Jet d'Eau:ta katsomaan | NAX1602(NAX62H) | ENGM-LSGG

(1/3) > >>

OH-TDI:
Terve vaan kaikille!

Tässä onyt noin kuukauden Norwegian loma ollut takana, joten ajattelin tänään ponkaista Oslosta Geneveen ja takaisinkin vielä, jotta en saa potkuja kohtalaisen hyvästä firmasta, jossa ura on
lähtenyt mukavasti käyntiin. Tällä hetkellä 158 tuntia lentäneenä minulla on kolme raitaa tuossa olkapäällä, odotellaan vielä sitä neljättä.

Sitten ilman enempiä puheita itse asiaan:

Aloitimme lennon Briefingistä, josta saimme käteemme Flight Folderin, joka sisältää säät, lentosuunnitelman sekä kaiken muun tarvittavan infon lennon suorittamiseen, mukaan lukien bulletiinit.

ATS-Sähkettä:

(FPL-NAX5858-IS
-B738/M-HSIPRWXY/S
-ENGM0845      
-TOR P615 ARTOR/N0450F360 P615 AAL/N0450F350 P615 ALS/N0450F360
P615 ALASA UP615 LBE/N0450F350 UL126 WRB UN850 NATOR/N0450F310
UN869 BENOT
-LSGG0209 LFLL
-EET/EKDK0025 EDVV0056 EDWW0056 EDGG0139 EBBU0140 EDUU0150
LFEE0151 LSAS0218 REG/LNNOM SEL/DLHP DAT/V DOF/120824 RVR/200)

Kyytiin ahdamme 163 matkustajaa, joista 8 on lapsia, sekä 8700 kiloa kirassia eli JET-A1:stä.

Oslossa oli melko kova sää ja ilmassakin se huomattiin turbulenssin muodossa:
ENGM 241712Z VRB01KT 9999 VCSH FEW027 FEW035CB BKN066 15/09 Q1004 TEMPO TSRA

Sitten kuviin:

Kone oli valmiiksi kytkettynä maavirtaan ja maailmaan portilla 47, josta lento DY1602 starttaa kohti Geneveä.


Ohjaamovalmistelut aloiteltu asettamalla IRS kytkimet ensin asentoon ALIGN ja kunnes ON DC valo sammuu siirrämme kytkimet asentoon NAV


Matolaatikon naputtelu meneillään, kiitotie 01R ja TOR6B lähtöön


Bordaus on valmis ja olemme ohjaamossa valmiina aloittamaan tyntöä


Työntö ja moottoreiden käynnistys järjestyksessä 2/1 meneillään


Kun N2 on ylittänyt 25% kulutusjuhla voi alkaa


Morot lähettäjälle ja rullaamaan kohti kiitotietä 01R


Rullaati rullaa


T/O Thrust set!


Ja ilmassa, kaarrellaan TOR6B lähtöreittiä pitkin


 


Lähestymiskuvio ND:llä


Ja sitten tiputtelemme ensin pinnalle 200, siitä aikanaan ILS aloituskorkeuteen 7000 Ft


ILS RWY23, 1570 jalan minimeillä


 


Autopilotti heivattu huitin helv***in ja nyt mennään käsin


Marsun perässä ständille


Näihin kuviin, näihin tunnelmiin päätämme tämän tarinan



Kiitos, jos jaksoit katsella loppuun asti! Joitain operointivirheitä voi löytyä, kun ei ole tosiaan norskia noin kuukauteen tullut lennettyä, rakentavaa palautetta otetaan vastaan mielellään.

-Henkka

Pade:
Eikös Autothrottle ole armattuna laskussakin?

OH-TDI:
Quote

Eikös Autothrottle ole armattuna laskussakin?


Ei jos ajetaan ilman autopilottia.

AmiGo98:
Laatu ainaskin kohillaan!

Wanhis:
Vivut, nappulat ja mittarit näyttävät käsinkosketeltavan aidoilta. Melkein tekisi mieli tarttua niihin kiinni ja vähän napsutella.

Navigation

Up one level

Next page