Suositus

(1/3) > >>

AxuMies99:
Moi! Tuli mieleen kun täässä fsx:sä lentelin niin mitä lentonopeutta suosiittelette kone on airbussi. (A321) Hyvä nopus solmuista en tiedä mutta kilometreissä n800

J Ahponen:
Hyvät operointinopeudet pikkubusseille. Kyseiset nopeudet lentopinnalla 350.

Mach .80 eli ~N460 (riippuu lentokorkeudesta) tai
Mach .78 eli ~N450 (edelleenkin riippuen lentokorkeudesta)

N nopeushan siis tarkoittaa TAS nopeutta solmuissa, ei suinkaan kilometreissä tunnissa. Jos halutaan ilmoitta nopeus km/h niin käytetään edessä kirjainta K. Esim N450 = K833.

Hyvä apuväline laskemiseen: http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

B-7-5-7:
Optimaaliin nopeuteen vaikuttaa myös käytetty Cost Index.

AxuMies99:
Quote

Hyvät operointinopeudet pikkubusseille. Kyseiset nopeudet lentopinnalla 350.

Mach .80 eli ~N460 (riippuu lentokorkeudesta) tai
Mach .78 eli ~N450 (edelleenkin riippuen lentokorkeudesta)

N nopeushan siis tarkoittaa TAS nopeutta solmuissa, ei suinkaan kilometreissä tunnissa. Kirjain jos halutaan ilmoitta nopeus km/h niin käytetään edessä kirjainta K. Esim N450 = K833.

Hyvä apuväline laskemiseen: http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html


kiitos. Lensin alussa nopeudella N270

pilot0706:
Quote

kiitos. Lensin alussa nopeudella N270

Kannattaa myös muistaa, että Joukan antamat esimerkkinopeudet ovat tosi-ilmanopeutta (TAS), mutta lentokoneen nopeusmittari näyttää mittarinopeutta (IAS). Kannattaa siis lentää juurikin mach- nopeuden mukaan.

Navigation

Up one level

Next page