Santtu "Captain" Salomaa 14.6.1990-13.9.2012

(1/6) > >>

odo:
Surukseni joudun ilmoittamaan, että yksi foorumilainen, nuoremman polven ilmailija ja kertakaikkisen mahtava tyyppi, Santtu on lähtenyt eilen viimeiselle lennolle.

Santtu MIKin OH-SIMissä säätämässä vuonna 2004, kuvan ottanut Tuomas Kuosmanen.

Monet pitkään foorumilla olleet muistavat varmasti Santun "Captain Salomaana" aivan mahtavista videoista joita hän teki Malmilla. Monet varmasti myös tuntevat Santun Malmin Ilmailukerhon kautta jonne hän varmasti jätti lähtemättömän vaikutuksen.

Itselle Santtu on aina jäänyt mieleen MIKin junnuna, joka sai ihan uudenlaisen ilmapiirin aikaan kerhossa positiivisuudellaan ja aktiivisuudellaan.

Yllä oleva kuva oikeastaan kuvaa varsin hyvin millaisena muistan Santun aina.

-Olli, kovasti kaipaen 

ps. Captain Salomaa -videot ovat nähtävissä MIKin youtube-kanavalla

Juhak:
Happy Landings Santtu!
Parhaat tyypit taitaa aina lähteä ensimmäisinä 
Juha

Transisto:
Nyt osui lähelle.. Tiedossa tämä pidempi sairastaminen oli, mutta tuli silti yllätyksenä. Kepeät mullat vanhalle ystävälle.

Ilkka:
Surullinen uutinen  Jaksamista omaisille.

kemppi:
Minun viimeisestä kunnon juttutuokiosta Santun kanssa on vierähtänyt hieman pidempi hetki. Valitettavasti. Usein sitä taitaa huomata ihmiselämän rajallisuuden vasta viime hetkillä. Mutta jotain erityistä tässä kaverissa oli, koska hänen poismenonsa nostattaa kyyneleet toisensa jälkeen poskilleni asti. Se joku oli hänen asenteensa. Santtu viljeli asiallista ja asiantuntevaakin kommenttia ja käytti tarvittaessa kärkevääkin kieltä. Silti pilke silmäkulmassakin hän taisi aina kunnioittaa toisia, vaikka sanan säilä välillä osui ja upposi. Huumoria löytyi siihen malliin, että muistan Santun parhaiten hymyssä suin – niin minä kuin me muut. Tuomaksen ottamassa kuvassa näkyvä ilme merkitsee minulle paljon: pieni virne aina yläviistoon. Mikäli hutera muistini ei petä, näin minä koen Santun. Hienon persoonan lisäksi hän oli ahkera virtuaali-ilmailun harrastaja ja palveli teoillaan koko yhteisöämme. Jotkut meistä ovat viime vuosina kuulleet yhteisen ystävämme rankasta taipaleesta tavalla tai toisella, ja ainakin minulle hänen kykynsä voittaa sairautensa henkisesti on jotain häkellyttävää. Nyt kun taistelu on kuitenkin ohi, toivon hartaasti, että nyt hänellä on parempi olla.

Santtu: proceed direct RAUHA, monitor this frequency. Slower traffic following you behind, no distance available. Please keep the coffee warm anyway, we'll be there. We want to be there. With you.

Syvästi ikävöiden ja kunnioittaen,
Matti

Navigation

Up one level

Next page