Overheadin sioc projekti

<< < (5/12) > >>

Makoy:
Terve. Juu, tutut nettisivut. Mä olen opiskellut noita Nicon tutoriaaleja, tosin ne on aika perustoimintoja ( miten saa yhden ledin toimimaan tai erillaisia kytkimiä yms, mut mä oon saanu tuon overheadin logiikan toimimaan aika hyvin perus jutuilla ( IF, ELSE, DELAY, CHANGEBIT ) ,  nyt tulee eteen vähän vaikeempaa kun pelkästään yhden kytkimen vaikutus johonkin lediin. Tässä oon kyllä vähän pihalla ja tarviin esimerkkejä, miten asian pitää tehdä. Oon myös ettinyt netistä, josko joku olis tehny itse scriptin overheadiin jollekkin koneelle, josta saisin hyvän esimerkin..... mutta eipä vaan löydy. t-Marco

Makoy:
Sain muuten äsken toimimaan speed -ja stallwarningin. Varoitusvalo syttyy. Sammuu nappulasta kuittaamalla,vaikka varoitus olis vielä päällä. Syttyy uudelleen kun uusi varoitus tulee. Eipä onneks mennyt viikonlopun näpyttelyt hukkaan  . Nyt pariksi tunniksi nukkumaan ennen töihin lähtöä. Huomenna muita varoituksia tekemään 

Makoy:
Projekti edistyy hyvin, ehkä pari viikkoa vielä vääntöä  Nyt on menossa firetesti ja siitä kysymys. Oon kokeillu kahdella eri soundilla, toinen on lyhyt ja toinen pitkä. Pitkässä on se ongelma, että kun firetestin ottaa pois päältä, soundi jatkuu liian pitkään. Lyhyessä taas soundi loppuu liian aikaisin. Kokeilin sitä tähteä soundin eteen sioc.inissä, mutta sitten ääni ei lopu ennenkun siocin sammuttaa. Pitäiskö scripti olla jotenkin erilailla? t-Marco

Var 0157, name FireTestSw, Link IOCARD_SW, Device 0, Input 30, Type I // SW_FIRE_OVH_TEST
{
  IF &FireTestSw = 1
  {
     &LedApu_Hdl = DELAY 1, 50
     &LedFireFwd = DELAY 1, 50
     &LedFireAft = DELAY 1, 50
     &Sound = 11
     &Sound = DELAY 1, 50
     &Sound = 0
  }
  ELSE
  {
    IF &FireTestSw = 0
    {
       &LedApu_Hdl = DELAY 0, 50
       &LedFireFwd = DELAY 0, 50
       &LedFireAft = DELAY 0, 50
       &Sound = 0
    }
  }
}

jounipyh:
Soundeihin en osaa ottaa kantaa kun en ole koskaan leikkinyt siocin äänikomennoilla. Mutta yksi huomio scriptiin. Jälkimmäinen if on turha ja hankaloittaa koodin lukemista.

Edit. Nico Kaan:in mukaan pitäisi toimia näin, ref http://www.lekseecon.nl/howto.html#sound

Code:

Var 1 name SoundStart Link SOUND

Var 2 name SoundStop Link SOUND  Type S // add S for Stop variable

Var 0157, name FireTestSw, Link IOCARD_SW, Device 0, Input 30, Type I // SW_FIRE_OVH_TEST
{
  IF &FireTestSw = 1
  {
     &LedApu_Hdl = DELAY 1, 50
     &LedFireFwd = DELAY 1, 50
     &LedFireAft = DELAY 1, 50
     &SoundStart = 11 // number of the sound file defined in sioc.ini
     &SoundStart = 0
  }
  ELSE
  {
     &LedApu_Hdl = DELAY 0, 50
     &LedFireFwd = DELAY 0, 50
     &LedFireAft = DELAY 0, 50
     &SoundStop = 11 // number of the sound file defined in sioc.ini
     &SoundStop = 0
  }
}

Br,
Jouni

Makoy:
Ahaa, pitää kokeilla tuota. Ainakin tuon jatkuvan äänen saa noin loppumaan. Katotaan katkaiseeko se äänen heti, vai soittaako loppuun asti. Kiitti Jouni.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page