FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.07.17, 00:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS  (Read 1093 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« on: 13.09.12, 17:19 »

Moikkista!

Tänään vuorossa visiitti Egyptiin, Siinain niemimaan eteläkärjessä sijaitsevaan, rauhan kaupunkinakin (City of Peace) tunnettuun Sharm el-Sheikhiin.

Ei muutakuin briefingin kautta koneelle. Työkalumme tunnus tänään PH-HZX, ja sen pitäisi löytyä putkelta C8. Ja sieltähän se löytyykin. Cool Mekaanikoiden jäljiltä melko pimeässä kuosissa...
[ attachment removed / expired ]

Väännetään valot päälle... kello lyö tässä vaiheessa aamua about varttia vaille neljä paikallista aikaa.
[ attachment removed / expired ]

Jaahans, eiköhän ruveta hommiin...
[ attachment removed / expired ]

Tämmöstä tietoa ois lennosta tarjolla...

flight: TRA989
from: EHAM (Amsterdam Schiphol)
to: HESH (Sharm El Sheikh)
date: 13-09-2012
departure: 02:15z


Lennolle on buukattu matkustajia 166 kappaletta, joista 153 aikuista, 13 lasta ja 5 infanttia. Totaali siis 166+5.
Ruumaan menevää matkatavaraa tuleepi yhteensä 2158kg, joista 914kg lastataan ruumaan numero 2, ja loput 1244kg ruumaan numero 3. Rahtia taikka postia ei tälle lennolle ole merkattu.

Kuormaa tänään siis kaikenkaikkiaan 14241kg. Tämän koneen "omamassa" on 41950kg, siispä ZFW on pyöristettynä ylöspäin noin 56200kg. Kerosiinia lennolle tankattu 14500kg. Lentoonlähtöpainoksi muodostuu siis n. 70700kg.

Takeoff data näyttää tältä.
[ attachment removed / expired ]

Pullakuskit hoitaa eväät lennolle... thmbup
[ attachment removed / expired ]

Lähtöaika lähenee, before start items...
[ attachment removed / expired ]

Jarrut aukesi minuuttia ennen aikatauluaikaa. Kakkospata tulille...
[ attachment removed / expired ]

Työntö ja käynnistys suoritettu, kokeillaan ohjainpinnat ja muut härpäkkeet, toimii... thmbup
[ attachment removed / expired ]

Lähdetään suunnistamaan kiitotielle 18L...
[ attachment removed / expired ]

Pimeetä on...
[ attachment removed / expired ]

Jokusen minuutin rullauksen jälkeen lineup...
[ attachment removed / expired ]

Ja kohti yläilmoja...
[ attachment removed / expired ]

...sieltä se päivä pikkuhiljaa valkenee... Cool
[ attachment removed / expired ]

Jossain Adrianmeren itärannikolla kohtaamme ensimmäiset auringonsäteet... Cool
[ attachment removed / expired ]

Ateenan kaupunkia... kenttä näkyy kuvan oikeassa alakulmassa...
[ attachment removed / expired ]

Santorinin saari ohitettiin niinikään... sieltä se heikohkosti pilvien alta erottuu...
[ attachment removed / expired ]

Egypti saavutettu... Cool
[ attachment removed / expired ]

Hiekkaa näkyvissä... ollaan siis perillä Grin Laskeutuminen aloitettu, ajellaan melko suoraan perusosalle RWY 04L ilman sen kummempia kiemuroita...
[ attachment removed / expired ]

...ja kas näin, loppuosalle.
[ attachment removed / expired ]

Hyvin tulee mutta tulkoot... vai miten se oli.
[ attachment removed / expired ]

Ei se meri kyllä kovin punaiselta vaikuta... Cheesy
[ attachment removed / expired ]

Jarruttelua jarruttelua...
[ attachment removed / expired ]

...ja eikun parkkiin, poka ulos ja kone siivoukseen... Tongue
[ attachment removed / expired ]


Silläaikaa kun konetta siivottiin, näpyttelimme paluulennon tietoja kuntoon... melko valmiina ollaan.
[ attachment removed / expired ]

flight: TRA990
from: HESH (Sharm El Sheikh)
to: EHAM (Amsterdam Schiphol)
date: 13-09-2012
departure: 07:35z


Paluulennolle tulijoita onkin ainoastaan 143 kappaletta, joista aikuisia 128, lapsia 11 ja sylivauvoja 4. Laukkuja 1807kg, joista eturuumaan 765kg ja taakse 1042kg. Ei rahtia/postia tälläkään lennolla. Tongue

Poka kyytiin, ovet lukkoon ja helvetinkyytiä konserniin saunomaan! Grin
[ attachment removed / expired ]

Rullarulla kohti 04L...
[ attachment removed / expired ]

Ja taas mentiin. Siinain vuoristoa taustalla...
[ attachment removed / expired ]

kaarto vasuriin ja hanat kaakkoon...
[ attachment removed / expired ]

Aikanaan steppailtiin pinnalle FL400... korkeella on kiva olla thmbup Ajeltiin myös LRC-modissa koska vähän kiire tosiaan oli... Tongue
[ attachment removed / expired ]

 Cool
[ attachment removed / expired ]

Ja vihdoin lähestytään Damia... miehekkäät 120kt tuuletkin painoivat vastaan...
[ attachment removed / expired ]

Aluksi odottelimme kiitotietä 27 laskuun, mutta vaihtui myöhemmin kiitotielle 06...
[ attachment removed / expired ]

Amsterdam approach ohjaa... ja hienosti ohjaakin. Cool
[ attachment removed / expired ]

Maisemat 10+ thmbup
[ attachment removed / expired ]

Ajellaan kentän ja SPL-vorrin yli josta jatkamme vektoreilla...
[ attachment removed / expired ]

Loppuosalle...
[ attachment removed / expired ]

Eka yritys meni ihan reisille, jäätiin vähän turhan korkealle eikä ruvettu perseilemään vaan suosiolla uudelle kierrokselle. "Climb 3000ft left turn heading 255".
[ attachment removed / expired ]

uutta yritystä...
[ attachment removed / expired ]

huomattavasti paremmin... Cool
[ attachment removed / expired ]

Alas päästiin, ohjeet tuli seurata marsua portille D12.
[ attachment removed / expired ]

Se on siinä, päivä pulkassa... työaikaa kertyikin sellainen 10 tuntia ja risat...
[ attachment removed / expired ]

Siinähän se kaunotar lepää Cool
[ attachment removed / expired ]

Kiitoksia seurasta ja toivottavasti viihdyitte. Kuvia melko hävytön määrä, mutta menkööt tämän kerran. Tongue
« Last Edit: 13.09.12, 19:23 by Petri Koivisto »
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #1 on: 13.09.12, 17:21 »

MERA MERA MERA!!!!!! Täydellistä !  Cool

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Kimmo Leskinen
Offline Offline

Posts: 22
Date Registered: 20.06.10

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #2 on: 13.09.12, 19:24 »

Minkälainen mylly Petrillä on? On kyllä komiat kuvat taas.  thmbup
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #3 on: 13.09.12, 19:30 »

LRC koska oli kiire? What  Grin
Niin kyllä tuo huomatakseni pari pykälää isomman cruisinkinopeuden (M0.79) antaa? Grin CI:tä säätämällähän tuo pitäisi hoitaa, mutmut... Melko long rangehan toi on.. Grin Eri asia vaikuttaako tuo sitten hevonsviiduakaan lentoaikaan...

Minkälainen mylly Petrillä on? On kyllä komiat kuvat taas.  thmbup
Tänks! Vanhahko p*ska... Grin
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #4 on: 13.09.12, 19:40 »

Niin kyllä se long range nopeus tuppaa olemaan hyvin lähellä CI 0 nopeuksien puolesta Smiley ellei PMDG:llä ole käyny fiba
Hmm... kyllä se mun muistaakseni aina vähän nostaa sitä nopeutta. No, tiedä häntä... Jatkossa CI:tä ylöspäin jos tulee kiirus... Grin
Arto Lehtonen
Offline Offline

Posts: 91
Date Registered: 10.02.12

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #5 on: 13.09.12, 21:50 »

Hyvältä näyttää bojo  Smiley Täytyy varmaan itsekin joskus hommata tuo laivastoon. Noh jos ensin oppis ton flythemädärin...
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4419
Date Registered: 13.04.09

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #6 on: 14.09.12, 04:16 »

Kyllä on aina ilo katsoa Petrin matka stooreja   thmbup
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS
« Reply #7 on: 15.09.12, 09:41 »

Hmm... kyllä se mun muistaakseni aina vähän nostaa sitä nopeutta. No, tiedä häntä... Jatkossa CI:tä ylöspäin jos tulee kiirus... Grin
Se nostaako vai ei riippuu siitä millä CI:llä ajat ennen LRC:n valintaa, pikkuisilla CIllä tosiaan saatat ajaakin hiljempaa kuin LRCtä.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1