Lemmikkisi

<< < (201/202) > >>

Wanhis:
Hyvin tuo Pate kulkee valjaissa vaikka onkin kissa. Tottelevaisuuttakin löytyy ihan riittävästi, vaikka välillä yrittääkin jääräpäisesti vieraaseen pihaan tai johonkin koloon mihin en itse pääse perässä. Monesti kyllä puskat rytisee kun koitan seurata kissan mielihaluja reittien valinnan suhteen. Mielenkiintoinen pointti kissan kanssa valjastellessa on myös se, että äkkiarvaamatta otus kiipeää puuhun. Pitää koittaa koko ajan ennakoida, että mitä se voisi seuraavaksi tehdä.
Erään kerran kun pysähdyin juttelemaan vastaantulijan kanssa niin kissa päätti hypätä hänen hartioilleen tähystelemään. Ei siinä kerennyt tekemään yhtään mitään muuta kuin toteamaan, että näin se homma etenee . . .

Wanhis:
Tuo edellä esittelemäni "Pate" kissa kissatalolta löysi uuden kodin maaseudulta ja kuulemma viihtyy uudessa kodissaan mainiosti. Vuoden verran kävin sitä viikonloppuisin ulkoiluttamassa kissatalolla joten tulihan siihen vähän kiinnyttyäkin. Tosin noita kissoja siellä kissatalolla kyllä riittää joten uusia kavereita on aivan jonossa asti.

Olen saanut talolla eräänlaisen tittelinkin: "virallinen kissojen leikittäjä" Kehitin pari jokseenkin ylivertaista kissalelua joista voisn joskus laittaa tänne kuvia ja valmistusohjeita. Jopa kolmisenkymmentä kissaa voi olla yhtäaikaa "vaanimassa" sitä lelua, ottavat ihan todesta sen ja luulevat eläväksi, eivätkä kyllästy siihen millään.

Marika:

Tuo edellä esittelemäni "Pate" kissa kissatalolta löysi uuden kodin maaseudulta ja kuulemma viihtyy uudessa kodissaan mainiosti. Vuoden verran kävin sitä viikonloppuisin ulkoiluttamassa kissatalolla joten tulihan siihen vähän kiinnyttyäkin. Tosin noita kissoja siellä kissatalolla kyllä riittää joten uusia kavereita on aivan jonossa asti.

Olen saanut talolla eräänlaisen tittelinkin: "virallinen kissojen leikittäjä" Kehitin pari jokseenkin ylivertaista kissalelua joista voisn joskus laittaa tänne kuvia ja valmistusohjeita. Jopa kolmisenkymmentä kissaa voi olla yhtäaikaa "vaanimassa" sitä lelua, ottavat ihan todesta sen ja luulevat eläväksi, eivätkä kyllästy siihen millään.

Hienoa ja varmasti myös palkitsevaa vapaaehtoistyötä!

Wanhis:

Hienoa ja varmasti myös palkitsevaa vapaaehtoistyötä!

Juu onhan se palkitsevaa olla jollain tavalla mukana tuolla kissatalolla. Kissojen tyytyväisyys on ihan riittävä palkinto ja ne osaavat kyllä sen tyytyväisyytensä osoittaa hyvinkin selvästi. Itselleni tuo toiminta siellä on ollut melko tärkeää, sillä pääsin noiden kissojen avulla yli "oman" lemmikkikissan menetyksestä joka oli todellakin yllättävän raskasta.

En osallistu siellä päivittäiseen kissojen huoltoon vaan juurikin vain tuohon kissojen viihdetoimintaan, eli lähinnä leikkimiseen kissojen kanssa.
Lähes kaikki kissat rakastavat saalistusleikkejä, tosin eivät aivan kaikki sillä monet kissat talolla ovat arkoja EX-villikissoja eivätkä suostu leikkimään ihmisen kanssa. Ne ovat siis aikoinaan syntyneet luontoon eivätkä ihmisen kotiin.
Niistäkin monet ovat tosin kesyyntyneet pikkuhiljaa ja itselleni on ehkä suurin palkinto kun tuommoinen villikissa tottuu minuun ja lopulta lähestyy ja antaa jopa silittää hieman itseään, kissojen ehdoilla siis koitan edetä. Tosin on siellä paljon kissoja joihin en edes yritä koskea, olen oppinut jo pikkuhiljaa lukemaan niiden tunnelmia ja olen toistaiseksi säästynyt käsien "raatelemiselta" ja vain kerran sain kynsistä kun kokeilin, että lyökö "Soraja" oikeasti käsille jos vaan kosken siihen vaikka se nosti käpälänsä iskuvalmiiksi. ja kyllä se löi heti!

Tässä muuten justiin tänään aamupäivällä olin moikkaamassa kissoja ja juuri tuommoinen ex-villikissa "Latz" tuli taas lähelleni, kuten se on viimeviikkoina usein tullut. Latz uskaltaa haistella sormea kun kurottaa kättä mutta tänään silitin sitä ensikerran. Latz on yksi suosikkikissoistani, se rakastaa leikkimistä ja sen ilme sekä katse on erittäin raikas.

Andaman:
Kissan ulkoiluttamisesta on kokemusta yhden hoitokissan verran.  Tämä pienen puuman näköinen Burman-kissa, iso kollinjötikkä, on sisätiloissa hyvin itsevarma ja mitään pelkäämätön, mutta ulkona on toisenlainen tunnelma. Se lähtee aina mielellään valjaissa ulos, mutta itsevarmuus sulaa pois kynnyksellä. Ulkona asetelma on, että ulkoiluttaja istuu penkillä, kolli tiiviisti syliin painautuneena. Siinä se sitten tarkkailee kiinnostuneena ulkomaailmaa, turvallisen välimatkan päästä...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page