4 sigusi mukaan. Jos et tarvitse hypethreadingia, ota se pois, sillä FSX:n kanssa niistä 4 säikeestä ei ole lainkaan hyötyä, vaan ne nostavat vain lämpöjä turhaan.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #204 on: 10.04.13, 15:01 »

Vai olisko Intelin neliytiminen prossu, jossa on hyperthreading käytössä, jolloin se näkyy koneelle kahdeksana ytimenä?
Siis justiinsa näin. Tuppaa menee käsitteet sekaisin näitten nyky vehkeitten kanssa Embarrassed
Jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #205 on: 11.04.13, 14:38 »

Äänimaailman kanssa pientä vääntöä, käytössä logitechin G930 langaton sydeemi (oli jo vanhassa koneessa). En ole vielä löytänyt balanssia koskapa mm. ohjaamo nappuloitten vääntämisäänet ei kuulu.. Surround 7.1 käytössä..

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #206 on: 08.05.13, 19:23 »

Hei,

nyt kun on NGX:llä vajaat kaksikymmentä lentotuntia takana alkaa perusjutut olla suurinpiirtein hanskassa, mutta... Descendin kanssa on suuria ongelmia 737-800 mallilla, jolla lennän. Sanotaan, että noin joka kolmannella lennolla saan FMC:stä ilmoituksen: DES PATH UNACHIAVABLE. Monesti koneella on vaikeuksia noudattaa reittipisteiden korkeuksia ja nopeuksia. Descent tuntuu olevan liian jyrkkä koneelle. Spoilereita availen aina, kun laatikko ilmoittaa tarvetta: DRAG REQUIRED. Monesti kun autopilotti ei enää kykene noudattamaan descend nopeuksia/korkeuksia, ajelen lopun descenttiä v/s kiinni. Nopeudet vaan meinaavat nousta yli rajoitusten. Manuaaleja ja videoita on katseltu, googlea käytetty. Kovasti vain valitellaan koneen liukkautta.  Tongue Täytän matolaatikon aina manuaalien mukaan. Jokainen  lento on kuitenkin päättynyt onnellisesti liukupolun kiinninappaamiseen, muttei nuo nopeusrikkomukset taida mikään normaali proceduuri olla.  Grin

1.) Kuinka toimin, jotta saisin koneen noudattamaan lähestymisen pisteitä/nopeuksia? Mitä muutoksia teen FMC:n nopeuksiin/korkeuksiin?

2.) Lähestymisen reittipisteistä osa näkyy joskus magentan värisenä, mitä tämä tarkoittaa?

Palstalla on varmasti vähän kokeneneempia NGX kuskeja, joten auttakaas alkajaa hädässä.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #207 on: 09.05.13, 05:29 »

Aloita lasku aikaisemmin FMC:n VNAV DES sivulta valitsemalla esim. 20nm ennen T/D:tä DES NOW >. Tai sitten manuaalisesti laitat esim MCP:hen jonkin alemman korkeuden ja ajat V/S:llä vaikka 1000ft/min ja valitset VNAVin valmiiksi, jolloin se nappaa vertikaaliprofiilista kiinni oikealla hetkellä. Aktiivinen reittipiste näkyy aina magentan värisenä ND:llä.

En toki 737:aa ole lentänyt minuuttiakaan, mutta eiköhän se ole samanlainen kuin 747/777:ssäkin.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #208 on: 09.05.13, 07:03 »

Aloita lasku aikaisemmin FMC:n VNAV DES sivulta valitsemalla esim. 20nm ennen T/D:tä DES NOW >. Tai sitten manuaalisesti laitat esim MCP:hen jonkin alemman korkeuden ja ajat V/S:llä vaikka 1000ft/min ja valitset VNAVin valmiiksi, jolloin se nappaa vertikaaliprofiilista kiinni oikealla hetkellä.
Tai helpommin, painaa ALT INTV siitä korkeus-knobin vierestä, jolloin kone lähtee alas tuolla 1000ft/min nopeudella siihen asti kunnes profiili saadaan kiinni.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #209 on: 09.05.13, 07:14 »

Millaista Cost Indeksiä käytät? Vaikuttaa nousu/lasku-profiileihin. Jos laskupolku on koneen mielestä saavuttamaton niin olet joko ajanut TOD-pisteen ohi ja reilusti, muuttanut reittiä/staria/kiitotietä viime hetkillä tai sulla on discoja välissä eli reitti ei ole yhtenäinen. Lentojarrua tarvii välillä jos tuulee peräpuolelta, normi hommaa.

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #210 on: 09.05.13, 07:16 »

Jos se silti menee niin SPD INTV:sta kasvata nopeutta jolloin vastus lisääntyy ja saat profiilin kiinni ilman spoilereita.
Eikö saman voi tehdä myös FLCH:lla? Tuossa vaan sitten kun pitää tuolta isosta nopeudesta jarrutella vaakalennossa, niin profiili ehtii taas karkuun?  Tongue
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #211 on: 09.05.13, 07:24 »

Nää, ennakointi ja tuulet boksiin niin ei tarvi 95% tapauksista Wink

Joo sama efekti tulee FLCH:lla. Juju on, että kovemmalla vauhdilla pitää ajaa riittävän paljon profiilin alapuolelle, että hidastelussa sitten päätyy takaisin profiiliin.



Pitää paikkansa tuo tuulien boksiin vienti jos sääohjelmaa on käytössä, rauhottaa, kolmen pinnan tuulet saa syötettyä, vai onko jossain salanappula josta saa lisää??

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #212 on: 09.05.13, 07:25 »

Aiempien ehdotusten lisäksi nostetaan vielä esiin tämäkin:

Onko sulla päällä se asetus, että käsikaasulla "yliajetaan" autokaasun asetus ARM/HOLD tilassassa? Jos on, niin muistathan vähentää kaasua pinnoilta lähtiessä itse? Yleensä yoken tms. kaasuvipu on edessä lentoonlähdön jäljiltä ja se sitten laskussa ARM tilan vaihtuessa aktiiviseksi nostaa tehot.

Avsimin foorumilla vaan tuli vastaan tuotakin, että jannut ihmettelee kun kone ei hidasta samalla kun tehovivut on etupaneelissa kiinni alas tullessa  Grin

Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #213 on: 09.05.13, 07:36 »

Riittää kun laittaa esim. FL300, 100, 50. Se osaa päätellä puuttuvien välien keskiarvot kyllä Smiley

Joo siis havaittu on että käyttää tosiaan lukuja hyväkseen, ei ole turha sivu. Ite mättänyt 20000, 10000 ja 5000 jalkaa sinne tuulitietoineen.

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4430
Date Registered: 13.04.09

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #214 on: 09.05.13, 07:42 »

Riittää kun laittaa esim. FL300, 100, 50. Se osaa päätellä puuttuvien välien keskiarvot kyllä Smiley

Tähän väliin tyhmä kysymys, että mistä katsotte nuo tuulet noille korkeuksille, ihan vaan tuulikartoista?
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3052
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: PMDG 737 NGX
« Reply #215 on: 09.05.13, 07:43 »

OPUS tai ActiveSky.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #216 on: 09.05.13, 07:44 »

Tähän väliin tyhmä kysymys, että mistä katsotte nuo tuulet noille korkeuksille, ihan vaan tuulikartoista?
ActiveSky näyttää myös tuulitiedot kunhan lataa flight planin sinne. Tongue
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #217 on: 09.05.13, 19:26 »

Jees, paljon hyvää keskustelua. Smiley

Tosiaan ActiveSky käytössä niin importtaan pläänin sinne ja saan tarvittavan tuulidatatan käyttööni. Syötänkö boksiin saapumiskentän tuulidatan, esim 6k, 12k, 30k (feet), vai viimeisten reittipisteiden? Vai onkohan sillä mitään merkitystä... Cheesy Tuli paljon ehdotuksia ennakoida ja jne., mutta tästä edespäin mätän tuulet boksiin, jos onnistuisi ihan sen avulla. Kattoo sitten, että pelittääkö!

Onkohan 777 yhtä liukas. Embarrassed
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #218 on: 13.05.13, 12:51 »

Autipilootin ihmeellisiä discoja alkanut ihmetellä, foorumeilla ei aivan tähän vaivaan sopivaa, pari ihme discoa aina per lento, ohjaimet kalibroitu tai ei , ei väliä. Setupissa realistic ap engament tai ei , ei väliä. Kokeilin tuota ilmabussi 1.10V, siinä ei näitä tullut, höh? Shocked

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: PMDG 737 NGX
« Reply #219 on: 13.05.13, 15:52 »

Autipilootin ihmeellisiä discoja alkanut ihmetellä, foorumeilla ei aivan tähän vaivaan sopivaa, pari ihme discoa aina per lento, ohjaimet kalibroitu tai ei , ei väliä. Setupissa realistic ap engament tai ei , ei väliä. Kokeilin tuota ilmabussi 1.10V, siinä ei näitä tullut, höh? Shocked

jari

Ite painelen välillä näppäimistön Z. Se discoo AP. En kyllä muuta keksi.
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1