[IVAO] VFR Koulutus Fly-In

(1/3) > >>

lekale20:


IVAO Finland järjestää lauantaina 1.9. viikottaisen online-illan yhteyteen VFR -koulutustapahtuman Helsinki-Malmin (EFHF) lentoasemalla.

Kello 1400LT alkava tapahtuma on suunnattu etenkin vasta-alkajille, mutta kokeneemmatkin lentäjät ovat tervetulleita näyttämään mallia ja liittymään yhteiseen online-iltaan.

Tapahtuma sijoittuu Helsinki-Malmin lentoasemalle sekä sen läheisyyteen, ja se sisältää kaksi lentoa. Ensimmäisellä lennolla harjoitellaan lähialueelta poistumista ja sinne saapumista ja toisella lennolla perehdytään laskukierrokseen.
Ennen lentoa ja sen aikana saat lennonjohtajiin yhteyden IvApin chat-toiminnon avulla (.chat [lennonjohtajan tai lentäjän kutsumerkki], esimerkiksi ".chat EFHF_TWR" ilman lainausmerkkejä).

Tapahtumaa varten koottu tietopaketti löytyy täältä.

Lennonjohtoilmoittautumiset: fi-eac[at]ivao.aero

Tervetuloa!

zetair:
Ennakkoon hieman kokeilin.

Kone: Cessna182RG.

Kartat: Navigraph.

Scenery: FISD.

Poimintoja offlinesta: Kone ei hallussa. Kartoissa ei mainintaa uloslähtö, taikka saapumispisteistä (Navigraph, Löytynee Suomi AIP:sta) GPS:llä pisteet (FIX) löytyi. FS2004 NAVDATA päivitetty viimevuonna.

+ Pystyin pitämään koneen alle 1300ft.
+ Hienot maisemat rannikolla.


- Carenado C182RG ei ollenkaan hallussa, johtuen käyttämättömyydestä.
- Lähtö, tai tulopisteet ei hallussa ilman GPS:n apua.
- Checklist:n käyttäminen (kuten kuuluisi) konekohtaisesti heikkoa.
- Checklist:n lukeminen perus ja loppuosalla vaikeaa.

Lennon suoritin opettelumielessä seuraavasti:

EFHF - PVO - EFHF, (DEGER ulos / NOKKA sisään) enkä edes saanut lukemaa Porvoon VOR:sta. Öljynjalostamo kierrettiin, ja NOKKA:n kautta takaisin. Liittyminen laskukierrokseen pitäisi olla hallussa, mutta tarkentaa saa. Virtual Finnairin koulutuksesta on jo 10v. Eikä kaikkea enää muista "täytynee tarkistaa koulutuspapereista"!

Hieman vielä treeniä ko. koneen kanssa, ja sitten vain mukaan. IFR -lentoja on jo muutamia vuosia kertynyt, mutta "VFR + äidinkieli on tasan 0".

Summarum... (mitä sitten ikinä tarkoittaakaan...)

Kaikki verkkolentoa vailla olevat: Nyt mukaan, ja mokaamaan... Itsekin sen aivan takuuvarmasti teen, mutta varmastikin siitä jotain oppien.

On täysin takuuvarmaa että lennot jatkuvat verkossa, kun siellä kerran on lentänyt. Itse aikoinaan epäilin "että, jos lennonjohtoa ei ole, niin mitä realismia se sitten on?" AI -liikenne ja FS:n oma lennonjohto on paljon kattavampaa...  Kokeile, ja ymmärrät eron. Se ettei lennonjohto ole aina kovinkaan kattavaa, korvaa sen että lennät aina lentosi toisten lentojen / lentäjien seurassa, ja aina oikeita menetelmiä käyttäen.

Lähden VFR -koulutukseen (IVAO) ilomielin! On kivaa oppia jotain uutta.

T: Mika.

PS: Kaikki muutkin mokaajat nyt mukaan, kun mokata kerrankin saa


 


 

zetair:
Quote


+ Pystyin pitämään koneen alle 1300ft.
+ Hienot maisemat rannikolla.


- Carenado C182RG ei ollenkaan hallussa, johtuen käyttämättömyydestä.
- Lähtö, tai tulopisteet ei hallussa ilman GPS:n apua.
- Checklist:n käyttäminen (kuten kuuluisi) konekohtaisesti heikkoa.
- Checklist:n lukeminen perus ja loppuosalla vaikeaa.


Tällä tarkoitan juuri sitä, että kone jolla lentää tulee olla "hallussa". Offline -harjoitus jonka itse tein meni täysin puihin! Kannattaa siis todellakin tuntea kone, jolla ilmaan lähtee ONLINE:ssa

Itse joudun kyllä tuota konetta opiskelemaan, ennen koulutuslentoja... Sopii minulle!

pikkupilotti:
Itse henkilökohtaisesti toivoisin, paljon VFR-liikennettä malmille silloin,koska muistan kun viimeksi oli VFR online tapahtuma, ja oli erittäin vähän VFR-lentäjiä lentämässä, ainoastaan minä ja joitain muita. Olisi kiva jos tuolloin saataisiin oikein koko porukalla kunnon VFR tapahtuma kasaan, etä olisi oikein VFR ruuhkaa malmilla 

River:
Itse ainakin jos vaan ei tule muuta menoa yllättäen tielle niin aion tulla lentelemään 
Toivotaan että saadaan kerrankin oikeen kunnon trafiikki aikaseks, semmosia kun tuppaa olemaan aika vähän Suomessa

Topias Rossi

Navigation

Up one level

Next page