Punaisen Meren rannalle ja takaisin // AMS-SSH-AMS

(1/2) > >>

Pe7e:
Moikkista!

Tänään vuorossa visiitti Egyptiin, Siinain niemimaan eteläkärjessä sijaitsevaan, rauhan kaupunkinakin (City of Peace) tunnettuun Sharm el-Sheikhiin.

Ei muutakuin briefingin kautta koneelle. Työkalumme tunnus tänään PH-HZX, ja sen pitäisi löytyä putkelta C8. Ja sieltähän se löytyykin. Mekaanikoiden jäljiltä melko pimeässä kuosissa...


Väännetään valot päälle... kello lyö tässä vaiheessa aamua about varttia vaille neljä paikallista aikaa.


Jaahans, eiköhän ruveta hommiin...


Tämmöstä tietoa ois lennosta tarjolla...

flight: TRA989
from: EHAM (Amsterdam Schiphol)
to: HESH (Sharm El Sheikh)
date: 13-09-2012
departure: 02:15z

Lennolle on buukattu matkustajia 166 kappaletta, joista 153 aikuista, 13 lasta ja 5 infanttia. Totaali siis 166+5.
Ruumaan menevää matkatavaraa tuleepi yhteensä 2158kg, joista 914kg lastataan ruumaan numero 2, ja loput 1244kg ruumaan numero 3. Rahtia taikka postia ei tälle lennolle ole merkattu.

Kuormaa tänään siis kaikenkaikkiaan 14241kg. Tämän koneen "omamassa" on 41950kg, siispä ZFW on pyöristettynä ylöspäin noin 56200kg. Kerosiinia lennolle tankattu 14500kg. Lentoonlähtöpainoksi muodostuu siis n. 70700kg.

Takeoff data näyttää tältä.


Pullakuskit hoitaa eväät lennolle...


Lähtöaika lähenee, before start items...


Jarrut aukesi minuuttia ennen aikatauluaikaa. Kakkospata tulille...


Työntö ja käynnistys suoritettu, kokeillaan ohjainpinnat ja muut härpäkkeet, toimii...


Lähdetään suunnistamaan kiitotielle 18L...


Pimeetä on...


Jokusen minuutin rullauksen jälkeen lineup...


Ja kohti yläilmoja...


...sieltä se päivä pikkuhiljaa valkenee...


Jossain Adrianmeren itärannikolla kohtaamme ensimmäiset auringonsäteet...


Ateenan kaupunkia... kenttä näkyy kuvan oikeassa alakulmassa...


Santorinin saari ohitettiin niinikään... sieltä se heikohkosti pilvien alta erottuu...


Egypti saavutettu...


Hiekkaa näkyvissä... ollaan siis perillä Laskeutuminen aloitettu, ajellaan melko suoraan perusosalle RWY 04L ilman sen kummempia kiemuroita...


...ja kas näin, loppuosalle.


Hyvin tulee mutta tulkoot... vai miten se oli.


Ei se meri kyllä kovin punaiselta vaikuta...


Jarruttelua jarruttelua...


...ja eikun parkkiin, poka ulos ja kone siivoukseen...



Silläaikaa kun konetta siivottiin, näpyttelimme paluulennon tietoja kuntoon... melko valmiina ollaan.


flight: TRA990
from: HESH (Sharm El Sheikh)
to: EHAM (Amsterdam Schiphol)
date: 13-09-2012
departure: 07:35z

Paluulennolle tulijoita onkin ainoastaan 143 kappaletta, joista aikuisia 128, lapsia 11 ja sylivauvoja 4. Laukkuja 1807kg, joista eturuumaan 765kg ja taakse 1042kg. Ei rahtia/postia tälläkään lennolla.

Poka kyytiin, ovet lukkoon ja helvetinkyytiä konserniin saunomaan!


Rullarulla kohti 04L...


Ja taas mentiin. Siinain vuoristoa taustalla...


kaarto vasuriin ja hanat kaakkoon...


Aikanaan steppailtiin pinnalle FL400... korkeella on kiva olla Ajeltiin myös LRC-modissa koska vähän kiire tosiaan oli...


 


Ja vihdoin lähestytään Damia... miehekkäät 120kt tuuletkin painoivat vastaan...


Aluksi odottelimme kiitotietä 27 laskuun, mutta vaihtui myöhemmin kiitotielle 06...


Amsterdam approach ohjaa... ja hienosti ohjaakin.


Maisemat 10+


Ajellaan kentän ja SPL-vorrin yli josta jatkamme vektoreilla...


Loppuosalle...


Eka yritys meni ihan reisille, jäätiin vähän turhan korkealle eikä ruvettu perseilemään vaan suosiolla uudelle kierrokselle. "Climb 3000ft left turn heading 255".


uutta yritystä...


huomattavasti paremmin...


Alas päästiin, ohjeet tuli seurata marsua portille D12.


Se on siinä, päivä pulkassa... työaikaa kertyikin sellainen 10 tuntia ja risat...


Siinähän se kaunotar lepää


Kiitoksia seurasta ja toivottavasti viihdyitte. Kuvia melko hävytön määrä, mutta menkööt tämän kerran.

Saikksa:
MERA MERA MERA!!!!!! Täydellistä ! 

kamu:
Minkälainen mylly Petrillä on? On kyllä komiat kuvat taas. 

Pe7e:
Quote

LRC koska oli kiire? What 

Niin kyllä tuo huomatakseni pari pykälää isomman cruisinkinopeuden (M0.79) antaa? CI:tä säätämällähän tuo pitäisi hoitaa, mutmut... Melko long rangehan toi on.. Eri asia vaikuttaako tuo sitten hevonsviiduakaan lentoaikaan...

Quote

Minkälainen mylly Petrillä on? On kyllä komiat kuvat taas. 

Tänks! Vanhahko p*ska...

Pe7e:
Quote

Niin kyllä se long range nopeus tuppaa olemaan hyvin lähellä CI 0 nopeuksien puolesta ellei PMDG:llä ole käyny fiba

Hmm... kyllä se mun muistaakseni aina vähän nostaa sitä nopeutta. No, tiedä häntä... Jatkossa CI:tä ylöspäin jos tulee kiirus...

Navigation

Up one level

Next page