FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 21:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)  (Read 1332 times)
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14288
Date Registered: 21.07.04

à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« on: 22.08.12, 21:28 »

Bonjour! laugh

Kuten otsikkokin koittaa kertoa, tänään ollaan matkalla sinne kuuluisaan rakkauden kaupunkiin, eli Pariisiin. Ja koska Pariisissahan on tunnetusti useampikin lentokenttä, tarkennetaan vielä, että Orlyyn.

Olkapäiltä vielä muutaman tunnin ajan löytyvät kolme natsaa oikeuttavat perämiehen rooliin, joten loikataan suosiolla oikeanpuoleiselle jakkaralle. Grin
[ attachment removed / expired ]

Aikani näpyteltyäni näyttää CDU tälläistä infoa.
[ attachment removed / expired ]

Samaan aikaan ulkopuolelta...
[ attachment removed / expired ]

Kerrottakoon vähän lisää infoa lennosta. Lennonnumerona tänään siis DY1496, lennonjohdolle tuttavallisemmin NAX96Q.

Aikataulun mukainen lähtöaika olisi 1525Z. Ei näyttäisi olevan mitään esteitä sille, että päästäisi myös aikataulussa lähtemään.

Lennolle ilmoittautunut 118 matkustajaa ja 4 infanttia. Melko tyhjällä pulkalla ollaan liikenteessä siis.
Kerosiinia pitäisi löytyä ja löytyykin 7600kg. Koneen paino ilman polttoainetta on noin 52 300kg, ja siihen kun lisäämme tuon polttoaineen määrän, saadaan lähtöpainoksi vaivaiset 59 900kg.

Lentoonlähtöön käytämme kiitotietä 19L, jatkamme TOR1C-lähtöreittiä pisteelle TOR ja siitä sitten pikkuhiljaa kohti Pariisia. Palataan reittiin tarkemmin tuonnempana...
[ attachment removed / expired ]

Alkaa olla valmista...
[ attachment removed / expired ]

3 minuuttia ennen lähtöaikaa neiti lentoemäntä käy kertomassa, että "boarding completed"...  thmbup
[ attachment removed / expired ]

Ei muuta kuin ovet lukkoon, ilmoitusta alakertaan ja kyselemään johdolta lupia työntöön ja käynnistykseen. Työntöpelikin näköjään isoimmasta päästä. Cool
[ attachment removed / expired ]

Luvat saatiin, käynnistetään 2-1...
[ attachment removed / expired ]

Hyvin pyörii!
[ attachment removed / expired ]

Rullaillaan kiitotien 19L päätyyn...
[ attachment removed / expired ]

...ja sit vaan hanat auki hanhi! Takeoff thrust set! Tongue
[ attachment removed / expired ]

Sinne jää...
[ attachment removed / expired ]

Ammutaan suorilta pinnalle FL380...
[ attachment removed / expired ]

 Cool
[ attachment removed / expired ]

Lentokorkeus saavutettu. Kööppentanskan lennonjohtaja oikaisi reittiäkin mukavasti...
[ attachment removed / expired ]

Palataanpa tässä vaiheessa lentoreittiimme. Eli lähdimme kiitotieltä 19L melko suoraan kohti Tanskanmaata jonka länsirannikkoa pitkin painelemme kohti Saksan ilmatilaa, mistä koukkaamme Hollannin puolelle ja sen poikki kohti Belgiaa, ja siitä aikanaan Ranskan puolelle ja kohti Pariisia.
Lentoaikaa kokonaisuudessaan about 2 tuntia ja 10 minuuttia. Cool
[ attachment removed / expired ]

Hetken aikaa ehdimme naatiskella myös pinnalla FL390. Kohta aloittelemme lähestymisen kohti Orlya. Siellä odotettavissa kiitotie 26 johonka suoritamme ILS-lähestymisen. Sitä ennen kierrellään MOPIL5W-tuloreittiä lähemmäksi, mistä Pariisin tutka otti meidät aikanaan lämpimästi vastaan. Cool
[ attachment removed / expired ]

Tiputellaan korkeutta ensin FL260, mistä sitten myöhemmin FL140, FL110 ja siitä hiljalleen 3000 jalkaan mistä alkaa liukupolku kiitotielle 26.
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]

Laskussa käytämme laippoja asteessa 30, Vapp 136+5kt.
[ attachment removed / expired ]

Hieman pidempää loppuosaa... Tongue
[ attachment removed / expired ]

Hetkeä myöhemmin laskuasussa, Pariisin kaupunki taustalla... Cool Saattaapa sieltä erottaa sen Eiffelinkin.
[ attachment removed / expired ]

Viimeistä vailla...
[ attachment removed / expired ]

Sitten rullaillaan marshallerin perässä paikalle C8...
[ attachment removed / expired ]

...löytyihän se.
[ attachment removed / expired ]

Tähän stoop.
[ attachment removed / expired ]

Ja se on niin sanotusti hänessä. Cool
[ attachment removed / expired ]

Norwegian kiittää ja kuittaa. Wink
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #1 on: 23.08.12, 04:33 »

Hieno stoori taas Peteltä!

Onko nuo AES:in textuurit mistä keikattu?

-Henkka

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #2 on: 23.08.12, 05:25 »

Hienoa jälkeä jälleen kerran thmbup


FSLabs Support Team
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #3 on: 23.08.12, 05:32 »

Hienoa settiä Petriltä! Pitipä muuten kysymäni, että ootko saanut jotenkin näkymään nuo IVAOn MTL koneet myös silloin, kun on asetuksista päällä tuo "Aircraft casts shadows to the ground" tjsp.
Kattelin vaan kun täällä oli varjot päällä ja koneetkin näkyi. Ainakin joskus on ollut juttua että koneet näkyis varjot päällä vain tietyissä tilanteissa, mutta jos olis muuttunut  Grin

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14288
Date Registered: 21.07.04

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #4 on: 23.08.12, 08:35 »

Hieno stoori taas Peteltä!

Onko nuo AES:in textuurit mistä keikattu?
Tänks! Aerosoftin sivuiltahan noita saa latailtua. thmbup

Hienoa settiä Petriltä! Pitipä muuten kysymäni, että ootko saanut jotenkin näkymään nuo IVAOn MTL koneet myös silloin, kun on asetuksista päällä tuo "Aircraft casts shadows to the ground" tjsp.
Kattelin vaan kun täällä oli varjot päällä ja koneetkin näkyi. Ainakin joskus on ollut juttua että koneet näkyis varjot päällä vain tietyissä tilanteissa, mutta jos olis muuttunut  Grin
Kiitosta vuan! Grin Juu kyllähän ne näkyy, en tosin tiedä mikä on muuttunut, mutta varjoja olen pitänyt päällä nyt koko ajan ja kyllä ne on aina näkynyt... Grin
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #5 on: 23.08.12, 08:42 »

Kiitosta vuan! Grin Juu kyllähän ne näkyy, en tosin tiedä mikä on muuttunut, mutta varjoja olen pitänyt päällä nyt koko ajan ja kyllä ne on aina näkynyt... Grin

Allright, täytynee kokeilla itsekkin. Muistaakseni tossa oli jotain sentapaista, että FS9 convertatut mallit ei näkynyt jos oli varjot päällä, mutta oisko sitten saaneet FSX-natiiveja MTL koneita tms. päivitettyä ja nyt näkyis?

Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #6 on: 23.08.12, 15:14 »

Tänks! Aerosoftin sivuiltahan noita saa latailtua. thmbup

Millä nimellä tuo handling-firma kulkee joka pyörittää Norskit Oslossa?

Oskari Höglund
Offline Offline

Posts: 348
Date Registered: 10.09.09

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #7 on: 23.08.12, 15:25 »

Millä nimellä tuo handling-firma kulkee joka pyörittää Norskit Oslossa?
Roros Flyservice AS.

Koivistolla kuitenkin jostain kumman syystä SGS;n hihnat tuolla..
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #8 on: 23.08.12, 20:29 »

mutta oisko sitten saaneet FSX-natiiveja MTL koneita tms. päivitettyä ja nyt näkyis?
Mulla muistaakseni näkyi siihen asti, kunnes menin asentamaan Aerosoftin LFPG:n skenen ja jätin siitä asentamatta jonkun vanhoille AI-koneille tarkoitetun paketin. Sen jälkeen ei enää koneet näkynyt varjot päällä.


"When we left earth it changed our world"
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14288
Date Registered: 21.07.04

Re: à la ville de l'amour... (NAX96Q // OSL-ORY)
« Reply #9 on: 24.08.12, 12:23 »

Millä nimellä tuo handling-firma kulkee joka pyörittää Norskit Oslossa?
Joo kuten tuo Högäri tuossa mainitsi, taitaa olla tuo Røros Flyservice joka hoitaa Norskit, mutta mulla tosiaan SGS (SAS Ground). Löytyy sieltä Aerosoftin 'free downloads' -osiosta ihan sillä SAS Ground Services...
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1