à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)

(1/2) > >>

Pe7e:
Bonjour!

Kuten otsikkokin koittaa kertoa, tänään ollaan matkalla sinne kuuluisaan rakkauden kaupunkiin, eli Pariisiin. Ja koska Pariisissahan on tunnetusti useampikin lentokenttä, tarkennetaan vielä, että Orlyyn.

Olkapäiltä vielä muutaman tunnin ajan löytyvät kolme natsaa oikeuttavat perämiehen rooliin, joten loikataan suosiolla oikeanpuoleiselle jakkaralle.


Aikani näpyteltyäni näyttää CDU tälläistä infoa.


Samaan aikaan ulkopuolelta...


Kerrottakoon vähän lisää infoa lennosta. Lennonnumerona tänään siis DY1496, lennonjohdolle tuttavallisemmin NAX96Q.

Aikataulun mukainen lähtöaika olisi 1525Z. Ei näyttäisi olevan mitään esteitä sille, että päästäisi myös aikataulussa lähtemään.

Lennolle ilmoittautunut 118 matkustajaa ja 4 infanttia. Melko tyhjällä pulkalla ollaan liikenteessä siis.
Kerosiinia pitäisi löytyä ja löytyykin 7600kg. Koneen paino ilman polttoainetta on noin 52 300kg, ja siihen kun lisäämme tuon polttoaineen määrän, saadaan lähtöpainoksi vaivaiset 59 900kg.

Lentoonlähtöön käytämme kiitotietä 19L, jatkamme TOR1C-lähtöreittiä pisteelle TOR ja siitä sitten pikkuhiljaa kohti Pariisia. Palataan reittiin tarkemmin tuonnempana...


Alkaa olla valmista...


3 minuuttia ennen lähtöaikaa neiti lentoemäntä käy kertomassa, että "boarding completed"... 


Ei muuta kuin ovet lukkoon, ilmoitusta alakertaan ja kyselemään johdolta lupia työntöön ja käynnistykseen. Työntöpelikin näköjään isoimmasta päästä.


Luvat saatiin, käynnistetään 2-1...


Hyvin pyörii!


Rullaillaan kiitotien 19L päätyyn...


...ja sit vaan hanat auki hanhi! Takeoff thrust set!


Sinne jää...


Ammutaan suorilta pinnalle FL380...


 


Lentokorkeus saavutettu. Kööppentanskan lennonjohtaja oikaisi reittiäkin mukavasti...


Palataanpa tässä vaiheessa lentoreittiimme. Eli lähdimme kiitotieltä 19L melko suoraan kohti Tanskanmaata jonka länsirannikkoa pitkin painelemme kohti Saksan ilmatilaa, mistä koukkaamme Hollannin puolelle ja sen poikki kohti Belgiaa, ja siitä aikanaan Ranskan puolelle ja kohti Pariisia.
Lentoaikaa kokonaisuudessaan about 2 tuntia ja 10 minuuttia.


Hetken aikaa ehdimme naatiskella myös pinnalla FL390. Kohta aloittelemme lähestymisen kohti Orlya. Siellä odotettavissa kiitotie 26 johonka suoritamme ILS-lähestymisen. Sitä ennen kierrellään MOPIL5W-tuloreittiä lähemmäksi, mistä Pariisin tutka otti meidät aikanaan lämpimästi vastaan.


Tiputellaan korkeutta ensin FL260, mistä sitten myöhemmin FL140, FL110 ja siitä hiljalleen 3000 jalkaan mistä alkaa liukupolku kiitotielle 26.


...


Laskussa käytämme laippoja asteessa 30, Vapp 136+5kt.


Hieman pidempää loppuosaa...


Hetkeä myöhemmin laskuasussa, Pariisin kaupunki taustalla... Saattaapa sieltä erottaa sen Eiffelinkin.


Viimeistä vailla...


Sitten rullaillaan marshallerin perässä paikalle C8...


...löytyihän se.


Tähän stoop.


Ja se on niin sanotusti hänessä.


Norwegian kiittää ja kuittaa.

OH-TDI:
Hieno stoori taas Peteltä!

Onko nuo AES:in textuurit mistä keikattu?

-Henkka

Lauri FIN918:
Hienoa jälkeä jälleen kerran

Osguu:
Hienoa settiä Petriltä! Pitipä muuten kysymäni, että ootko saanut jotenkin näkymään nuo IVAOn MTL koneet myös silloin, kun on asetuksista päällä tuo "Aircraft casts shadows to the ground" tjsp.
Kattelin vaan kun täällä oli varjot päällä ja koneetkin näkyi. Ainakin joskus on ollut juttua että koneet näkyis varjot päällä vain tietyissä tilanteissa, mutta jos olis muuttunut 

Pe7e:
Quote

Hieno stoori taas Peteltä!

Onko nuo AES:in textuurit mistä keikattu?

Tänks! Aerosoftin sivuiltahan noita saa latailtua.

Quote

Hienoa settiä Petriltä! Pitipä muuten kysymäni, että ootko saanut jotenkin näkymään nuo IVAOn MTL koneet myös silloin, kun on asetuksista päällä tuo "Aircraft casts shadows to the ground" tjsp.
Kattelin vaan kun täällä oli varjot päällä ja koneetkin näkyi. Ainakin joskus on ollut juttua että koneet näkyis varjot päällä vain tietyissä tilanteissa, mutta jos olis muuttunut 

Kiitosta vuan! Juu kyllähän ne näkyy, en tosin tiedä mikä on muuttunut, mutta varjoja olen pitänyt päällä nyt koko ajan ja kyllä ne on aina näkynyt...

Navigation

Up one level

Next page