FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 08:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Tiitisen lista 2.0
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Pitäisikö ns Tiitisen lista julkistaa?
Kyllä
Ei voisi vähempää kiinnostaa
Ei

Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Tiitisen lista 2.0  (Read 1779 times)
AD
Former member
Tiitisen lista 2.0
« on: 27.09.12, 21:45 »

Lista julki vai nou?
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

Re: Tiitisen lista 2.0
« Reply #1 on: 28.09.12, 12:02 »

No julki tietenkin. Loppuisi spekulointi silläkin saralla. Tokihan kansalla on oikeus tietää, ketkä sen selän takana kieroilivat.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Lauri Liuhto

Date Registered: 16.08.09

« Reply #2 on: 28.09.12, 18:57 »

No julki tietenkin. Loppuisi spekulointi silläkin saralla. Tokihan kansalla on oikeus tietää, ketkä sen selän takana kieroilivat.

Itse olisin varovainen julkaisun suhteen jo pelkästään siksi, että käsittääkseni listallaolon merkittävyys on vähintäänkin kyseenalaista. En tunne listan historiaa kovinkaan hyvin, mutta pikaisen googlailun perusteella koko lista vaikuttaa huomattavasti vähäisemmältä kuin siitä kirjoitetuista lehtijutuista ja nostetusta älämölöstä voisi päätellä. Ainakin wikipedian (jonka luotettavuuden lähteenä voi kukin aina arvottaa ihan itse) mukaan listalle saattoi päätyä hyvinkin viattomien yhteyksien perusteella.

Quote from: wikipedia
Tiitisen lista antaa ... hieman suuntaa siitä, kenestä Itä-Saksan tiedustelupalvelu Stasi oli kiinnostunut, ei siitä, ketkä heille vakoilivat.

Toki listalla saattaa olla nimiä aitojen, tuomittavienkin tekojen takana, mutta itse ainakin pelkään että mahdollisesti ristiinnaulittaisiin viattomia jos lista julkaistaisiin. Vastaavasti kuin mielestäni on aika raakaa vatvoa 70-luvulla mahdollisesti tapahtuneita tai tapahtumattomia doping-rikkeitä (esim. case Juha Mieto). Listallaolija on saattanut tehdä tuomittavia tekoja tai sitten ei, mutta listan julkaisu lähes varmuudella leimaisi listallaolijan (todisteista riippumatta) maanpetturiksi. Todisteita likaisesta pelistä saattaa aina tulla esiin, mutta viattomuutta on hyvin vaikea todistaa.

--
Lauri
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #3 on: 28.09.12, 19:39 »

Tiitisen lista tutkijoille 2015

Melko nopeasti aikovat julkaista. Itse oletin, että tuo julkaistaan vasta kun sen sisältämät nimet ovat olleet tarpeeksi pitkään poissa päivän politiikasta.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #4 on: 28.09.12, 20:18 »

Nääh. Ei jengi kestä totuutta kuitenkaan.
Toni Korppi

Date Registered: 27.11.07

« Reply #5 on: 28.09.12, 20:54 »

Listalta löytynee mm. viime presidentinvaaleissa ehdokkaina olleita poliitikkoja. Jokainen voi itse arvioida näiden herrojen Stasi-kytkösten merkityksen.
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #6 on: 28.09.12, 21:04 »

Listalta löytynee mm. viime presidentinvaaleissa ehdokkaina olleita poliitikkoja. Jokainen voi itse arvioida näiden herrojen Stasi-kytkösten merkityksen.

Pahaa pelkään, että listalla saattaa olla jopa presidentteinä toimineita?

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Erkki Pulkkinen

Date Registered: 15.08.08

« Reply #7 on: 28.09.12, 21:10 »

Asiat olisi pitänyt hoitaa niin, että mitään salaisia listoja ei olisi tarvittu. Sama koskee myös tätä aikaa, mutta tietäen systeemin, niin ei ikinä.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1